A podobně jako ve své prvotině Raluca dává režisér opět průchod levné obrazové manýře, čímž se jednak připravuje o vlastní rukopis, jednak divákovu pozornost odvádí k podvědomému přání, ať už se slečna pořád nesprchuje a ať už za okny nelije.
Komentáře a recenze 23
Zdeněk Viktora, pro něhož jde teprve o druhý režijní počin, má před sebou ještě kus práce. Jakmile Miss Hanoi opustí "exotický prostor", stává se tuctovou kriminálkou s televizním vizuálem. Nejde ale naštěstí o časově ani dějově dominantní prvek. A zbytek je velmi dobrý, chvílemi až vynikající.
Přesto je Miss Hanoi dobrá detektivka, která přináší dost zvratů, zajímavé dialogy a postavy i realistické vylíčení života ve vietnamské komunitě včetně buddhistických obřadů. Většina lidí ve filmu jsou autentičtí neherci.
Miss Hanoi sice nepůsobí jako epizoda televizního seriálu, ale vlastně by bylo naopak hodně dobré, kdyby se v jeden takový proměnila. Náměty i početná cílová skupina by se určitě našly. Kdepak, Miss Hanoi jenom potvrzuje, že i u nás může vzniknout zdařilý film v méně vyhledávaném žánru, navíc s nižším rozpočtem a s větším počtem neherců.
V době, kdy v českých televizích vzniká obrovské množství původních detektivních příběhů, se Zdeňku Viktorovi podařilo najít originální námět. Natočil ho navíc velmi zručně a nasazení do kin obhájil. Peněz za vstupenky tentokrát litovat nebudete.
Filmový výlet do vietnamské komunity si rádoby střílí z rasistických předsudků, ale nepodaří se mu udělat dost pro to, aby na nich něco změnil. O nekompromisním vyšetřovateli Křížovi se toho moc nedozvíme, přestože jde o zajímavou postavu, zatímco hlavní hrdinku musíme následovat i do sprchy.
Detektivní pátrání nakonec ústí do morality, vztahující se k postavě Anh, která je z hlediska vnitřních motivací lépe prokreslena než ta Křížova. I on dojde uvědomění, byť jiného rázu než Anh, ale o něm samotném se nedozvíme tolik jako o jeho mladé kolegyni. Více na: https://avmania.e15.cz/miss-hanoi-recenze-filmu
Miss Hanoi ale přece jenom boduje v jedné zásadní věci — dostává do mainstreamové tvorby tolik opomíjenou reprezentaci vietnamské identity a mentality. Přidáním vietnamských titulků k vybraným projekcím navíc do kin naláká třeba vůbec poprvé po letech ty, co česky nerozumí.