Bright

64%
Bright

Snímek s rozpočtem 90 milionů dolarů z produkce Netflixu je příběhem z alternativní reality, kde lidé žijí po boku mystických stvoření. Lidský policajt (Will Smith) je nucen spolupracovat s Orcem, aby společně našli zbraň, která může zabít úplně všechny.

Režie:
Scénář:

Recenze: Bright

Kinobox.cz
50%

Děje se tak navíc převážně ve sklepech a temných uličkách, takže je navzdory štědrému rozpočtu (90 milionů) výsledek vizuálně zaměnitelný prakticky s jakýmkoli jiným policejním filmem, na němž se Ayer podílel.

7.5
Tak a je to oficiální. Netflix už dávno přesáhl hranici obyčejné internetové televize a stává se silným hráčem na poli vysokorozpočtových snímku jakým je i právě Bright. Po prvních minutách jsem si říkal,že sleduji Warcraft kdyby se odehrával v současnosti. To píšu samozřejmě s nadsázkou. Celý snímek je správně špinavý,ale do jisté míry se z něj nevytrácí ani fantasy kouzlo. Hodně lidí nadává na Ayera,že je špatný vypravěč.Já si to tak úplně nemyslím. Mám rád jeho styl vyprávění a celkový jeho rukopis. Jeho snímky nepostrádají tempo,dobrou akci a výbornou hudbu. To samé platí i v tomto filmu. Už od prvních minut zní výborná hudba,masky vypadají výborně a stále se něco děje. Nechybí zde i záběry přímo z policejního vozu a takovéto chlapské tlachání na zkrácení dlouhé chvíle. Casting se povedl a Will Smith s Joelem Edgertonem vytvořili zajímavou a nesourodou dvojku. Bright je vlastně v mnoha ohledech taková Patrola na tripu. Zábavné,akční a napínavé. Já jsem spokojený a pokud se potvrdí zvěsti o druhém dílu,tak budu jenom rád.
28 440 bodů
8
Zajímavá kombinace současného realismu a fantasy. Máme tu mystické bytosti žijící vedle lidí, což žánrově není zase až tak špatný nápad. Dějově jde o policistu nuceného pracovat s Orkem. Nic naplat, už ten začátek hodně připomíná klasický snímek z roku 1988 ´Lebkouni´. Tam s lidmi žijí mimozemšťané právě zvaní Lebkouni, kteří jsou ve všech sociálních vrstvách a tak i lidský policista má Lebkouna za parťáka. Jedná se snad o inspiraci? V tomto snímku jsou samozřejmě také Elfové a Andělé kupodivu působící jako obtížný hmyz. Docela odvážná představa. Dějově jde o zbraň nazvanou jednoduše ´hůlka´, o kterou je nesmírný zájem. Stejně jako ´Lebkouni´ je i ´Bright´ především policejní film řešící závažný případ, který ani nezapomíná příkladně poukázat na největší problém lidstva. Rasizmus. A jako ryze policejní film to bylo natočené, takže nějaké extravagantní blockbusterové efekty a vůbec vymoženosti tu prostě nejsou. Takovými filmy zmlsaný divák bude velmi zklamán. O špatný film se však v žádném případě nejedná. Naopak. Má myšlenku, thrillerový děj a dobrou výpravu. A hlavně zase usazuje film od masovosti na skromnější úroveň, jako to bylo kdysi. Pouze o blockbustrech film rozhodně není.
22 289 bodů
4
Satanské tango je pocitově kratší než tenhle nepřehledný film s neexistujícím rytmem a gradací. Upřímně už se nedivím, že Ayerovi sebrali Suicide Squad a radši to přestříhali podle trailerové hudby, protože hůř seskládaný film si jde stěží představit. Poprava nudou.

Dodatečné informace

Původní název:
Bright (více)