Všechno, všude, najednou

79%

Zajímavosti 90

  • Daniel Kwan: lupič (cca 45 minut)
  • Michelle Yeoh a Harry Shum Jr. se dříve objevili ve filmu Šíleně bohatí Asiaté (2018).
  • Prádelna v tomto filmu byla použita pro scénu mezi Davidem Addisonem (Bruce Willis) a Maddie Hayesovou (Cybill Shepherd) v S4 E1 seriálu "Moonlighting" ("A Trip to the Moon").
  • Ačkoli se hodně mluvilo o tom, že jde o návrat Ke Huy Quana na velké plátno po 20 letech, ve skutečnosti se objevil ve filmu Finding 'Ohana (2021) o rok dříve.
  • Film je často přirovnáván k filmu Rick a Morty (2013), a to kvůli hojnému využívání multiverza, scatologického humoru, extrémního násilí a existenciální úzkosti. Danielsovi dokonce přiznali, že se při natáčení tohoto filmu cítili velmi nejistě, když viděli, že Rick a Morty už spoustu jejich nápadů realizoval.
  • Jedná se o třetí spolupráci Michelle Yeoh a Harryho Shuma Jr., kteří se společně objevili ve filmu Skrytý drak a přikrčený tygr: (2016) a Šíleně bohatí Asiaté (2018).
  • Cate Blanchettová je velkou fanynkou filmu a komentuje vesmír, kde mají místo prstů párky, jako odkaz na Carol (2015).
  • (asi ve 29. minutě) Vložky Waymondova opasku během jeho souboje s ochrankou byly inspirovány filmem Velmistr (2013).
  • Když Hammer Museum na Kalifornské univerzitě hostilo po projekci filmu Všechno najednou režiséry Daniela Kwana a Daniela Scheinerta na besedě, moderátorem nebyl filmový vědec ani muzejník, ale Scheinertova matka Becky Hallman Scheinertová z Guntersvillu v Alabamě, a to v souladu s tématem generačních rozdílů a vztahů mezi matkami a dětmi.
  • (v cca 42. minutě) Michelle Yeoh ve skutečnosti není v karavanu. Jednalo se o opakované natáčení a ona byla v té době v Paříži, protože Covid začal bičovat, takže to natočili na zelené plátno a přidali ji tam.
  • Na ceduli u skříně pro uklízečky v daňovém úřadě je napsáno 10-99. 1099 je formulář pro informační přiznání.
  • Ve filmu je několik bojových kung-fu scén: Daniels vysvětluje, že normálně by jedna scéna zabrala dva až tři týdny natáčení, zejména scéna boje s fanouškovským batohem, ale oni ji dokázali natočit za den a půl.
  • Nejslavnější film produkční společnosti A24 od roku 2023 se sedmi oscarovými vítězstvími z 11 nominací. Mezi další oscarové nominace této společnosti patřily snímky Velryba (2022) (3), Causeway (2022) (1), Aftersun (2022) (1), Marcel the Shell with Shoes On (2021) (1) a Close (2022) (1), celkem tedy 18 nominací za šest filmů.
  • Když se spolurežisér Daniel Scheinert účastnil předávání Oscarů za tento film, měl na sobě smoking z druhé ruky, který si koupil v neobvyklém obchodě s použitým zbožím Unclaimed Baggage v Scheinertově rodném státě Alabama. Obchod v městečku Scottsboro na severovýchodě Alabamy prodává obsah opuštěných zavazadel, která jim prodaly letecké společnosti.
  • Daniel Kwan a Daniel Scheinert se stali devátým a desátým člověkem, kteří získali Oscara za nejlepší film, režii a scénář za stejný film: Billy Wilder - Byt (1960), Francis Ford Coppola - Kmotr, část II (1974), James L. Brooks - Podmínky rozuzlení (1983), Sir Peter Jackson - Pán prstenů: Návrat krále (2003), Bratři Coenové - Není země pro starý (2007), Alejandro G. Iñárritu - Birdman aneb (Neočekávaná ctnost nevědomosti) (2014), Bong Joon Ho - Parazit (2019)
  • Stephanie Hsu se zúčastnila konkurzu s monologem o bagetách.
