Jeden gól

62%

Komentáře a recenze 15

7
Waititiho crowd pleasure aneb dosud nejpřístupnější film novozélandského mimoně. I tak je ale prošpikovaný jeho charakterem, legračními a tentokrát fakt božími ostrovany a příběhem, který lehkou komedii umí pozvednout tou nejupřímnější lidskostí. Pokud chcete, můžete se spolu s Fassbenderovým protagonistou duševně rehabilitovat a můžete mít radost z toho, jak ten film končí nevyhnutelně a přece nakažlivě. Fotbal prostupuje tlak a stres, který zdraví a životu obecně nesvědčí - a když se tomu vysmějeme, můžeme dokázat nejen na hřišti zázraky. 75 %
CrazyMarty
CrazyMarty
3 256 bodů
7
Novozélandský režisér a scenárista Taika Waititi se po čtvrtém Thorovi vrací k menším komediálním příběhům připomínající předchozí snímky jeho tvorby (například ztřeštěný Hon na pačlověky). A musím říci, že to rozhodně není na škodu. Film pojednává o fotbalovém týmu Americké Samoy, který v roce 2001 nechvalně proslul drsnou prohrou 31:0. Tým se chce kvalifikovat na mistrovství světa a potřebují tedy alespoň, jak už název napovídá, jeden osudný gól. Právě proto se pokoušejí najít nového trenéra, kterým se stává Thomas Rongen (Michael Fassbender). Ten i přes svou nelibost místní fotbalisty trénuje a nakonec se možná něco naučí i on od nich. Řekl bych, že jde o hezkou zábavnou podívanou, při které vám 104 minut uteče snadno jako míč na hřišti naší bandě. Tento sportovní kousek není ničím vážným nebo výjimečným a dobře to ví. Je sice o lásce k fotbalu, ale zároveň ho vlastně spíš trochu degraduje a kouká se na něj jako jen na hru a ne na věc, kterou každý hráč musí nutně žít, jako to je u spousty jiných věcí s podobnou tématikou. Je zde spousta vtipných momentů, za které vděčíme právě tamním zvyklostem obyvatel Americké Samoy no a poslední asi půlhodinka je pak asi nejlepší částí celého filmu, kde i přes celkem očekávané finále o přesně mířenou střelu do brány (ok, tohle byl poslední fór o fotbale). Snímek svým vtipným pojetím skutečné události a určitých vážnějších momentů připomíná starší klasiku Kokosy na sněhu, ale jen těžko říct, jestli i tento film nakonec dosáhne stejného statusu do budoucna. Prozatím film vidím na příjemných 7/10.
JaraSlama
JaraSlama
2 062 bodů
5
Taika Waititi nezažívá v Hollywoodu po posledním Thorovi slávu a uznání. Jeho nový film, inspirovaný skutečnými událostmi, sleduje fotbalového trenéra Thomase Rongena v Americké Samoi. Snímek sklouzává k předvídatelnosti, chybí v něm větší konflikty a dramatické oblouky postav jsou povrchní. Navzdory sympatickým vedlejším postavám a pohodovému fotbalovému prostředí se filmu nedaří a překvapit nebo zanechat hlubší dojem. Fassbender dílo kupodivu stále tahá a pomáhá mu dosáhnout menšího uspokojivého zakončení. Waititi zjevně rezignoval na vyšší ambice a zaměřil se na snadnější a oddechovější filmy.
DeerMik3
DeerMik3
931 bodů
10
Po dlouhý době v kině, a smál jsem se skoro furt,
až na ty srdceryvný momenty, který tam Taika umí krásně vložit.
10/10 je potřeba zvednout hodnocení! :)
MaChu
MaChu
561 bodů
6
Klasický sportovní feelgood film. Nenáročná oddychovka, která neurazí, nebudete se u ní řezat smíchy, ale spíš úsmívat a za pár let ji najdete v nedělním předobědovém/poobědovém televizním programovém slotu. Za mě lepší průměr především díky hercům a vedlejším postavám, kvůli kterým si budete chtít zaletět na Americkou Samou a přesvědčit se jestli tam lidé opravdů žijí podobně ztřeštěným životem... a taky si po letech zahrát kopanou.
  • vedlejší postavy
  • Waititi humor
  • klasický sportovní příběh