US tržby: Novinky to zkusily s hity minulého týdne na férovku a projely to

US tržby: Novinky to zkusily s hity minulého týdne na férovku a projely to
Lék na život | CinemArt
Nejlépe dopadla Velká čínská zeď, slovo nejlépe je ale třeba brát s velkou nadsázkou. Snímek stál 150 milionů dolarů a za premiérový víkend utržil 18 milionů. Zaděláno na velký průšvih? Tak napůl. Snímek totiž vznikl v americko-čínské koprodukci, přičemž čínská strana hrála při financování prim (Matt Damon je ve filmu hlavně proto, aby promo lépe fungovalo u mezinárodního publika). A v samotné Číně už film stihl vydělat 170 milionů. Celosvětové tržby jsou momentálně na 262, takže tu určitá šance na skončení v plusu je. Ve víc ale rozhodně producenti doufat nemohou.
Komedie Na férovku pane učiteli má podobně špatné recenze, jako Velká čínská zeď (oba filmy se na Rottentomatoes pohybují mezi 30% a 40%), logicky ale stála méně (25 milionů), takže její start na pátém místě za 12 milionů působí použitelněji. Celosvětově by podobné téma u školáků mohlo vydělávat, takže se možná film dostane i do pozice malého hitu.
Lék na život
Lék na život | CinemArt
To Lék na život takové štěstí mít nebude. O víkendu startoval na většině trhů a i tak jsou výsledné tržby mizerné. Z amerických kin přitekly 4 miliony, což tak tak stačilo až na desáté místo a ze zbytku světa padlo jen o pár set tisíc víc. Pravda, nejde o nejdražší podívanou (rozpočet 40 milionů), horory ale mají své věrné a obvykle i slabší kousky zvládnou startovat nad 15 miliony. Lék na život je proto, v rámci žánru, opravdový průšvih. Škoda je to hlavně proto, že jde o průšvih snaživý a osobitý, který je i ve své nedokonalosti pořád lepší než tuna lacinějších a přesto výrazně úspěšnějších žánrovek.
Slabý nástup novinek znamenal vítězství pro koně minulého víkendu. Jedničku si udržel LEGO Batman se skromným propadem o 35% (připsal si dalších 34 milionů). Dvojkou je znovu slaboučké erotické drama Padesát odstínů temnoty, které si připsalo kulatou dvacku a John Wick 2 si sice o místo pohoršil, za 16 milionů se ale také nemusí o druhém víkendu stydět. Celosvětově má navíc po deseti dnech 90 milionů, což je již nyní o 2 miliony více, než co za celou dobu promítání v kinech dokázal vydělat první díl.
Jak si vedly ostatní filmy, to zjistíte v našem kompletním žebříčku US tržeb.