  • Třetí spolupráce Sunity Mani s Danielsem, režiséry Danielem Kwanem a Danielem Scheinertem. Poprvé se objevila v jimi režírovaném videoklipu DJ Snakea a Lil Jona: (2014), kde na plátně tančila s Kwanem. Poté se objevila ve filmu The Death of Dick Long (2019), jehož byl Scheinert jediným režisérem a ztvárnil v něm titulní postavu.
  • Překonal Pána prstenů: Návrat krále (2003) jako nejoceňovanější film všech dob.
  • V rozhovoru pro rubriku "IMDb's Burning Questions" Dan Kwan a Daniel Scheinert uvedli, že tento film nejvíce ovlivnila předchozí díla: Matrix, Kill Bill, Báječný život, Na Hromnice o den více, spousta anime jako Paprika a Mind Game, hongkongské akční filmy jako Tenkrát v Číně, práce Jackieho Chana ve filmech jako Police Story 2, Michelle Yeoh - "všechno, co kdy udělala"; a hudba, jako je Runaway od Kanye Westa a A Day in the Life od Beatles (podle Scheinerta a Kwana obě "popová alba, která se rozpadají").
  • Všechna auta zaparkovaná před prádelnou jsou "poražená" auta, která byla nepopulárními modely a byla rychle stažena z trhu.
  • Evelynino čínské křestní jméno je Shu Lien. Shu Lien je také jméno postavy Michelle Yeoh ve filmech Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) a Crouching Tiger, Hidden Dragon: Meč osudu (2016).
  • Kvůli zastoupení LGBTQ komunity se film v některých oblastech Blízkého východu stále nepromítá.
  • Záběr na Joy z okna auta byl natočen až po skončení natáčení, protože si tvůrci uvědomili, že potřebují ještě něco, co by zdůraznilo její bolest.
  • Gong Gong se ve velké části Číny používá k označení dědečka z matčiny strany, jako je tomu i v tomto filmu. Oficiálnější název by byl "Way Gong" označující dědečka zvenčí rodiny (dědeček z otcovy strany se jmenuje Ye Ye a je "z rodiny").
  • Vedle Evelynina bezpečnostního monitoru je v levém dolním rohu vidět hračka Rica z filmu Tučňáci z Madagaskaru (2014). Hračka byla v roce 2014 k dostání v Happy Meals od McDonald's a střílela rybu z tlamy. Průběžným gagem v sérii Madagaskar je, že Rico obsahuje ve svém žaludku zdánlivě všechno a je schopen vykašlat jakýkoli předmět, který scénář vyžaduje. To je paralelní s filmovou zápletkou, kdy vytáhne jakýkoli předmět/schopnost pro potřebnou situaci. Na konci filmu má hračka Rico ústa dokořán, což symbolizuje otevření multiverza.
  • James Hong přiznal, že scénáři nerozuměl, ale jeho vize ho nadchla: "Neměli byste vědět, o čem film je, protože ten film musíte zažít. Není to takzvaný příběhový film, na který prostě jdete a vidíte film. Musíte si tam sednout a nechat se unášet náladou dvou režisérů Danielsů." V tomto případě se jedná o film, který je pro vás jako stvořený.
  • Joy si nechá vytetovat prase, které "má představovat její rodinu". To proto, že čínský symbol pro rodinu (nebo domov) se skládá ze symbolů pro "prase" a "střechu".
  • Jamie Lee Curtisová se svou nominací na Oscara za nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli připojila k Lauře Dernové a Lize Minnelliové, jejichž oba rodiče byli v minulosti nominováni na Oscara. Její otec, Tony Curtis, byl nominován za film Vzdorující (1958) a její matka, Janet Leighová, za film Psycho (1960).
  • Druhá velká filmová spolupráce s "Danielsem" (Daniel Kwan a Daniel Scheinert). Prvním byl Swiss Army Man (2016). V roce 2019 Scheinert sám režíroval film Smrt Dicka Longa (2019).
  • Úvodní scéna s večeří je tu částečně proto, že původně měl být i špagetový vesmír.
  • Závěrečná scéna na parkovišti původně končila zpěvem písně "Barbie Girl" od skupiny Aqua.
  • Režiséři záměrně omezili zkoušení na minimum, aby herce nezahltili a nezmátli, ale určitý počet zkoušek byl nutný, aby se zajistil hladký přechod z dialogů v angličtině do kantonštiny a mandarínštiny.
