?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Owe Svensson
Owe Svensson se narodil 29. února 1944 v Linköpingu ve Švédsku a je švédský zvukový technik a mixér. Patří mezi nejzkušenější zvukové techniky Švédska a jeho jméno se objevuje v produkčních údajích švédských filmů již šest desetiletí. Spolupracoval s režiséry jako Bo Widerberg, Ingmar Bergman, Roy Andersson, Andrej Tarkovskij, Stefan Jarl, Carl Johan De Geer, Björn Runge a Ruben Östlund. Začátky kariéry a spolupráce s Roy Anderssonem Owe Svensson je původně vzděláním inženýr. Pracoval devět měsíců u L M Ericsson, když ho zaujala inzerce tehdejší mladé Filmové školy. Svensson se věnoval hudbě, což učinilo zvukovou výuku přirozenou volbou. Dostal se do stejného ročníku jako Roy Andersson a oba spolupracovali na Anderssonově studentském filmu Hämta en cykel v roce 1968. Vzniklý kontakt trval a Svensson pracoval na všech Roy Anderssonových celovečerních filmech a mnoha jeho reklamních filmech. Jejich první významná spolupráce byla na filmu A Swedish Love Story z roku 1970, který byl prvním švédským filmem se stereofonním zvukem. Spolupráce s Ingmarem Bergmanem a dalšími významnými režiséry Owe Svensson začal svou spolupráci s Ingmarem Bergmanem na filmu Cries and Whispers v roce 1971, rok poté, co dokončil práci s Roy Anderssonem na A Love Story. Následně spolupracoval s Bo Widerbergem na All Things Fair, Liv Ullmann na Kristin Lavransdotter, Lars Molinem na Tattooed Widow, Jan Troellem na A Frozen Dream a Bergmanem na Fanny and Alexander. Mezi jeho nejznámější práce patří Fanny and Alexander z roku 1982, The Sacrifice z roku 1986 a Cries & Whispers z roku 1972. V roce 1986 vytvořil zvukovou stopu pro poslední film Andreje Tarkovského The Sacrifice. Technické inovace a profesní přístup Owe Svensson je jedním z mála filmařů, kteří zažili tolik technických změn. Je jediným stále aktivním zvukovým technikem, který pracoval na obou prvních švédských filmech ve stereo - Roy Anderssonově En kärlekshistoria z roku 1970 a Bo Widerbergově Fimpen z roku 1974. Svensson má pověst, že při mixování pečuje o dialogy a méně se zajímá o masivní, působivý zvuk, více o to, jak vytěžit co nejvíce z co nejjednodušších zvuků. Jako u mnoha, kteří začali pracovat s filmem v 60. letech, lze vidět vliv francouzské nové vlny a jejích idejí o přirozenosti a vůli vyhnout se umělosti. Svensson měl dlouho v pražské Staré Městě vlastní THX certifikované studio, ale od 2000. let je spojen s Roy Anderssonovým Studio 24, kde mixuje filmy. Pokračující kariéra a uznání I v průběhu 2000. let pokračuje Svensson v práci s novými mladými filmaři. Spolupracoval například na několika filmech od producent-režisérského dua Erik Hemmendorff a Ruben Östlund z produkční společnosti Plattform Produktion. V posledních letech pracoval na úspěšných projektech jako Pernilla Augustové Svinalängorna a v roce 2013 byl zvukovým technikem a zvukovým editorem na Mig äger ingen a mixérem na Återträffen a Belleville Baby. Jeho zkušenosti jsou cenné i pro novou generaci filmařů - například Jon Ekstrand, který začal svou kariéru jako zvukový inženýr a zvukový designér, měl Owe Svenssona jako svého mentora.


Owe Svensson: Filmy a pořady 18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.