Billie Eilish: The World's a Little Blurry

78%
Tento dokument nabízí nahlédnutí do důvěrných zákoutí osobního života neobyčejné teenagerky Billie Eilish. Oceněný filmař R. J. Cutler ji sleduje na turné, na pódiu a doma s rodinou v době, kdy jí psaní a nahrávání debutového alba změnilo život.

Scénář:

Recenze: Billie Eilish: The World's a Little Blurry

Kinobox.cz
65%

Navzdory své neobyčejnosti je Billie Eilish možná opravdu obyčejným člověkem, který cítí úplně stejně jako každý zranitelný teenager - kdo ostatně tvrdí, že během svého dospívání nezažíval návaly pochybností o sobě samém a své budoucnosti, tak pravděpodobně lže. Dokument se sice nechává unášet k nahodilým scénám, které nijak neprohlubují základní příběhovou kostru, a nezachází příliš do hloubky, ale své poslání bezesporu plní. Fanoušci Billie budou nadšeni a neutrální diváci, mezi něž se řadím i já, si udělají vlastní a celkem jasný obrázek.

Martrix
Martrix
2 449 bodů
8
Je mi 48 let a drtivá většina tvorba jejich vrstevnic mě absolutně míjí. A přesto i mě, odkojence The Cure a Depeche Mode, člověka, který má rád třeba IAMX a poohlíží se všude jinde, než ne u mainstreamu, tahle potvůrka zaujala. Její song k Bondovi jsem si pouštěl x-krát dokola, což jsem nedělal ani když jsem poprvé poslouchal své oblíbence. Je to fenomén, který není vystaven na manýře a není uměle vypěstovaný. A přesně tak působí i tento dokumentární film. Jistě by se dalo šikovným střihem docílit obrazu, který by ji ukázal ve skvělém světle. Ale když si poslechnete její písně a její názory, když uvidíte kdo ji obklopuje, nemáte důvod pochybovat, že tohle děvče si na nic nehraje a prostě se snaží vyzpívat ze svých pocitů. Už jen to, že ji překvapuje že takto otevření nejsou všichni, z ní dělá přesně ten typ mimozemšťana, který dokáže oslovit davy. Takových osobností je málo a já jen doufám, že ji to nesemele jako většinu mladých umělců. Nicméně dokument má stopáž, kterou ocení jen fandové. Hodinka čtvrt by byla ideální.

Dodatečné informace

Původní název:
Billie Eilish: The world's a little blurry (více)