  • Scéna, ve které Deidre v módu zlého zápasníka sleduje Evelyn mezi kójemi, byla inspirována scénou z kuchyně velociraptora ve filmu Jurský park (1993).
  • V článku z 30. srpna 2018 v Hollywood Reporteru Mia Galuppo napsala, že Michelle Yeoh a Awkwafina "jednají" o roli v tomto filmu poté, co se nedávno společně objevily ve filmu Šíleně bohatí Asiati (2018). Awkwafina, která se v tomto filmu nakonec neobjevila, se s největší pravděpodobností ucházela o roli Joy, kterou nakonec ztvárnila Stephanie Hsu.
  • Stephanie Hsu řekla, že hrát Jobu bylo někdy obtížné kvůli Danielsově režii, podle níž Jobu považuje samotný film za hloupý a "snaží se ho zničit". Řekla, že to pro ni bylo těžké, protože má ten film vlastně ráda a netěšilo ji, že musí být tou, která naruší některé krásné momenty. "Říkali jsme si, že to znamená, že jste na něco přišli, protože Jobu je postmoderní hlas vzadu v našich hlavách, který nedokáže brát nic vážně."
  • Ke Huy Quan byl asistentem produkce a asistentem akční choreografie filmu The One (2001), který také obsahuje multiverza.
  • Michelle Yeoh a Ke Huy Quan se za svůj výkon v tomto filmu stali dvěma z deseti umělců, kteří získali Oscara za postavy mluvící jiným jazykem než angličtinou. Dalšími oceněnými jsou Sophia Loren, Robert De Niro, Roberto Benigni, Benicio Del Toro, Marion Cotillard, Penйlope Cruz, Christoph Waltz a Youn Yuh-jung. Vítězství Yeohové a Quana jsou první, která byla předvedena v čínštině (kantonském a mandarínském dialektu) namísto některého z evropských jazyků (francouzština, němčina, italština, španělština atd.).
  • Harry Shum Jr. v roli šéfkuchaře napodobuje krájení zeleniny - veškerá zelenina byla namalována v After Effects a přidána v postprodukci.
  • Třetí film v historii udělování Oscarů, který získal tři Oscary za herecké výkony (v době vzniku tohoto filmu ještě žádný film nezískal všechny čtyři herecké kategorie). Prvními dvěma filmy, kterým se to podařilo, jsou Tramvaj do stanice Touha (1951) a Network (1976).
  • Celé natáčení trvalo 38 dní.
  • Jeden z pouhých čtyř filmů, které se kdy umístily na prvním místě oficiálního žebříčku Letterboxd Top 250 celovečerních filmů. Dalšími třemi jsou Parazit (2019), Kmotr (1972) a Přijď se podívat (1985).
  • Kameraman Larkin Seiple chtěl natočit scény z Vesmíru pustých skal na 15/70mm IMAX, ale nebylo to v jejich rozpočtu. Odlehlé místo natáčení se nakonec ukázalo být natolik problematické, že byl Seiple nakonec rád, že se komplikované kamery IMAX nepřidaly. Režisér Dan Kwan později prohlásil, že nenatočení této scény v IMAXu bylo jeho jedinou výčitkou. Dokonce se diskutovalo o tom, že by se udělalo speciální IMAXové vydání filmu, kde by jediné záběry, které by vyplnily celý IMAXový záběr, byly z tohoto vesmíru.
  • Režiséři tento film popisují jako akční film o empatii.
  • Michelle Yeoh je první Asiatkou, která získala Oscara za nejlepší ženský herecký výkon. Předtím byla nominována také Merle Oberonová, která však svou asijskou identitu záměrně skrývala.
  • Film byl natočen ještě před vypuknutím pandemie, ale postavy v něm nosí roušky a používají dezinfekční prostředky na ruce, protože jsou často součástí asijských komunit.
  • Jeden z komparzistů při představování Jobu Tupakiho pořídil fotografie a zveřejnil je na Instagramu. Na další práci už nebyla pozvána.
  • Podle kameramana Larkina Seipleho je scéna, ve které diváci vidí Joy a Becky v baru, scénou z filmu Vždycky je slunečno ve Filadelfii (2005).
  • Oficiální čínský název zobrazený na obrazovce je idiomatickým výrazem "nebeský oř vznášející se po obloze", který je považován za symbol neobyčejné, neomezené představivosti, která není svázána přírodními zákony.
