Attila Mokos

5.9

Články 6

Sodoma a Gomora na úpatí Tater: Temně fatalistické Piargy nedávají ani chvíli naději na šťastný konec
Recenze9. 1. 2023

Po své zářijové premiéře na Slovensku vstoupilo i do českých kin černobílé drama Piargy podle povídky Františka Švantnera, napsané ve čtyřicátých letech, o hříšné vesnici smetené ze zemského povrchu. Zkušený česko-makedonský režisér Ivo Trajkov v něm na tuzemské poměry až příliš okázale máchá biblickými motivy, i přesto však jeho snímek dokáže zaujmout neobvykle tíživou atmosférou bezvýchodnosti a působivým vizuálem.

Velkolepá oslava na Berlinale. Oscarový Jiří Menzel bude tlumočit kultovnímu Tonimu Erdmannovi
Festivaly a ceny23. 1. 2018

V listopadu 2017 upadl oscarový režisér Jiří Menzel do umělého spánku. Jeho rodina hovořila o zázraku, když se na Štědrý den probral. Režisér a příležitostný herec tedy může na letošním Berlinale představit ve světové premiéře v den svých 80. narozenin nový film Martina Šulíka (Záhrada), kde si zahrál jednu z hlavních rolí po boku Petera Simonischeka (Toni Erdmann). Tlumočník (2018) následně vstoupí do českých kin 15. března 2018.

Historických 7 dní hříchů se představí na prestižním festivalu v Moskvě
Festivaly a ceny25. 5. 2013

Nový český hraný historický snímek 7 dní hříchů (2012) se dostal v letošním roce jako jediný český film na prestižní 35. ročník mezinárodního Moskevského filmového festivalu. „Je to obrovský úspěch a také zadostiučinění, “ říká scenárista a producent filmu Josef Urban.

Recenze: Meruňkový ostrov aneb Živočichopis emocí z jižního Slovenska
Recenze17. 3. 2012

Szidi Tobias je českým divákům známá především jako vynikající šansoniérka. Ve slovenském filmu Marhuľový ostrov, který do našich kin vstupuje pod českým názvem Meruňkový ostrov, představuje ženu, jejíž život se zásadně změní vinou jedné letní bouřky. Díky charismatickému muži v nepřehlédnutelném náklaďáku se dostává do podmanivého prostředí Žitného ostrova a skrz starosti a radosti všedního dne objevuje nový svět, nachází svůj ztracený klid a...

Ondřej Vetchý: Když musím tančit, stydím se
Téma6. 9. 2011

Králíky, Ostrava /EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR/ – Ondřej Vetchý si v roli českého lesníka Jana Olšana v Králíkách na Orlicku vzal uplynulou neděli za ženu Evu Vicu Kerekes v roli německé dívky Agnes. Obě herecké hvězdy vytvářejí hlavní postavy v novém českém filmu 7 dní, který v režii Jiřího Chlumského podle scénáře Josefa Urbana natáčí nejenom v Jeseníkách společnost DP FILM v koprodukci s Českou televizí. Tento snímek byl inspirován skutečnými událostmi, které se udály v sedmi poválečných dnech na Šumpersku roku 1945.

Cigán nabízí přesvědčivé dějiště, děj už méně
Téma22. 7. 2011

PRAHA - Romská osada je ve filmu Cigán Martina Šulíka zachycena velmi živě. Protagonisté a jejich dilemata místy působí trochu papírově. Přesto je to snímek ve zdejších podmínkách cenný.