Bright

65%

Zajímavosti 29

  • tým ADI by měl být zodpovědný za navrhování, tvarování a tvorbu všech orkestrálních protéz pro tuto produkci. V rozhovoru pro SWSCA Tom Woodruff Jr. řekl: "Bylo to pro nás ideální představení. Začali jsme od nuly, od náčrtků a výkresů." Umělci pak tyto nápady přebírali a pomocí digitální a 3D práce zkoumali textury kůže, vzory a zbarvení orků. "Byl to skvělý proces."
  • Do projektu se zapojil i vedoucí maskérského oddělení FX, držitel Oscara Christopher Nelson, který dohlížel na tým maskérů na place a měl na starosti každodenní líčení Nicka Jakobyho v podání Joela Edgertona. "Davidu Ayerovi se líbilo, jak jsem pomáhal vyvíjet a provádět make-up Killer Croca pro Sebevražedný oddíl, a chtěl, abych udělal totéž pro make-up Jakobyho," vzpomíná Nelson. "Když jsem nastoupil, společnost ADI už byla ve fázi návrhu a sochařství," řekl Nelson, "ale mohl jsem přispět k určitým sochařským změnám. Pak jsme pracovali na kolorování a nátěrech a začali jsme s testy Joelova make-upu." Cíl? Vymyslet vzor, který by vypadal skvěle, ale nebyl by tak složitý, aby příliš prodlužoval proces aplikace.
  • Podle Christophera Nelsona byl největší výzvou čas. "Uvědomili jsme si, že v žádném případě nebudeme schopni předmalovat protetický make-up skřetů a pak ho aplikovat během jediného dne, protože malování bylo velmi komplikované a propracované." ADI proto začala před odesláním na plac provádět základní předmalbu protetiků, přičemž jako vodítko použila vacuformové šablony, aby vytvořila základní základní tóny a na ně volnou pigmentaci, což je technika, kterou před třiceti lety použili Gillis a Woodruff, Jr. ve studiu Stana Winstona při hromadné výrobě make-upů mimozemšťanů pro film "Alien Nation". Ale i když byly protézy předbarvené, stále potřebovaly ještě dodatečné lakování, aby byly připravené pro kameru: "Každý den po nanesení make-upů jsme seděli v přívěsu a domalovávali další várku přístrojů ADI orc," vzpomínal Christopher Nelson. "Když přišel čas na aplikaci, stačilo jen smíchat okraje, přemostit barvu mezi spotřebiči, navázat oči a ústa a byli venku."
  • Režisér David Ayer chtěl, aby skřeti působili jako svébytná rasa, a proto jim nařídil, aby měli všichni stejnou barevnou paletu. "Začal jsem dělat zkoušky barev na přístrojích ADI pro hlavní postavy orků, abych se připravil na další kolo zkoušek make-upu," řekl Nelson. "Všichni vycházeli ze stejné barevné palety jako make-up Jakoby, ale každý měl jiné vzory, protože potřebovali být jedinečnými jedinci." Po dokončení těchto testů barev nastal čas na další kolo testování make-upu. "Každý den po dobu dvou týdnů jsme přiváděli hlavní postavy orků, míchali a kombinovali protetiku, zkoušeli jsme schémata barev a vzory," vysvětlil Nelson. "Pak David a producenti dali své připomínky, my jsme provedli poslední úpravy, pořídili fotografie a tím vznikl konečný make-up a barevný vzor pro každou hlavní postavu orka."
  • Producent Eric Newman (seriál Narcos od Netflixu, prequel k filmu Věc), který stál před nelehkým úkolem zalidnit tuto alternativní verzi Los Angeles fantasy postavami, zejména skřety, přivolal společnost Amalgamated Dynamics, Inc. (alias ADI), oscarové studio, které spoluzaložili Alec Gillis a Tom Woodruff, Jr ("Tremors", "Hvězdná pěchota", série "Vetřelec vs. Predátor" a trhák "To" z roku 2017).