  • Ke Huy Quan přiznal, že ačkoli měl ze svého konkurzu velmi dobrý pocit, trvalo dva měsíce, než se dozvěděl, že byl obsazen, a připravoval se na odmítnutí.
  • Daniel Scheinert se svěřil, že už při prvním promítání na SXSW věděl, že film bude "zábavný", protože věděl, co toto publikum v minulosti přijalo. Daniel Kwan také uvedl, že první otázka, kterou dostali po promítání filmu, se týkala mezigeneračních traumat, která k nim směřovala, a uvědomil si, že jádro filmu je to, s čím se lidé spojují ještě více než s akcí a komedií.
  • Během rozhovoru s Damonem Wisem v prosinci 2022 pro Deadline Dan Kwan a Daniel Scheinert řekli, že vždy zamýšleli, že film "bude o generacích, o té propasti, která se děje s každou generací, protože nám to přišlo jako opravdu dokonalý způsob, jak prozkoumat multivesmír a způsob, jakým jsme se snažili použít multivesmír jako náhražku za internet, a jak nás a naše vlastní rodiče skutečně rozdělil. Ale to, že je to o matce, přišlo až později." Kwan dodal, že nápad začal skutečně vznikat, když narazili na koncept "umístit mámu do Matrixu" a začali ho tak předkládat sobě i ostatním.
  • Stephanie Hsu považuje další úspěch filmu nejen za vítězství herců a štábu nebo za vítězství společnosti A24, ale za vítězství pro uvedení filmu v kinech obecně. "Chci, aby filmy nikdy neumřely. Chci jen, abychom dál točili věci, které nás sbližují a pomáhají nám zpracovat to, co je stále velmi komplikovanou a matoucí existencí," řekla herečka. "A doufám, že to, co náš film dokázal, alespoň trochu otřáslo celým filmovým průmyslem, aby už nikdo nikdy nemohl říct, že nezávislý film nemůže prorazit v pokladnách kin nebo mít velký dopad. Lidé stále chtějí chodit do kin. Lidé stále chtějí být spolu a něco cítit."
  • "Tenhle vtípek se postupem času stával stále propracovanějším," prohlásil Daniel Kwan o sekvenci s párky v rohlíku.
  • Alpha Gong Gong řídí supermotorové vozítko poháněné kávovarem, stejně jako DeLorean a jeho pan Fusion v Návratu do budoucnosti, část II (1989).
  • Střihač Paul Rogers v rozhovoru pro server Screen Rant popsal proces střihu a odhalil celý vesmír, který byl z filmu vyškrtnut: "První sestřih měl myslím dvě hodiny a pětačtyřicet minut, takže jsme z něj vystřihli asi půl hodiny filmu. Některé postavy, které se objevily na začátku filmu nebo v bojových scénách, se objevily znovu na konci a jejich příběhy byly velmi čistě a pěkně uzavřeny. Uvědomili jsme si, že náš konec měl pětačtyřicet minut, jen se na konci snažila dostat nahoru po schodech, aby se Joy nedostala do rohlíku. Asi přeháním, ale bylo to hodně dlouhé. A [uvědomili jsme si], že lidé vlastně nepotřebují vidět všechny příběhy uzavřené. Nepotřebovali vidět postavu Jenny Slateové na Zoom telefonátu s dítětem na narozeninové oslavě. Byly to všechno věci, které byly v danou chvíli opravdu cool a vtipné a skvělé, ale když jste si to všechno dali dohromady, pohár přetekl. [Bylo tam několik vymazaných scén. Byl tam vesmír s názvem Spaghetti Baby Noodle Boy; celý ten vesmír jsme z filmu prostě vyškrtli."
  • První scénou, která se natáčela, bylo setkání s daňovým úřadem s Jamie Lee Curtisovou.
  • Na stránce filmu na Letterboxd najdete malé velikonoční vajíčko: Tlačítko "Sledováno", které má obvykle tvar oka, je nahrazeno kuličkovým okem.
  • Postava Velkého nosu, kterou ztvárnila Jenny Slate, byla kritizována za to, že hraje na židovské stereotypy. Podle tvůrců filmu šlo o narážku na to, že běloši jsou v čínské kultuře někdy označováni jako "Velký nos", až později si uvědomili, jak by to mohlo být špatně interpretováno. V reakci na to nechali tvůrci filmu pro digitální a domácí video vydání změnit jméno postavy na "Psí máma".
