Opičí muž

74%

Komentáře a recenze 18

9 382 bodů
6
"Milionář z chatrče" servírující svůj režijní debut, ve kterém se pokouší ukázat, že pro něj má akční žánr obrovský význam a zatímco jsme ho asi všichni znali jako herce, jehož zbraní je slovo, Opičí muž ho vystřeluje do zcela jiného světla.. Ano, vidím, tvůrci mají nakoukáno, po indicku vaří Johna Wicka, ale neservírují ho v luxusní restauraci, nýbrž v nějakém zašvábeném bistru na rohu, čímž má v sobě třeba mnohem víc z akční žánrovky Zátah, než z čehokoli jiného.. A i když Dev Patel trávil úplně jiné dětství, nezapomíná odkud vítr vane, a že v sobě nádech indického kari zákonitě má. Opičí muž je stále standardní revenge story, kde víc než o traumata a motivace jde o samotné vykonání pomsty, ale s tak silnou příměsí exotické indické mytologie, že nakonec není zaměnitelný.. V akčních scénách jde o sebevědomou podívanou, která srší energií a syrovostí a moc dobře pomrkává po svých filmových vzorech, ale když je má příběhem přirozeně pospojovat, už malinko doplácí na řemeslnou nezkušenost.. Škoda, že se Dev Patel tak moc snažil předat mytologii svojí postavy a udělat z ní plnohodnotného hrdinu, se kterým může divák cítit, až se na moc dlouho snížil z tempa, a to tak moc, že jsem celou prostřední třetinu prozíval.. Co tak ukázal Monkey Man? Rozhodně nezačal nic nového a nepřislíbil tak silně oblíbenou značku, jakou jsou jeho inspirace, ale jasně změnil pohled na Deva Patela, jemuž by skok do akčních vod možná sednul.. 60%
8 634 bodů
2
Příspěvek obsahuje spoiler!
Renfield
Renfield
2 813 bodů
7
Kritika poměrů v Indii je sice pro motivaci Monkey Mana důležitá, chybí jí však opora v lepším scénáři, ději tak spíše ubírá tempo, než by ho dělala zajímavějším. Podstatně lépe funguje mystično kolem příběhu o Hanumanovi a atmosféra vůbec. S tou si Dev Patel vyhrál, výborně využívá noční Indii, její špinavost i luxus a všudypřítomné neony. Akční scény tohle kopírují, zápasy v ringu připomenou stará turnajová béčka (potěší, mohlo jich být více), aby se jelo až nahoru do VIP salónku. Patel v soubojích zase využívá celý prostor, doplní je trefně zvolenou hudbou a nejednou i vtipem. Mimo velmi dobré choreografie dělá své i vždy originální kamera, každý souboj je natočen jiným stylem. Svůj (bubenický) styl má i tréninková proměna Monkey Mana, zase odkazující na nejednu béčkovou klasiku.
JaraSlama
JaraSlama
2 070 bodů
8
Režisérský debut Deva Patela není jen další akční film. Skrze příběh o pomstě, bolesti minulosti a hledání identity nás Patel zavede do temného a komplikovaného světa, který není jen jednoduchou revenge story. Film přináší pestré vizuální ztvárnění a šikovně dávkovanou akci, která střídá emocionální momenty. I když postavy jsou trochu ploché a příběh by mohl mít peprnější zápletku, struktura filmu nabízí jedinečný zážitek, který zahrnuje jak intelektuální pohyb nad symbolikou, tak akční vyvrcholení, jež si hrdina „zasloužil“. Navzdory možným nedostatkům se jedná o odvážný a osvěžující debut, který nás zanechává netrpělivě očekávající další Patelův projekt.
Jto_rating
Jto_rating
1 420 bodů
8
Režisér Opičí muž je nový akční film z tohoto roku. Jedná se o celovečerní debut Dev Patela. Tento tvůrce s kořeny v Keni doposud působil na poli hereckém. A můžete ho znát např. z Chappieho [6/10], Zeleného rytíře (A24) [8/10], nebo jako dabéra adult animáku Kde je moje tělo [7,5/10]. Děj Příběh je revenge movie chlapce který zažil nešťastné události. A teď když je dospělý muž, tak může vzít spravedlivost do svých rukou. A to celé se odehrává na pozadí kritiky systému v Indii. Celkem je to Indický John wick, ale zbytečně jsem se bál že to dopadne jako Nikdo [6,5/10] s kterým mám osobní problém že působil na mě strašně uměle (scénář, efekty, celek). Naštěstí Monkey man má vlastní tvůrčí a vizuální nápady a efekty. Sice trošku utržené z řetězu- někdy se to povede, někdy ne, někdy HOLY MOLY OMG. A extrémně z toho tryská jak krev, tak jak je to děláno s láskou a nadšením. Kamera Zpátky k vizuálu. Meir zaválel. Ve snímku jsou nádherné cheografie a práce s kamerou, přece jen tu dělá práci kameraman Whiplashe [9/10], akorát neměl takovou možnost na panning (český název švenkování fakt nepoužiji 💀) u hudebních scén, které udělal tento camera movement legendární. Scénář Co není úplně legendární - scénář tohoto snímku. Ne úplně senzačně seskládáné vyprávění. Hlavně flashbacky dřou. Idealizace mě tolik netrápila jsem zvyklý po nynějším nakoukáváním klasických krimi. Shrnutí Debutující akční žánrovka se skvělým vizuálem i když ne tak skvělým scénářem. Se snažinlivým hercem v hlavní roli a sám sobě režisérem. Doporučuji fandům série Johna wicka. 7,5/10 🐵🐵🐵🐵❌
sammikk_
sammikk_
330 bodů
8
Brutální režiśerský debut, dechberoucí akce spojená s mytologií. Takřka áčkový film, jsem rád že projekt dostal dostatečnou péči.
Leefko
Leefko
292 bodů
8
Dev Patel se vší vervou vrhá do akčního žánru, a všechny ty strasti, co si tenhle jeho očividně vymodlený projekt vyžádal, za mě určitě padly na úrodnou půdu. Je to překrásně natočené, je to krásný náhled a zároveň oslava indické kultury, která je nasnímána skoro stejně precizně jako brutální bitky. Scénář sice nepatří k nejlepším, jedná se o klasické schéma pomsty, ale je podáno s takovým nadšením a zápalem, že nižší hodnocení by působilo jako krádež
Roman999
Roman999
103 bodů