Komentáře a recenze 47

7
7/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 271 bodů
8
Hodně sem se těšil na tenhle film, pac moc filmu z této doby není, a mě jako amatérského historika, obzvlášť zajímá 1.svetova. Tesil sem se a dočkal sem se, naprostá lahůdka co se týče vizualu, pribeh krásně rychle plyne, kamera, hudba skvělá.. I historicky co se týče kulis, a postav, zakopy, doktoři, skvělé..tedy až na hlavní zápletku, zachránit 1600 duši k smichu, generálové jen posílali lidi na smrt a neměli absolutní přehled o dění na frontě, jen posílali mladé lidi na smrt, v 1.ni hodině bitvě na Somme zemřelo 10 000 britu
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
9.5
Tak se to asi opravdu stalo. Od října jsem byl přesvědčený, že Jokera z mého pomyslného trůnu nejlepšího filmu roku 2019 už snad nic nesesadí. A najednou se objeví zpět ve formě Sam Mendes se svým neuvěřitelným válečným dramatem, které dokázalo, že rčení "to nejlepší na konec" má nějakou váhu. 1917 není jen nějakým všedním válečným filmem, který sleduje stejnou šablonu snímků jako vojín Ryan nebo Hacksaw Ridge. Je to prohlídka. Surová a autentická prohlídka válečných oblastí 1. světové války, po které diváka vezmou dva britští vojáci s naléhavým úkolem. Vtáhnutí do neskutečné atmosféry a téměř permanentního napětí má na svědomí především ten fakt, že celý film působí, jako kdyby byl natočený pouze na jeden záběr, což mi hned evokovalo tvorbu Iñárrita a Cuaróna, přesněji snímky Revenant a Potomci lidí (technicky a atmosférou je to také hodně podobné). Člověk tak má pocit, že je na té cestě společně s hlavními hrdiny, že i on sám je jakýmsi neviditelným společníkem, který se taktéž musí dostat z bodu A do bodu B. Mendes naprosto bravurně zvládá nejen intenzivní a akční sekvence, ale i ty emocionálně nabité. Nepatetizuje, nerochňá se v sentimentalitě. Díky tomu mají mnohé klidnější sekvence nejen ono unikátní autentické kouzlo, ale v určitých případech jsou i dojemné (zpěv v lese). Možná jen škoda těch pár momentů, kdy němečtí vojáci měli mušku stormtrooperů ze Star Wars, ale dá se to prominout. Překrásný film. Ten Zlatý glób dostal zcela zaslouženě. A hudba Thomase Newmana neskutečná.
winetach
winetach
1 927 bodů
10
Najintenzivnejší kino zážitok za veľmi dlhú dobu. Celý čas mi šla v hlave iba jedna myšlienka.. ako toto natočili?!
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Audiovizuální granát a řemeslně je film naprosto geniální. Pohled na první světovou válku, který je natočen tak, že působí jako by byl natočen na jeden záběr. Samozřejmě že jsem párkrát postřehl scénu která byla schválně taková, jaká byla, aby se zde udělal nenápadný střih. Kvůli zvolenému stylu vyprávění se můžou najít hluší místa a dlouhé táhlé záběry ve kterých se v zásadě nic neděje. Jenže i tyto záběry jsou hrozně cool, protože prostě Roger Deakins. Jestli ten chlap nedostane Oscara za kameru, tak si vlezu do zákopu. Hlavní hrdinové nám nejsou nikterak představeni a ani během filmu se o nich mnoho nedozvíme. Což pro příběh není velký problém, ale minimálně je to škoda. Převážně jsem si film užíval. Neskutečně silná podívaná.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
10
Když se podíváme na filmy z druhé světové války, máme opravdu veliký výběr. Všemi známé Zachraňte vojína Ryana, Železná srdce, Schindlerův seznam,... mohl bych pokračovat dál. Tohle období je zkrátka na filmy jako dělané. Navíc je pro diváky atraktivnější, jelikož o něm ví zdaleka víc než o Velké válce. Když vyšel trailer na 1917, tak jsem si uvědomil, že neznám žádný jiný film, který by se během první světové války odehrával. (Švejka budeme radši ignorovat) Zároveň jsem si pokládal otázku; jak udělat poutavý film ze zákopové války, kdy se linie posouvala byť o metr celé měsíce? Nevěřil jsem, že by mohlo být něco tak zdlouhavého natočeno a zároveň neunudit. Režisér Sam Mendes překvapil. Využil příběhu svého předka, který se bojů na frontě zúčastnil a tím vznikl film 1917. Zápletka je jednoduchá. Dostat písemný rozkaz o zastavení útoku z bodu A do bodu B. Dvojice britských vojáků se tedy vydává na cestu, která se zdá pro ostatní nesplnitelná. O nějakou komplexnost příběhu nejde. Film je naprosto geniálně zpracovaný pohled do krvavých bojů a nenechá divákovi nic skryté. A to doslova. 1917 je v podstatě natočen bez střihu. (což tak trochu není, párkrát nastane střih, ale je tak nenápadný, že si ho nevšimnete, pokud vyloženě nedáváte pozor) Už díky tomu má pro mě nesmírnou hodnotu, protože už jen samotný styl jak je natočený je nevídaný a zároveň musel být neuvěřitelně pracný. Upřímně si nevybavím film, ze kterého by na mě sála více brutálnost a surovost války, v podstatě jakékoliv, než právě z 1917. Krve se nešetřilo, výbuchy se nešetřilo, zdeformovanými těly se nešetřilo, úmrtími se nešetřilo. Co byste od první světové čekali, to tu dostanete. A tak by to mělo být v autentickém vyobrazení, kterého se ve filmu dočkáte. Audiovizuální skvost, který nemá obdoby. Do detailu promyšlené scenérie, které na sebe plynule navazují, autenticky vypadající prostředí. Zkrátka filmařský magnum opus. Bezchybný masterpiece.