  • Guillermo Del Toro, Alfonso Cuarón a Alejandro G. Inárritu film chválili a označili ho za Trainspotting (1996) této generace. "Když vidím film jako Všechno najednou a uvědomím si, jak moc ovlivňuje generaci mých dětí a jak ho přijímají stejně, jako jsem já v jejich věku přijímal Absolventa, tak to miluju," řekl Del Toro. "Líbí se mi, že lidé mohou být tak nadšení z filmu, který pro ně něco reflektuje, i když starší generace to nechápe. Ten film se stal mezníkem pro jednu generaci, která může navždy říct: 'To byl tehdy můj hlas'." Dodal Cuarón: "Myslím, že se to stalo stejně jako v 90. letech s Tarantinovými filmy nebo s Trainspottingem, kdy bylo cítit, že do kinematografie přišla obrovská nová injekce energie, a úplně stejné je to pro tuto generaci se snímkem Všechno je všude."
  • Daniel Kwan založil úvodní záběr Evelyn Wang na nepřehledném životě svých četných tet a strýců. Čínský telefonní seznam a "podivný svítící motýlí displej" jsou přímo z jeho dětství. "Někteří diváci z řad asijských Američanů za mnou přišli a řekli, že tenhle byt v nich vyvolává spoušť," prohlásil.
  • Scéna, ve které se Joy promění v Jobu, nebyla ve scénáři, ale bylo navrženo, že diváci potřebují tuto proměnu vidět.
  • (cca 45 minut) Záběr na Evelyn, která se vrací zpět, obsahuje záběry, které Daniel Kwan natáčel celý rok.
  • Ke Huy Quan řekl, že aby se připravil na svůj velký návrat na stříbrné plátno, najal si různé kouče, včetně jednoho na dialogy ("Už dlouho jsem nemluvil psaný dialog"). Pohybový kouč byl také klíčový pro nalezení způsobu, jak diváci určí, kterého Waymonda v danou chvíli vidí. "Pohybují se tak trochu jinak. Doufám, že diváci prostě dokážou rozlišit, která verze to je," řekl herec.
  • V kanceláři finančního úřadu můžete vidět, že Deirdre nosí na levém zápěstí ortézu karpálního tunelu, a když hraje na klavír s nohama v "hot dog vesmíru", má ortézu na levém kotníku.
  • Se svými sedmi Oscary, včetně toho za nejlepší film, se stal nejoceňovanějším vítězem od filmu Milionář z chatrče (2008) před 14 lety.
  • Rozpočet filmu se běžně odhaduje na 25 milionů dolarů, což je šokující nízká částka. Tento odhad je však stále příliš vysoký. Během rozhovoru na SBIFF Cinema Society producent Jonathan Wang prozradil, že celý film byl natočen s rozpočtem pouhých 14,3 milionu dolarů. Pro srovnání, to je přesně 1/14 odhadovaného rozpočtu Multiverse of Madness. Režiséři rádi žertují, že film natočili za náklady odpovídající rozpočtu na catering společnosti Marvel.
  • Ke Huy Quan si většinu kaskadérských kousků během souboje s fanoušky dělal sám, i když ho v několika případech zastoupil Andy Le. Technologie výměny obličejů umístila Quanův obličej na Leovo tělo.
  • Obálka knihy, kterou Jobu Tupaki ukazuje Evelyn, má evokovat knihu Dr. Seusse "Oh, the Places You'll Go!", zatímco vnitřní grafika je ve stylu grafických memoárů "Persepolis": Příběh dětství" od Marjane Satrapi.
  • Když Alpha Waymondová vysvětluje Evelyn, proč má pocit, že je v jejím životě něco "špatně", cituje doslova verš z písně Absolutely (Story of a Girl) od skupiny Nine Days: "Tvoje šaty se druhý den nikdy nenosí tak dobře. Vlasy ti nikdy nepadají stejně." Vlastní coververze písně, kterou napsal zpěvák skupiny Nine Days John Hampson, se pak ve filmu objeví třikrát v různých vesmírech. První je country verze v obytném voze v téměř paralelním vesmíru. Na pozadí scény v restauraci hibachi pak diegetická hudba hraje verzi, v níž se zpívá: "Tohle je příběh šéfkuchaře," doplněnou textem, který obsahuje mírné spoilery. Závěrečný vlastní cover hraje v rádiu, když Evelyn pracuje v BDSM klubu, a obsahuje text "this is the story of a dom".
