?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Friedel Buckow, narozená 9. července 1897 v Německé říši, zemřela po roce 1966, byla německá střihačka filmů. Friedel Buckow přišla k filmu ve dvacátých letech 20. století a začínala ještě v éře němých filmů nejprve jako režijní asistentka, příležitostně však již také jako střihačka. Počátky kariéry a přechod ke střihu Od roku 1931 se Friedel Buckow soustředila výhradně na filmový střih a v této funkci až do roku 1945 pracovala na finální podobě řady částečně velmi známých filmů. Mezi její nejdůležitější práce z tohoto období patřily filmy Liebelei režiséra Maxe Ophülse, Ein Lied geht um die Welt Richarda Oswalda a další významné produkce německé kinematografie. Spolupráce s významnými režiséry Film Liebelei z roku 1933, režírovaný Maxem Ophülsem, byl německým dobovým dramatem s Magdou Schneider, Wolfgangem Liebeneinerem a Luise Ullrich v hlavních rolích. Ein Lied geht um die Welt z roku 1933 byl německým dramatem režírovaným Richardem Oswaldem s Josephem Schmidtem, Viktorem de Kowa a Charlotte Ander. Friedel Buckow se také podílela na dvou propagandistických filmech Herberta Selpina - Carl Peters a Titanic, stejně jako na dalších Selpinových inscenacích. Poválečná kariéra Po válce se Friedel Buckow usadila v Mnichově, kde pokračovala ve své práci, ale již se nepodílela na prominentních produkcích, místo toho pracovala na četných exploitačních filmech mladého producenta Wolfa C. Hartwiga. Nakonec byla Friedel Buckow, provdaná za filmového producenta Heinricha Schiera, také sporadicky činná pro televizi (dvě epizody kriminální série ZDF Das Kriminalmuseum), než se v polovině šedesátých let stáhla do soukromí. Mezinárodní působení Friedel Buckow patřila mezi německé profesionální střihačky, které pracovaly v Nizozemsku, kde se věnovaly střihu nizozemských celovečerních filmů, než se nakonec vrátily ke své kariéře v Německu. Její práce byla součástí širšího trendu německých filmových odborníků, kteří v třicátých letech působili v různých evropských zemích.


Friedel Buckow: Filmy a pořady 35

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.