Candyman

55%

Komentáře a recenze 15

Bordoshut
1 647 bodů
8
7/10 – "Ty vosy jsou úplný zmrdi, když si to tak vezmete. Úplný zmrdi! Pořád píchají!" Míšův nestárnoucí proslov o okřídleném hmyzu z tuzemských luhů a hájů skvěle shrnuje ústřední myšlenku Peelova posledního blockbusteru. Rozhodně nejde o tak ambiciózní projekt jakým byli Uteč a My, ale i zde je patrný Peelův rukopis. Krom toho zmíněné snímky si i sám režíroval, zatímco Slaďáka ovlivňoval pouze coby scénárista a producent. Po většinu stopáže film funguje dobře, úspěšně buduje napětí, ale na konci se až příliš utrhne ze řetězu a i to rozuzlení jaksi hapruje. Postrádá totiž jakoukoli myšlenku nebo alespoň její náznak, což mě na Peela trošku mrzí. Možná by Sladkůstkáři svědčilo komornější pojetí. Jinak pěkný snímek. Pro vosaře to musí být denní chleba. Můj celý názor ZDE.
Smazaný uživatel
0 bodů
6
Black Lives Matter and Gender's Fanatics presents... Pro fanoušky původních Candymanů musí být blábol o tom že Candyman není jen jeden, že to může být jakákoli nevinná (černá) oběť násilí (bílého), podobně znechucující jako pro fandy Noční můry v Elm Street kde z kotelníka a sériového vraha dětí udělali pedofilního zahradníka nebo nápad Michaela Baye udělat z želv ninja mimozemšťany. Zkrátka legendy by se prasit neměli. Může být Candyman i z bělocha? Nebo bílí nemají nevinné oběti? Protože existenci bílého Candymana nikdo nezmiňuje.Taky mám pocit že Candyman ještě jako člověk nebyl potulný malíř ale otrok. Ale možná se pletu, je to už dost dlouho co jsem viděl předchozí díly. Každopádně tohle všechno by se ještě dalo překousnout, tenhle film je ale navíc těžká propaganda. Už je asi povinnost mít v americkém filmu nějaký ten teplý pár, nejlépe každý jiné rasy, vyznání, výšky, váhy, z jiné země (planety, dimenze). Člověka napadá co takoví dva lidé nakonec můžou mít společného. Vykreslení americké policie je absolutně směšné. VŠICHNI policajti jsou vrazi černochů, pak ale nechápu proč na místě činu nezabijí všechny a svědky se pak snaží zastrašit a riskují že to praskne. Největší problém ale je že tu není komu fandit. Absolutně všem (snad až na poldy v prádelně, ti jediní se chovali logicky) jsem přál smrt a spoustě z nich krutou. Hlavní hrdina rádoby umělec nedokáže vzbudit sympatie, je zajímavý snad jen tím že mu hnije ruka a on to většinu času nijak neřeší, jen se v ní nípe. Samotný Candyman vlastně není TEN Candyman ale nějaký jiný Candyman s výrazem dementa. Jediné co film pozvedá jsou nakonec jen ty vraždy, hlavně ta kde se kamera pomalu vzdaluje od paneláku a my ji sledujeme oknem, ta scéna se vážně povedla a je mnohem větším uměním než jakýkoli obraz co spatlal hlavní hrdina.