  • Daniel Radcliffe se v rozhovoru pro Empire zmínil, že byl osloven Danielsem, Danielem Kwanem a Danielem Scheinertem, aby si ve filmu zahrál, ale kvůli termínům odmítl. Po filmu Swiss Army Man (2016) by se jednalo o jejich druhou spolupráci. Prohlásil, že Danielsovi "jsou pravděpodobně jediní lidé na světě, kterým bych řekl ano, kdybych hrál v jejich filmu, aniž bych viděl scénář".
  • Vzhled postavy Jamie Lee Curtisové Deirdre Beaubeirdreové je založen na fotografii pracovnice finančního úřadu. Fotografie Mikea Simonse s popiskem "Kathleen Maloneová pracuje na daňových přiznáních v Cincinnati Internal Revenue Service Center 8. dubna 2005 v Covingtonu, Kentucky" zobrazuje pracovnici IRS s identickým účesem, žlutým rolákem, světle žlutou pletenou vestou, brýlemi a náhrdelníkem.
  • Na různých čínsky mluvících trzích se film jmenuje jinak. V pevninské Číně se název ("shun4 xi1 quan2 yu3 zhou4") překládá jako "V jednom okamžiku celý vesmír". V Hongkongu je název ("kei4 ji6 neoi5 haap6 waan4 gau3 jyu5 zau6") slovní hříčkou, kterou lze přeložit jako "Mystická bojovnice zachraňuje vesmír(y)" a "Mystická bojovnice rozesere vesmír(y)". Na Tchaj-wanu je název ("ma1 de duo1 chong2 yu3 zhou4") také slovní hříčkou a lze jej přeložit jako "Máma má více vesmírů" nebo "Tak zkurvených mnoho vesmírů". Čínský název, jak je vidět na titulní kartě a plakátu filmu, je ve skutečnosti ("tian1 ma3 xing2 kong1"), což je idiom, který zhruba znamená "divoká a nespoutaná představivost".
  • Scénáristé a režiséři Daniel Scheinert a Daniel Kwan původně zamýšleli, že Evelyn bude mít nediagnostikovanou poruchu ADHD, přičemž Scheinart říká: "Začalo to jako téměř necitlivý nápad, co kdyby hlavní postava byla tak roztržitá, že by se mohla napojit na jiné vesmíry?" Následně, když Kwan zkoumal tento stav, zjistil, že on sám má nediagnostikovanou ADHD.
  • V rozhovoru s Ke Huy Quanem pro New York Magazine z března 2022 uvedl, že jeho právníkem v oblasti zábavy je jeho kolega z filmu Goonies a bývalý dětský herec Jeff Cohen. Cohen, který hrál Lawrence "Chunka" Cohena po boku Quanova Richarda "Data" Wanga v klasickém dětském filmu z osmdesátých let, absolvoval v roce 2000 právnickou fakultu Kalifornské univerzity a založil zábavní firmu Cohen & Gardner v Beverly Hills. Během kulatého stolu herců časopisu Hollywood Reporter v lednu 2023 Quan uvedl, že to byl právě Cohen, kdo připravil jeho dohodu o účinkování v tomto filmu: "Už je dospělý, je to právník v oblasti zábavy - je to můj právník v oblasti zábavy. Takže když se producent našeho filmu snažil uzavřít mou dohodu, řekl, že by ho nikdy nenapadlo, že budeme muset mluvit s Chunkem, aby Data dostal do svého filmu. Jo, to bylo tak milé!"
  • Daniels původně napsal scénář s Jackie Chanem v hlavní roli. Nakonec Daniels změnil hlavní roli na ženu, protože měl pocit, že vztah mezi manželi bude přesvědčivější. Hlavní roli nakonec získala Chanova kolegyně z filmu Supercop (1992) Michelle Yeoh.
  • V samostatných rozhovorech Michelle Yeoh i Stephanie Hsu prozradily, že rockový vesmír je jejich oblíbený, přestože zde není vidět ani slyšet ani jeden z herců.
