Narozen 5. 9. 1942 (81 let) Sachrang, Bavorsko, Německo
Podobně jako mnoho Herzogových dokumentů je i jeho životopis směsí skutečnosti a fantazie. Bývá charakterizován jako "romantický vizionář" Nového německého filmu, ale také jako ten, kdo má téměř legendární potřebu při natáčení vyhledávat nebezpečí. Jeho dobře známé těžkosti během natáčení - přetahování lodi přes horu, pokus zaznamenat erupci sopky či zhypnotizování všech herců - by mohly být mimofilmovými prostředky, jak filmům dodat autenticitu. V případě Herzoga ale hrozí, že se stanou skutečnou událostí a film samotný bude pouhým jejím záznamem. "Film," tvrdí Herzog, "není uměním učenců, ale negramotů." Nepřekvapuje, že jeho snímky vyvolávají protichůdné reakce. Ti, kteří jsou okouzleni jeho úchvatnými krajinami a enigmatickými hrdiny, jej považují za básníka, jehož dílo je naléhavé, křehké a tajemné, zatímco jiní jej vidí jako mystika - či hůře, jako mystifikátora - jehož filmy jsou sebestředné a naivně romantické. Stejně jako v případě mnoha dalších režisérů Nového německého filmu byly Herzogovy snímky lépe přijaty ve Francii, Anglii a Spojených státech než v jeho vlasti. (z Baseline Encyclopedia of Film) 28. Letní filmová škola