John Wick

82%

Články 192

Mark Wahlberg běží se zatoulaným psem 700 kilometrů. Dojička slz Nezlomní nezapře srdce
Recenze12. 4. 2024

Vytrvalostní závodění neboli Adventure Racing není pro otloukánky, ale co pro zatoulané a až za hrob loajální psy? Švéd Mikael Lindnord se s čtyřčlenným týmem roku 2014 v Ekvádoru účastnil jednoho takového závodu, v němž extrémně trénovaný člověk zdolává nevyzpytatelný terén na jízdních kolech, v trvalém poklusu i na kajacích. A nakrmil přitom osamělého psa, jenž na zdánlivě samozřejmý akt dobroty reagoval tak, jak to umí pouze psi. Nehleděl na vlastní zbídačený stav a Mikaelův tým doprovázel džunglí, bahnem i říčními toky až do cíle, který se proměnil v oslavu neuvěřitelného týmového a přátelského svazku. Snímek Nezlomní (Arthur the King) s Markem Wahlbergem přesunul dějiště do Dominikánské republiky, ale spoustu dojemných aspektů nechal na místě a v nastávajícím jarním dusnu publiku nachystal poctivé slzavé osvěžení.

Opičí muž je spíš sympatický než dobrý film. Talentovaný herec si v něm přesvědčivě vybíjí agresi
Recenze4. 4. 2024

Opičí muž (Monkey Man) je jedním z těch filmů, které žijí ze svých příběhů. Ne těch vyprávěných uvnitř snímku, ale vně. Britský herec Dev Patel byl vždycky v první řadě sympaťák. Vsázel na to ve své debutové roli v kultovním seriálu Skins (v původní britské verzi, nikoliv v americkém remaku) a jeho průlomovém zářezu v oscarovém Milionáři z chatrče (Slumdog Millionaire). Následné roky si pomalu budoval pozici, i když mu vždy překážel ten smutný fakt, že pro herce s indickými kořeny jsou v anglo-americkém prostoru k dispozici v drtivé většině jen vedlejší role. Přesto se mu občas podařilo vynořit, naposledy v Zeleném rytíři (The Green Knight), kde hrál mírně provokativně proti typu protagonistu ve variaci na artušovskou legendu. Nyní přichází jeho troufalý pokus stát se akční hvězdou.

Matrix se dočká dalšího filmu. Ikonická série bude pokračovat pod vedením kultovního filmaře
Filmy4. 4. 2024

Znáš tu otázku, stejně jako já. Co je Matrix? Legendární sci-fi z roku 1999, která namířila svůj žánr k trochu odlišným existenčním perspektivám a kombinacím lokálních filmových tradic, měla dosud čtyři celovečerní části. Keanu Reeves se jako vyvolený Neo, jenž vede odboj proti vyspělé inteligenci kontrolující uměle vytvořený svět, objevil ještě v rozporuplně přijímaných sequelech Reloaded, Revolutions a Resurrections. Tahle statistika už je od nynějška pasé, neboť strategická agrese u Warner Bros. povede ke vzniku pátého filmu pod dohledem scenáristy a režiséra Drewa Goddarda, jehož ojedinělá filmografie zahrnuje díla jako Monstrum (Cloverfield), Chata v horách (Cabin in the Woods), Světová válka Z (World War Z), Ztraceni (Lost) nebo seriálového Daredevila.

Brutálnější než John Wick? Akčňák Boy Kills World ukazuje v novém traileru krvavá jatka
Filmy3. 4. 2024

Zítra vtrhne do českých kin jeden z nejočekávanějších akčních filmů roku, Opičí muž (Monkey Man). Jen o pár týdnů později ovšem dorazí žánrovka, která slibuje ještě přepálenější a brutálnější akční hody. Novinka Boy Kills World stihla příznivce bitek a přestřelek zaujmout už svými předchozími ukázkami, v novém necenzurovaném traileru nám ale tvůrci ukazují, že se rozhodně nehodlají držet zpátky.