  • V jednom z vesmírů, který nebyl ve filmu použit, je Evelyn kusem vnímajících špaget, které se vaří v hrnci. Má "syna", který je kouskem loketních makarónů toužícím po tom, aby ho někdo hodil proti zdi jako zkoušku lepkavosti, protože tím ukáže, že se z něj stal muž.
  • Na premiéře v texaském Austinu. Daniel Kwan prozradil: "V okamžiku, kdy film skončil a my jsme se procházeli po zákulisí, pocítil jsem něco, co jsem nikdy předtím necítil, a to hlubokou spokojenost, hluboké naplnění. Protože jsme byli v zákulisí a Jamie Lee Curtisová ten film nikdy předtím neviděla a podívala se na mě a měla na tváři samé slzy a řekla: 'Dobře, konečně jsem ten film pochopila. Což bylo neuvěřitelné, už jen to, že někdo jako ona byla první osoba, se kterou jsem po filmu mluvil, veteránka, která to dělala tolikrát a viděla ten proces tolikrát, že viděla, jak je otřesená, bylo neuvěřitelné."
  • Ke Huy Quan odkazuje na svou postavu Indiana Jonese Short Round, když křičí na Evelyn, aby se "vzpamatovala". Přesně tato scéna se odehrává i ve filmu Indiana Jones a chrám zkázy (1984), když je Indy očarován Mola Ramem.
  • Filmové plakáty byly vytvořeny pro alternativní vesmír: "Amour et Saucisses" (francouzsky Láska a párky) ve stylu francouzského romantického filmu, "Pinky of Fury" jako japonský film o bojových uměních, "Rocks" jako dokumentární film, "Fractured Personas" jako čínská romance a "Raccacoonie" jako disneyovka. Ve všech případech jsou Daniels a A24 uvedeni jako autoři, ale jinak neuvádějí žádný údaj o skutečném filmu.
  • Jamesi Hongovi bylo během natáčení 91 let a pro různé akční scény měl pět náhradníků. Jeden z náhradníků si dobrovolně oholil hlavu, jen aby měl tu čest ho dublovat.
  • Ve scéně, kdy se z Evelyn a Jobu stanou skály, měly být původně dialogy namluveny, ale Michelle Yeoh navrhla, aby byly namísto toho opatřeny titulky.
  • Michelle Yeoh řekla, že tento film byl zcela mimo její komfortní zónu: "Najednou jsem hrála komedii, fyzickou komedii, akční film, horor, všechny žánry v jednom a skákala jsem do toho a z toho. Byla to taková vděčná zkušenost. Dlouho jsem čekala, až dostanu takový scénář. Protože jak člověk stárne, škatulka se mu zmenšuje a zmenšuje."
  • Evelyn mluví se svým otcem kantonsky, ale s Waymondem mluví mandarínsky, což ukazuje kulturní rozdíly v jejich výchově. Evelyn mluví s Joy mandarínsky a anglicky, zatímco Joy jí odpovídá anglicky a špatnou čínštinou. Ani jeden z nich nenachází slova, kterými by tomu druhému jasně vyjádřil své myšlenky, což je rozděluje.
  • První velká role Ke Huy Quana po 20 letech.
  • Aby se podrobnosti o ději před zveřejněním traileru neprozradily, zněla synopse na IMDb: "Je to o 55leté Číňance, která se snaží dokončit své daně."
  • Všechny VFX pro tento film dělalo 9 lidí, včetně dvou režisérů, přičemž většinu záběrů dělala základní skupina 5 lidí. Nikdo z týmu VFX nechodil na školu VFX. Všichni byli kamarádi, kteří se učili sami pomocí výukových programů, které našli zdarma na internetu.
  • Přibližně v čase 5:50 jsou v odrazech skleněných dveří sušárny prádla vidět různé předměty vybavení a posádky včetně obsluhy mikrofonu.
  • Soud, u něhož má být podána žaloba na rozvod manželství, je okresní soud. V Kalifornii to bude "vrchní soud". Jedná se tedy buď o faktickou chybu, nebo se žaloba koná v jiném vesmíru, nikoliv v tom, ve kterém je soudem v okrese Los Angeles "Superior Court".
  • Štít, který Evelyn při rvačce v kanceláři sebere ochrance, nemá uvnitř rukojeť, popruh ani držadla. Není možné, aby se ho strážný držel.