Filmový rok 2023 zaznamenal hned několik fenoménů. Pozitivně šokoval Barbenheimer, spojení zdánlivě nespojitelných titulů Barbie a Oppenheimer, které celosvětově utržilo 2 miliardy 394 miliony dolarů. Barbenheimer výrazně promluvil i do tuzemské návštěvnosti kin. Ta česká však zaznamenala ještě jeden fenomén: bezprecedentní nástup Kazmovy ONEMANSHOW. Jenže ve výsledku se smál někdo úplně jiný; ten, na koho jsme po roce už možná docela zapomněli.
Články 21
Předvánoční sezóna už je v plném proudu, což platí nejen pro přesvětlená obchodní centra, ale i pro žebříčky streamovacích platforem. Už od svého uvedení 8. listopadu se totiž na čelních příčkách českého Netflixu objevila hvězdně obsazená romantická komedie Vánoční příběh. Z čela pelotonu ji sice odsunula Kazmova filmová ONEMANSHOW, přesto se vztahový propletenec v zasněžených kulisách drží stále vysoko.
Stál všechen ten humbuk kolem ONEMANSHOW: The Movie, která měla v českých kinech premiéru v polovině srpna a jež zaznamenala mimořádný komerční úspěch, za to? Můžete se přesvědčit na Netflixu, kam celovečerák Kamila Bartoška a Andyho Fehua exkluzivně zamířil.
Včera v osmnáct hodin zavřel Kamil Bartošek trezor na pražském Výstavišti a ukončil tak soutěž o milion dolarů. Šifru spolu s výherní kartou nikdo od prvních srpnových projekcí ONEMANSHOW: The Movie nedoručil. Jak Bartošek s penězi naloží? Nechal si poradit od přítomných lidí, ale nakonec se rozhodne sám.
Fenomén Barbenheimer pomalu ustupuje novým titulům. Přední příčky tržeb a návštěvnosti českých kin ovládla nová česká sci-fi Roberta Hloze, v pořadí pátá dramaticky laděná romance inspirovaná knižní předlohou After a v předpremiéře uváděná Tlapková patrola ve velkofilmu.
Stále pokračuje neblahý trend nejnižších návštěvností českých kin v roce 2023. Před týdnem přišlo na dvacítku komerčně nejúspěšnějších titulů o víkendu jen 89 tisíc platících, tentokrát ještě o dva tisíce lidí méně. Stejně jako minule je i tentokrát na vrcholu druhá Sestra, horor conjuring univerza producenta Jamese Wana. Solidně se umístila novinka Kenetha Branagha Přízraky v Benátkách, která vrací na scénu slavného detektiva Hercula Poirota známého z knih spisovatelky Agathy Christie.
Kinaři zaznamenali jeden z nejslabších letošních víkendů (na první dvacítku komerčně nejúspěšnějších titulů přišlo necelých 90 tisíc platících), který s přehledem ovládla druhá hororová Sestra spadající do conjuring univerza producenta a režiséra Jamese Wana. Kazmova ONEMANSHOW se dál propadá a Barbie si drží jisté prvenství.
Kazmova ONEMANSHOW zprvu zazářila jako asteroid, načež zájem o ni začal mimořádně opadat. Je však třeba dodat, že oproti dalším titulům je na tom v rámci komerčních statistik Bartoškova The Movie stále nadmíru dobře a může se poměřovat s těmi nejúspěšnějšími. Jako například s Barbie.
Minule zaznamenal historický rekord v rámci premiérové návštěvnosti a tržeb u tuzemského filmu, nyní pro změnu rekordní propad. Bublina kolem Kazmovy ONEMANSHOW splaskla, přesto se opět drží na vrcholu žebříčku, který pravidelně zveřejňuje Unie filmových distributorů.
Film ONEMANSHOW: The Movie měl rekordní víkendovou návštěvnost v kinech. Jeho hlavní tvůrce s přezdívkou Kazma se proslavil především tím, že se v roce 2017 naboural do reality show Prostřeno! Spolupracoval tehdy s hercem a filmařem Karlem Ondrkou, který předstíral, že má Tourettův syndrom a nekontrolovaně mluví sprostě. Karel Ondrka nám zaslal otevřený dopis, v němž Kazmu alias Kamila Bartoška kritizuje za neetické praktiky. Po odchodu režiséra Markuse Kruga z pořadu ONEMANSHOW jde již o druhého blízkého spolupracovníka, který měl potřebu se veřejně vyjádřit k problematickým stránkám Kazmovy práce. Uveřejněný text byl redigovaný, ale zůstalo zachováno jeho argumentační jádro a Karel Ondrka ho autorizoval.
Víkendový žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin s přehledem opanoval titul ONEMANSHOW: The Movie Kamila Bartoška. Tomu se podařilo do klimatizovaných sálů dostat nevídané množství divaček a diváků, kteří byli motivovaní například tím, že jeden z nich se údajně může dostat k pohádkové výhře milion dolarů. Zmiňovaný snímek v rámci historických premiérových statistik převálcoval dlouhou řadu hollywoodských velkofilmů.
Kamil Bartošek, známější jako Kazma, si může po premiérovém víkendu ONEMANSHOW: The Movie mnout ruce. Optikou zájmu publika smetl veškerou konkurenci, navíc se postaral hned o několik rekordů. V rámci letošní nejlepší návštěvnosti a tržeb například porazil druhého Avatara z prosince předešlého roku. Kazmův heist spektákl překonal dlouho očekávaný film Jamese Camerona víc než o 47 tisíc platících.
Na snímek ONEMANSHOW: The Movie, za nímž stojí influencer Kazma, přišlo za první den od oficiální premiéry 130 tisíc lidí, jež zanechali v pokladnách kin přes 30 milionů korun. To jsou až neuvěřitelná a nevysvětlitelná čísla. S filmem však rozhodně nepanuje všeobecná spokojenost a dalo by se říct, že jde především o velký marketingový podvod. (ČLÁNEK OBSAHUJE SPOILERY)
Celovečerní počin ONEMANSHOW: The Movie vzniklý pod křídly českého influencera Kazmy není kompletní podvod. Ale je to spíše imitace filmu než plnohodnotný film. A rozhodně nic s přesahem, jak slibuje.
Kdybychom měli Kazmu Kazmitche a jeho tvorbu představit velmi stručnou hyperbolou, můžeme říct, že jeho typickým fanouškem je člověk, který se na chodníku zastaví u cizího luxusního auta, udělá si s ním selfie a postuje ji na Facebook. Tento étos následuje celá jeho persona, veškerý jím vyprodukovaný obsah a také tento film. Který rozhodně existuje. I když kdyby to vše skončilo jako prank, asi by to bylo pro všechny lepší.