  • U postav z filmu, které se na place objevily jen na dva nebo tři dny, použil tým systém "mix-and-match". Christopher Nelson vysvětlil, jak tento proces šetří čas: "ADI rozdělilo své sochy orků a vytvořilo formy, takže jsme mohli vzít tváře z tohoto a bradu z tamtoho a čelo z tohoto a dát to dohromady a vytvořit někomu úplně nový make-up. Ušetřilo nám to čas i peníze a umožnilo nám to rychle vytvářet make-upy podle libosti, kdykoli se objevila nová postava." Tom Woodruff, Jr. poznamenal, že kdyby použili silikon, ořezávání a řezání přístrojů by odhalilo vnitřní materiál protézy, což by ztížilo její smíchání. Použití pěnových přístrojů naproti tomu umožnilo umělcům na place vytvořit nový make-up orka téměř na komkoli tím, že rozstříhali stávající kusy, slepili je k sobě a skryli švy. "Z dlouhodobého hlediska bylo mnohem praktičtější použít pěnu," řekl Tom Woodruff, Jr.
  • Během krátkého období výzkumu a vývoje tým zkoumal použití silikonových přístrojů. "Vypadají skvěle, jsou průsvitné," vysvětlil Woodruff, Jr. "Dnes se v podstatě používají pro jemnější a subtilnější spotřebiče." Ale po zkoušce s Joelem Edgertonem, který měl mít na sobě make-up téměř v každé scéně filmu, "jsme si uvědomili, že silikon by byl příliš těžký a náročný na údržbu pro tak vyčerpávající akční natáčení," vzpomíná Nelson. "Navrhl jsem tedy, abychom zkusili pěnový, a všichni se shodli, že to je správná cesta." "Udělali jsme další zkoušku make-upu a pěna fungovala skvěle, ale David Ayer chtěl změnit vyvinutý plazí vzor a barevné schéma," řekl Nelson. "Začali jsme se tedy dívat po bezsrstých savcích, jako jsou bezsrsté opice, bezsrstí psi, a také jsme začlenili některé barvy a vzory hrochů. S těmito úpravami jsme provedli další test líčení a všem se to líbilo, takže jsme u toho zůstali."
  • Společnost ADI experimentovala s několika přístupy k přeměně lidských rukou na ruce orků. Od pěnových latexových rukavic, které by vzhledem k povaze natáčení vyžadovaly příliš mnoho údržby, až po silikonové protézy, které by vzhledem k počtu orků na place vyžadovaly příliš mnoho času v maskérském křesle. Jako třetí možnost jsem začal experimentovat s přímým malováním lidských rukou," řekl Nelson, "vypadalo to dobře, bylo to trvanlivé a producentům se to líbilo." Aby se ušetřilo ještě více času, začala společnost ADI vyrábět generické tetovací transfery orků "na hřbet ruky", které mohl Nelsonův maskérský tým nanést na ruce herců a poté rychle spojit s airbrushingem a malováním na ruce.
  • I s obrovským množstvím protéz vytvořených pro film by bylo potřeba mnohem více orků, aby se naplnil drsný, fantastický svět filmu "Bright". Společnost ADI proto vytvořila 85 latexových masek, které doplnily zástupy orků. "Mnohokrát se stalo, že David Ayer přitáhl orka v pozadí blíž, než jsme si mysleli, ale maskéři mohli masky jen přilepit kolem očí a úst a vypadaly skvěle," řekl Woodruff mladší, čímž vznikl pěkný přechod mezi orky v pozadí a uprostřed.
  • Tento film byl v roce 2018 na užším seznamu možných nominací Akademie v kategorii "Makeup a účes".
  • Když byl film nabízen v dražbě k odkoupení, objevily se nabídky od společnosti PalmStar Media a společná nabídka společnosti Warner Bros. a jejího sponzora, společnosti MGM. Nejvyšší nabídka padla na Netflix.
  • Max Landis přirovnal film k filmu režiséra Davida Ayera End of Watch (2012).