Nevka
Nevka
1 503 bodů
8
Po Emmerichově otřesné Bitvě o Midway napravuje reputaci válečným snímkům Sam Mendes se svým ambiciózním počinem "1917". Filmy, které se snaží vypadat, že jsou točeny na jeden záběr nepotkáte na každém rohu. Nejblíže k tomu měl například francouzský taneční horor "Climax", který se ale odehrával v jedné budově. Tady se ale tvůrci vrhli přímo do zákopů a výsledek je vynikající. Minimálně po technické stránce. Už od samotného začátku jste vtaženi přímo do děje. Pár krátkých rozhovorů, dvouminutový Colin Firth, nějaká ta procházka "základním" táboře, a jde se na věc. Ono to vlastně ani jinak nejde. Na omáčku není čas, protože za 119 minut toho musíte stihnout opravdu hodně. Paradoxně pak někomu může vadit, že na jeden záběr nemůže na každém rohu čekat devět Němců, kteří budou hlavní dvojici neustále ohrožovat křížovou palbou. Pokud milujete akci a bitevní vřavu, budete nejspíše zklamání. Tady má hlavní slovo tíživá atmosféra a všudypřítomné napětí, které stupňuje famózní hudba. Thomas Newman měl jen smůlu, že obdobně povedený soundtrack měl i Joker. Jinak by Oscara zřejmě dostal on. Srovnání s filmy jako je například "Zachraňte vojína Ryana" je naprosto zcestné. Forma jakou je 1917 natočeno totiž neumožňuje hlubší práci s charaktery postav. Vzhledem k chybějícímu "vypravěči" jste omezeni jen na informace, které si Schofield a Blake stihnou říct během cesty. Někomu to může přijít limitující, ale já si myslím, že jsem záměr pochopil. Slabší pasáži se ale nevyhnul ani Mendes. Při scénách ve francouzském městečku spoléhá na scenáristické náhody (kravské mléko) a nevyladěné CGI pády. Nebýt toho problému, neměl bych výhrady prakticky k ničemu. Bohužel šlo o chyby, které ve finále dost výrazně zkazily celkový dojem. I tak je 1917 naprostou povinností každého milovníka válečných snímků, a v mnoha ohledech naprosto přelomovým filmem.
mattesak
1 205 bodů
10
Tenhle film bych chtěl vidět jako hloupý, naivní divák, který si opravdu myslí, že to všechno bylo na jeden záběr. Takhle mě totiž ze zážitku neustále vytrhávaly záběry, v nichž jsem viděl ty "neviditelné" střihy. Nevyčítám to ale filmu, nýbrž sobě. Je mi jasný, že něco takového asi na jeden švih nikdo nenatočí. Jinak jsem ale převážně nadšen. Zvuk, hudba, promyšlenost každého záběru, precizní kamera, napětí a několik epických scén jsem si náležitě užíval. Občas tomu chyběla dynamika, ale ono to v tý válce asi taky nebyla furt samá akce. Děj je naproti tomu prosťoučký a taky se nabízí otázka, jestli by tu cestu hrdina opravdu za ty dvě hodiny ušel. Navíc jsem u sebe zpozoroval takový zvláštní vedlejší efekt. Jak se na plátně nestříhalo, byl jsem více unaven z neustálého udržování pozornosti. Zvláštní, jak je člověk zvyklý si díky střihům trošku odpočinout. Přirovnal bych to k velmi dlouhé cestě autem, které řídíte vs. té samé cestě, akorát s přestávkami. Tak jako tak jsem si to parádně užil a rád se na film podívám znova. Docela bych chtěl vidět ten samý snímek, akorát s několika (přiznanými) střihy navíc.
Fron1x
Fron1x
766 bodů
10
Hneď na začiatku sa priznám že nie som veľkým fanúšikom vojnových filmov, no tento ma pohltil od úplného začiatku.Nebudem sa tu rozpisovať o Oscarovom zvuku, vizuálnych efektoch a brilantnej kamere (na jeden zaber) ale skôr o príbehu.Ten bol jednoduchý ale aj tak úžasný.Od prvej chvíle som cítil s hlavnými hrdinami.Každú ich stratu,bolesť a sem tam aj radosť čo sa mi už veľmi dlho pri filme nestalo. Visel som na každom ich slove, vtiahnutý do vojny. Vynikajúce herecké výkony aj vedľajších postav,z ktorých by som vyzdvihol Richarda Maddena aj keď mal priestor cca 3-4 minúty. Za mňa odporúčam pozrieť aj "nevojnovým" filmovým fanúšikom.Moje hodnotenie 10/10
W0ltericek
W0ltericek
337 bodů