Akční nářez plný krve a utrpení. Nový trailer na Opičího muže slibuje dechberoucí podívanou
Filmy22. 3. 2024

Ještě před pár měsíci o novém akčním filmu Opičí muž (Monkey Man) prakticky nikdo nevěděl a i pro těch pár znalých se jednalo spíše o nenápadný film, co skončí na Netflixu. Jenže stačil jeden nabušený trailer a nadšené první ohlasy a režijní debut herce Deva Patela se stal rázem jedním nejočekávanějších akčních filmů roku, který se díky producentovi Jordanu Peelovi (Uteč) podívá i do kin. Pozitivní šeptandu projektu nyní doplňuje další, emocemi i krví nasáklá upoutávka.

Akční překvapení roku v nadupaném traileru. Kaskadér srší humorem i explozemi
Filmy20. 3. 2024

Okolo nového snímku režiséra Davida Leitche Kaskadér (The Fall Guy) se začíná v posledních dnech šířit velmi pozitivní šeptanda. Akční novinka sbírá po své premiéře na festivalu SXSW nadšené ohlasy mluvící o svěží žánrové jízdě a Goslingovi za film složil poklonu i samotný Steven Spielberg. Pozitivní vlnu nyní korunuje finální trailer, jenž je zároveň také tím nejstylovějším a nejzábavnějším.

Opičí muž je John Wick na steroidech. Hvězdu s indickými kořeny lidé chtějí za příštího Bonda
Filmy14. 3. 2024

Je libo drsná akční pomsta dle indické mytologie? Britský rodák s indickými kořeny Dev Patel má celkem etablovanou hereckou pozici díky Milionáři z chatrče (Slumdog Millionaire), Hotelu Mumbai či Zelenému rytíři (The Green Knight), přičemž v nadcházejícím nářezu Opičí muž (Monkey Man) poprvé usedl do režisérského křesla. Snímek od producenta Jordana Peela (Uteč) distribuovaný studiem Universal Pictures zamíří do tuzemských kin od 4. dubna a světovou premiéru si čerstvě odbyl na texaském festivalu South by Southwest. Internet tudíž zaplavily první reakce od věhlasných i fanouškovských webů, které zatím provolávají slávu a vinšují budoucnost minimálně na úrovni Johna Wicka. Nebo i Jamese Bonda, který by podle mnohých Patelovi slušel.

Našel nový Highlander záporáka? Proti Cavillovi se možná postaví Michael Fassbender
Filmy13. 2. 2024

Tak se zdá, že se nová verze Highlandera konečně brzy začne točit. Reboot slavné značky dostal na starosti režisér Johna Wicka Chad Stahelski a do jedné z hlavních rolí si vyhlédl Henryho Cavilla, který v nedávném rozhovoru přiznal blížící se natáčení i brzký start jeho šermířského tréninku. A už se začíná ve velkém spekulovat, komu se ve filmu nejspíš postaví. Kolem role záporáka totiž začíná kroužit Michael Fassbender.

Bob Odenkirk bude zase za akční hvězdu. Slibuje kombinaci Jasona Bourna a Shyamalana
Filmy12. 2. 2024

Zdánlivý slušňák a hlavní hvězda seriálu Volejte Saulovi (Better Call Saul) Bob Odenkirk se v roce 2021 stal trochu nečekanou akční hvězdou díky zdařilému snímku Nikdo (Nobody). Stylový akčňák si z konceptu Johna Wicka vzal jen to nejlepší a během druhého pandemického roku se stal překvapivým hitem. O jeho plánovaném pokračování je poslední dobou znepokojivě ticho, naštěstí se však ohlášení dočkal další akční kousek, v němž to bude Odenkirk nakládat záporákům.

Jurský park se rozpadá. Po kreativních rozporech odkráčel jeden z nejvěrnějších režisérů studia
Filmy11. 2. 2024

Jurský park (Jurassic Park) a jeho potomek Jurský svět (Jurassic World) patří stále mezi nejvýdělečnější série, a to nejen díky tržbám z kin, ale možná ještě větší měrou výnosům značky, jež celý projekt zastřešuje. Proto udělá studio Universal vše proto, aby série nikdy doopravdy nezemřela, i když už se jí kdekdo vysmívá za to, jak bezradně s ní producenti nakládají. Současná situace pak jejich pověsti rozhodně neprospěje.