V pohlcení satanistickými true crime motivy letos jednoznačně vítězí komornější Late Night With the Devil. MaXXXine je satirické pojednání o žánru, jeho zákulisí i odlescích ve veřejné dekadenci a kriminalitě, u nichž je občas těžké rozlišit, nakolik ony vychází z popkultury a nakolik popkultura pronásleduje je. West to s dalším příběhem Maxine, která v neonové záři osmdesátek stojí někde mezi, strefil lajdácky na sytě zakrvavený terč. Nic nového a ozvláštňujícího nedeklamoval.
Komentáře a recenze 33
MaXXXine Minx je hvězdou filmů pro dospělé, ale chce udělat v kariéře další krok a usiluje o hlavní roli v chystaném hororu. Jenže uspět v Hollywoodu, který je plný šílenců, sériových vrahů a násilí, nebude nic jednoduchého. Zvlášť, když se připomene její minulost. Ti West pojal poslední díl své trilogie jako velkou poctu osmdesátým létům a brakovým thrillerům a hororům téhle éry a nekompromisně tomu podřídil úplně všechno. Kdo čeká tradiční thriller s lehkými žánrovými hrátkami, má smůlu. MaXXXine se nebojí být béčková, divoká, směšná a bizarní. A rozhodně se nepokouší být líbivá. Zajímavá je však bezesporu nejen pro fandy toho, čemu tu West skládá hold.
MaXXXine je důmyslnou poctou hororovým klasikám uplynulých dekád, aniž by je v jakémkoli smyslu vykrádala. Potěší nejen vypulírovanými dialogy, mámivými obrazy a samozřejmě i Gothovou, ale rovněž poutavým vhledem do zákulisí hollywoodské produkce. Slovy Debicki na plátně, „džungle, v níž se musíte stát šelmou, jinak vás vyvrhne“.
Ti West kombinuje krev a kýč do vizuálně uspokojivého celku, uctívá osmdesátky a věnuje veškerou pozornost své neohrožené hrdince, bohužel na úkor velmi zajímavých (a zajímavě obsazených) vedlejších postav. I když nám MaXXXine hází různé udičky, kudy by se mohl příběh ubírat, nakonec jde tou nejméně zajímavou cestou a zůstává jen u odkazů na poutavé dobové záležitosti. Což je škoda.
Docela slušná retroatmosféra, snažící se Mia Goth a trocha splatteru. Nemohu se ale zbavit dojmu, že kdybych měl náladu na mírně dementní laciný horor z 80. let, podívám se radši na některý z těch stovek, které v 80. letech vznikly, než na takovouhle jeho současnou napodobeninu.
Pornoherečka, která se v Beverly Hills 80. let pokouší o legální kariéru, se stává terčem záhadného vraha ve filmu MaXXXine, který se po premiéře na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech nyní promítá v pražských kinech. Pokračování kultovních hitů X a Pearl od Ti Westa je sice prvním filmem z této série, který se dočkal uvedení v českých kinech, ale zároveň je zatím nejslabší.
Když chce West tematizovat genderové stereotypy a nezdravost Hollywoodu i přehnaných ambic, není tak přesvědčivý, jak by asi chtěl. A MaXXXine nemá ani napětí, ani tempo dobových thrillerů, na to se až moc opájí stylem a tím, že vše je tak trochu pocta, citace či variace.