Stefania D'Amario, narozená v Římě, Itálie, je italská herečka a kostýmní výtvarnice, která začala svou filmovou kariéru v polovině 70. let 20. století. Její herecká dráha je spojena především s italskou kinematografií, kde se objevila v několika kultovních hororových a erotických filmech.
Počátky kariéry a první role
Stefania D'Amario zahájila svou hereckou kariéru v roce 1976 ve filmu Deported Women of the SS Special Section, kde ztvárnila postavu Angely Modeny. V následujícím roce si zahrála roli Antonelly ve filmu La Vallanzasca band a objevila se také v menší roli v Behind Convent Walls režiséra Waleriana Borowczyka. Tyto první role jí otevřely dveře do světa italské kinematografie, která v té době procházela obdobím experimentování s žánry hororu a erotiky.
Průlom v hororovém žánru
Nejvýznamnějším milníkem v kariéře Stefanie D'Amario se stal rok 1979, kdy ztvárnila roli zdravotní sestry v kultovním zombie hororu Zombie (známém také jako Zombie Flesh Eaters) režiséra Lucia Fulciho. Film, který byl původně prezentován jako neoficiální pokračování Romerova Dawn of the Dead, se stal kultovní klasikou hororového žánru. D'Amario v něm ztvárnila zdravotní sestru pracující s Dr. Menardem, která se později stává obětí zombie. Její výkon v tomto filmu jí zajistil místo v historii hororového žánru. O rok později si zahrála roli Jessicy Murchison v dalším zombie hororu Nightmare City, kde její postava čelí útoku zombie nakažených radioaktivitou.
Pozdější kariéra a další projekty
V 80. letech pokračovala Stefania D'Amario ve své filmové kariéře, přičemž rozšířila své působení i do oblasti kostýmního výtvarnictví. V roce 1985 pracovala jako kostýmní výtvarnice na erotickém dramatu Miranda režiséra Tinta Brasse, které volně vychází z komedie La locandiera od Carla Goldoniho. Film vypráví příběh majitelky hostince v údolí řeky Pád v poválečné Itálii, která se musí rozhodovat mezi několika nápadníky. Podle filmového historika Filippa Ascioneho byl tento snímek jedním z oblíbených filmů Federica Felliniho.
V roce 1996 se D'Amario podílela na oceňovaném filmu The English Patient (Anglický pacient) režiséra Anthonyho Minghelly, který získal devět Oscarů včetně ceny za nejlepší film. Tento epický romantický válečný film s Ralphem Fiennesem a Kristin Scott Thomas v hlavních rolích představoval významný projekt v její kariéře a potvrdil její všestrannost v různých filmových žánrech.
Během své kariéry se Stefania D'Amario objevila celkem ve dvanácti filmech a kromě herectví se věnovala také práci v kostýmním oddělení, kde využila svůj cit pro detail a estetiku. Její filmografie zahrnuje také snímky jako Identification of a Woman, kde ztvárnila roli přítelkyně domácí, a The American Bride. Její práce v italské kinematografii 70. a 80. let představuje zajímavý příklad propojení žánrového filmu s uměleckými ambicemi, které byly pro toto období charakteristické.