  • Vyřazené pokračování: V prosinci 2017 si Netflix objednal pokračování. Následující měsíc Netflix potvrdil, že se pokračování chystá, Smith a Edgerton si zopakují své role a Ayer bude režírovat a napíše scénář s Evanem Spiliotopoulosem. V srpnu 2018 bylo oznámeno, že film se začne natáčet v březnu 2019 v Německu. V září 2019 Lucy Fry prozradila, že produkce byla odložena s odvoláním na Smithův nabitý program. v květnu 2020 bylo oznámeno, že Netflix zahájil jednání s Louisem Leterrierem, režisérem filmů Neuvěřitelný Hulk a Now You See Me, o režii pokračování. V dubnu 2022, po Smithově hádce s Chrisem Rockem na předávání cen Akademie, Netflix film zrušil.
  • Film má nepopiratelnou podobnost se stolní hrou Shadowrun. Shadowrun je zmíněn v krátkém videu, které Netflix zveřejnil na Twitteru a v němž je pokračování oznámeno.
  • Na začátku filmu se na městských hradbách objevují následující graffiti: "Pouze Bystrý může ovládat sílu hůlky. (Velké proroctví 7:15)" (Není to graffiti.), "Na počátku stvořil Bůh všechny rasy stejné. (Ale elfové jsou si rovnější.)", "Skřeti za vás bojují...", "Skřeti jsou si rovni. Kdo bojuje za nás?", "In Magic We Trust. (Zemři)", "Buď Yorckself", "Jirak žije" a "Drží vás nahoře, aby nás udrželi dole".
  • Max Landis osobně utnul všechny falešné spoilery o ději, které se objevily na internetu, a prozradil pouze to, že ve filmu budou hrát člověk a ork jako partneři v moderním fantasy prostředí.
  • Fogteeth je název skřetího klanu. Na konci titulků filmu je napsáno copyright 2017 Fogteeth Productions.
  • Na Poisonově čele je vytetováno španělské "Jen Bůh mě může soudit".
  • Max Landis prodal scénář k filmu Bright (2017) za 3 500 000 dolarů.
  • Max Landis uvedl, že odmítl další milion dolarů za prodej scénáře, protože chtěl, aby ho režíroval David Ayer. Scénář napsal speciálně pro Ayera.
  • Joel Edgerton v několika rozhovorech přiznal, že navzdory rozsáhlému make-upu ho diváci při natáčení na veřejnosti kvůli přítomnosti Willa Smithe většinou ignorovali.
  • Orkská "milostná píseň", na kterou Jakoby odkazuje, je ve skutečnosti "Hammer Smashed Face" od Cannibal Corpse.
  • Jedná se o první film z originální produkce Netflixu, který se dočkal pokračování. Smlouva na druhý film byla podepsána ještě před vydáním prvního filmu.
  • Když jsou Ward, Jacobi a Tikki v samoobsluze, prodavač se přiblíží k výloze. Ward ho varuje, aby ustoupil, a prodavač je zvenčí zastřelen. Těsně předtím, než ho zasáhne první kulka, se však objeví krvavá skvrna od skřipce.
  • Když Darryl a Jacoby procházejí kolem členů orčího gangu, jeden z orků drží nákladní auto Dodge za kapotu, aby si malý ork mohl vzít fotbalový míč. Tato část kapoty není dost silná na to, aby zvedla přední část náklaďáku, a ve skutečnosti by se ohnula.
  • Když jsou Ward a Jakoby vysláni k neznámé výtržnosti, je jim doporučeno reagovat kódem 2.. Okamžitě se otočí a zapnou světla a sirény. Kód 2 je pouze světelný. Používá se pro urychlené zásahy, které vyžadují tichý přístup k.. Kód 3 je zásah se světly a sirénami..
  • Během pronásledování policistova vozidla, které se nacházelo na levé straně silnice, se Altamirovo vozidlo nacházelo na pravé straně silnice. Poté, co Ward postřelí řidiče gangu taserem, Jakoby odbočí doprava, aby do něj narazil, ale ve vystřižené scéně je vidět, že se vozidla prohodila, přičemž Altamirovo nákladní auto je na levé straně a odbočuje doprava, aby narazilo do policejního SUV.
  • Když Ward a Jakoby vyběhnou z úkrytu, aby chytili Tikku, jejich SUV je posunuto o kus dál, než kde ho původně zaparkovali.
  • Během přestřelky jsou okna SUV rozbitá ve scénách, kdy se Ward a Jakoby krčí, a nejsou rozbitá, když se postaví, aby stříleli.