78%

Komentáře a recenze 27

EXpenzza
EXpenzza
747 bodů
9
osobních tragédií služky a jejích bohatých zaměstnavatelů není úplně příjemnou podívanou, ale o to jde o intenzivnější filmařskou výpověď. Ta je podkreslena velmi lidskými hereckými výkony, podpořena výborně komponovanými záběry a umocněna černo-bílostí filmu, která jakoby dodávala onu syrovost celého zážitku. Cuaron zde předvedl dílo hodné mistra a film si zaslouží absolutorium.
darth vader
darth vader
714 bodů
6.5
Na můj vkus byl film až moc zdlouhavý bez poutavého téma. Na druhou stranu oceňuji kameramanské kompozice. Díky nim, filmu atmosféra rozhodně nechyběla. Řekl bych, že mi chybělo něco co by mi dalo důvod film sledovat. Humor jsem ve filmu nenašel a ani s hlavní postavou uklízečky jsem se nedokázal dostatečne zžít. Neměl pro mě dostatečnou myšlenku.
RafCapone
RafCapone
518 bodů
9
Každá vteřina filmu by se dala zarámovat a dát do galerie. S ctilivým příběhem je toto jasný heartbreaker.
Marrow
Marrow
96 bodů
2
Dvě hodiny naprosté nudy. Chápu, že si Cuaron chtěl splnit sen o natočení artového filmu, ale tohle je prostě nuda a šeď a nuda. Sledovat detailně zametání psích výkalů nepovažuji za kvalitní kinematografii. Absenci výkladu děje nepovažuji za kvalitní kinematografii a scénář, který nedává postavám možnost se předvést taky nepovažuji za kvalitní kinematografii. Že je něco jiné a netradiční, ještě neznamená nutně, že to je super.
orkadimenza
62 bodů
6.5
Když promítač v Bio Oku uváděl Romu jako barvitý film, bylo zřejmé, že nemá na mysli jasný oxymorón, ale spíše rozmanitost snímku a celého prostředí, ve kterém se odehrává. Že je charakteristika Romy jako "Cuarónova nejosobnějšího projektu" výstižná, je zřejmé již od prvních minut, ačkoliv působí nevýrazně a nenuceně. Je to dáno velmi silnou autentičností, která je podle mě nejsilnější zbraní celého filmu. Spolu s autentičností a snahou o zachycení nuzných poměrů života běžného Mexičana ale přichází nuda a stopáž (i přestože není zas tak dlouhá) ubíhá poměrně pomalu. Uznávám, že pro Cuaróna a spoustu dalších (nejen Mexičanů) může jít o jedinečné zachycení jejich všedního, přesto v některých detailech šokujícího bytí, ale pro mne jako filmového diváka nebyl snímek nějak zvlášť obohacující. Netvrdím, že byl zbytečný a v ničem mne nepoučil, ale uznejte, ani čtyřhodinovým záběrům z války byste nedali plný počet hvězd, i kdyby byly sebevíc autentické. Největším boj (kromě hodinek) pro mě nastal v předposlední čtvrthodině, kde jsem si nervozitou z té nepříjemné sekvence záběrů málem ukousal celou ruku. Tahle pasáž se do mě zapsala nejvýrazněji, zbytek filmu však bude spíš vzpomínka na autentické, ale velmi pomalu ubíhající černobílé záběry. S čistým svědomím tak mohu prohlásit, že jsem nakonec rád za hlavního Oscara pro Zelenou knihu.
pravanoha
45 bodů
5
Možná jsem jediná, komu film neoslovil. Musím se přiznat,že jsem dopředu nevěděla, co od filmu čekat a ke konci jsem se už modlila, aby vše skončilo a já mohla odejít. Prostě obyčejný příběh bohaté nefunční rodiny a jejich služebnictva, co řeší své problémy. Za mě nedoporučuji.