Vyrazit s rodinou do Chorvatska v čerstvě zděděném a nepříliš důvěryhodném karavanu nese pořádné riziko. Ale ještě mnohem větší riziko je sledovat o tom českou komedii. Prázdniny s Broučkem jsou tím víc frustrující, že tvůrci učinili několik velmi správných rozhodnutí a vyhnuli se několika ohraným slepým uličkám. Kam ale došli? Bohužel stále nikam.
Články 11
Je běžné, že Česká televize každoročně nabízí na Štědrý večer novou pohádku, natočenou povětšinou přímo pro tuto příležitost. Ani tentokrát tomu nebylo jinak, když hlavní program veřejnoprávní televize nabídl Klíč svatého Petra. V novince Karla Janáka hrají Filip Březina, Berenika Kohoutová, Lukáš Příkazký, Petr Nárožný a mnoho dalších českých herců a hereček.
Tradice televizních štědrovečerních pohádek trvá v ČT už třicet let. V roce 1993 vše odstartoval film Sedmero krkavců v režii Ludvíka Ráže. Nyní na obrazovky míří novinka s názvem Klíč svatého Petra od Karla Janáka podle scénáře Petra Hudského.
Pět z osmi dílů komediálního seriálu Agrometal je k vidění na VOD platformě Prima+. Dílo režiséra Karla Janáka a debutujícího scenáristy Rudolfa Hrušínského nejmladšího láká na zajímavé herecké obsazení a tuzemskou rockovou hudbu. Stačilo však strávit u Agrometalu úmorných pět hodin, aby člověk dospěl k názoru, že tohle se tvůrcům prostě nepovedlo.
Spolupráce režisérky Jitky Rudolfové a spisovatelky Barbory Šťastné by fungovat mohla, alespoň tedy na papíře. Právě podle literární předlohy totiž vznikla nová romantická komedie, která však původní materiál příliš neobohacuje a nabízí jen překvapivě krotkou selanku pro nenáročné publikum.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Nově též představujeme video verzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Pětidílná minisérie Volha na motivy stejnojmenného románu Karla Hynie s Kryštofem Hádkem v hlavní roli odstartuje na ČT v neděli druhého dubna. Česká televize o pořadu prohlašuje, že nás čeká jak nostalgie, tak obrázek doby, která byla příšerná. Tvůrci se snažili, aby jejich pohled na normalizaci byl reálný a pravdivý, byť s nadsázkou. Ale hlavně bez moralizování.
Osmidílný seriál O mě se neboj s Veronikou Arichtevou v hlavní roli patří mezi podzimní novinky televize Nova a její streamovací platformy Voyo. Přestože příběh o matce dvou malých dcer, která se snaží rozvést se svým neuvěřitelně neschopným a žárlivým manželem, sliboval větší míru sociálního realismu, bohužel jde zase spíš o romantické drama, které zapomíná na mnohé důležité problémy dnešních samoživitelek.
Některé pohádkové náměty se zpracovávají stále znovu. Nejoblíbenějšími jsou samozřejmě klasiky jako Popelka, Kráska a zvíře nebo Šípková Růženka. Tyto pohádky najdeme i v naší filmové a televizní tvorbě, některé dokonce i v různých verzích a úpravách. Máme však i své národní.
Dnes v předvečer (18:05, Prima) si můžete v televizi pustit pohádku Alice Nellis inspirovanou klasickým textem Boženy Němcové. Sedmero krkavců je držitelem 3 sošek Českého lva a v hlavní roli představuje herečku Marthu Issovou. Pojďme si snímek připomenout v dobové recenzi. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2015: Po úspěšném uvedení na 55. Mezinárodním festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně míří pohádka režisérky Alice Nellis do kinodistribuce. Autorce posloužil známý příběh Boženy Němcové, který zbavila archaičnosti, vdechla mu civilnost a lehkost projevu. Obešla se též bez většího množství trikových berliček digitální éry. Těžko se asi Sedmero krkavců (2015) může srovnávat s kletony minulosti, faktem ale zůstává, že vznikla pohádka, která promlouvá ke všem. Baví, napíná, představuje dobro a zlo. A dobře dopadne.
Již pěkných pár roků nás nejen tuzemské televize a distributoři zásobují kriminálními seriály a filmy, v nichž hrají hlavní úlohu padouši a vyšetřovatelé. Tým kolem režiséra a producenta Miloslava Šmídmajera má jasno, je ten pravý čas si z kriminálního žánru udělat legraci.