Blu-ray: Avengers přilétají s rachotem, ale bez potřebné bonusové zátěže (recenze)

blu-ray-avengers-recenze
FILM - 90%
Když jsem viděl Avengers (2012) poprvé, bylo to na novinářské projekci s českým dabingem. Nebyla to volba. Projekce v originálním znění se jako možnost nenabízela. A díky tomu jsem se nevyhnul jistému rozčarování, neboť dabing (ať už dělán se sebelepšími úmysly) zkrátka řadě momentů ubírá na síle. Nyní po projekci na Blu-ray v originálním znění můžu prohlásit, že Avengers nemají daleko k dokonalé žánrovce. Pořád si myslím, že je tu příliš rychlá expozice a tvůrcům úplně neštymuje vývoj Hulka (napřed je totálně neovladatelný a pak ochotně spolupracuje?), ale zbytek filmu nabízí nahláškovaný nářez, který má tolik orgasmických momentů, že by to stačilo na pět dalších marvelovek.
Joss Whedon odvedl zatraceně dobrou práci a je až s podivem, jak dobře Avengers ukočíroval, když vezmeme v potaz, že jde o jeho první opravdu veliký film. Inu, talent je talent a je vždy radost, když má studio odvahu k podobné volbě. Nyní nezbývá, než jen natěšeně vyhlížet druhý díl, který znovu vznikne pod Whedonovou taktovkou. Čekání to bude nekonečné.
OBRAZ - 100%
Lahůdka. Obraz má vysoký bitrate a je to znát každou vteřinu. Detaily vypadají přímo úchvatně a pokud zrovna sama scéna není koncipována "chudě" (třeba bitka v nočním lese, kde logicky moc detailů nemůže vystoupit), vše vypadá naprosto špičkově. Ať už se nacházíme na palubě Helicarrieru nebo ve zničených troskách New Yorku, není tu prostor pro sebemenší chybičku. V tomto případě je to o to přínosnější, neboť je ve filmu enormní počet kvalitních triků a díky perfektnímu obrazu si je můžete užít do nejmenších podrobností. Z takového obrazu má člověk vyloženou radost.
ZVUK - 90%
Nebudu to protahovat - originální osmikanálové DTS-HD Master Audio je doslova zdrcující. Vaše sestava zažije slušné hody a pokud si nedáte při nastavení subwooferu pozor, snadno přijdete doma o pár skleniček. Proč tedy 90% a ne plná palba? Protože dabing je k pláči. A nejde ani tak o to, že je "jen" v DD 5.1 (mix je naopak velmi slušný). Jde o obsazení skorohlavního Roberta Downeyho jr., který má z nepochopitelného důvodu v rámci marvelovských filmů pisklavý hlas. Děs. Originál je prostě originál.

BONUSY - 60%
Snímek u nás vychází v pouhé jednodiskové edici a vzhledem k tomu, v jaké kvalitě je film prezentován, se logicky moc prostoru pro bonusy nenabízí. K dispozici je tak série zajímavých vystřižených scén, vtipné zkažené záběry, šestiminutový dokument o natáčení Cesta obrazy a kraťas Rekvizita 47, který představuje dvě nové marvelovské postavy (jednu hraje rozkošná Lizzy Caplan!), s nimiž se nejspíš do budoucna ještě setkáme. Tím to končí. Kdo čekal vyčerpávající pohled za kulisy, ten musí nakupovat venku. Alespoň, že je vše česky otitulkované. A menu má styl, to se taky sluší zmínit.
CELEK - 80%
Pokud jde o film, není nač si stěžovat - takhle má vypadat zábavný hollywoodský blockbuster (ať už mluvíme o samotné podívané, či technickém převedení na Blu-ray). Bonusově se bohužel žádné hody nekonají. Tenhle disk vás rozhodně štvát ve sbírce nebude, vedle ostatních marvelovek, které přetékaly bonusy, ale působí Avengers přeci jen trochu chudě. Což je u třetího nejúspěšnějšího filmu všech dob docela smutný paradox.
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS-HD Master 7.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 599 Kč
Blu-ray film Avengers koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.