Komentáře a recenze 47

1 456 bodů
6
Příspěvek obsahuje spoiler!
Jaroslaw 23
1 448 bodů
6
5/10 Návrat postav z původního Jurského Parku potěšil a pořád to jsou sympatˇáci leč zamrzí,že starší parta a nová parta,se potkají cca.30 min.před koncem,něco vyřeší a bum je konec,což je škoda,pač se z toho dalo vymačkat něco lepšího.Akční sekvence jsou bez nápadu avšak v některých scénách cool,jenže co na tom,že hl.hrdiny pronásledují dinosauři,když víte,že se jim nic nestane.Jediné momenty,které jsem si užíval byli právě dinosauři a návrat postav,zamrzí jen,že po konci filmu si uvědomíte že je to fajn popcornová zábava,ze které si po týdnu nebudete pamatovat téměř nic,takže ano slibované dinosauří Endgame se nekoná.
Meky
Meky
1 419 bodů
4
Jako věrný fanoušek série jsem si poslední díl nemohl nechat ujít na velkém plátně. Očekávání bylo veliké, po úvodních recenzích jsem přibrzdil, po shlédnutí šlapu brzdový pedál až k podlaze. Snad už je to definitivně ukončeno, protože to je týrání zvířat i diváka! Absolutně to už nemá co nabídnout, opět přefiltrovaný scénář, děravý jako kabát bezdomovce. Jednotlivé scény mi přišly jako natvrdo vložené do děje, nenavazující na sebe, jen aby to bylo nějak zajímavé, v atraktivní destinaci. Vizuál je fajn, zvuk taky (možná až moc hlasitý, na horní hranici únosnosti člověka), ale to je opravdu všechno. Hlášky nefungující, postavy absolutně nezajímavé, ani známé tváře to nevytrhly, a hlavní záporák jalový, úplně k ničemu. Závěr? Slepenec dynamických akčních naháněček, bez špetky nápadů a hlavně bez duše původního Jurského parku. Dlouhé, nudné, nakonec mi už bylo jedno, jak to dopadne. Nechtěl jsem tomu věřit, ale je to opravdu nejhorší díl série. Prosím už konec. Tato látka je již dávno vyždímaná.
Steven47
Steven47
1 361 bodů
4
Jurský svět: Nadvláda zbytečného pokračování. Jo, takhle by ten název celkem seděl. Závěrečný díl dinosauří ságy se prostě nepovedl. Je to dlouhý, není to zajímavý, není to vtipný (Goldblum působil spíš trapně) a ani nostalgie nefunguje. Návrat původních herců působí na sílu a vlastně nemá žádné opodstatnění – místo Ellie Sattlerové dosaďte náhodnou bioložku a Alana Granta komplet vyškrtněte a nic se nezmění. Ani postavy z předchozích dvou dílů mě moc nebavily a můj zájem o ně značně poklesl. Napínavé scény tak nefungují nejenom z tohoto důvodu, ale i kvůli klišé provedení, kdy je vcelku jasné, k čemu daná scéna směřuje. Emoční scény na tom nejsou o moc lépe. Příběh je o ničem a „záporná“ postava je jeden z největších hlupáků, kterého jsem kdy na plátně viděl. K tomu se přidají klasické scenáristické berličky a „náhody“ a já se nestačil divit, jakou blbost vlastně sleduju. Hlavní zápletka je dost absurdní a vlastně kompletně vyšachuje dinosaury, ze kterých se stanou kulisy – opravdu marně jsem hledal onu nadvládu. A závěrečný „souboj“ snad nemohl působit více zbytečně. Filmu se nedá upřít pěkné zpracování, pár scén se povedlo, ale převládá pachuť a zklamání. Třetí díl bohužel ukázal, že už dvojka byla tak trošku navíc a série prostě neví kudy kam, a tak zkouší v novém kabátku podat již viděné. Zábavné to však není. 3/10
Enon
Enon
1 096 bodů
6
První Jurský Svět je pro mě naprosto srdcová záležitost, když tento dinosauří film v roce 2015 attackoval kina tak mně bylo 11 let. A asi mohu říct, že se do dnešních dní jedná o jeden z mých nejsilnějších kino zážitků. Mohu také říci, že je to jediný film, který se svou kvalitou múže srovnávat s původním Jurským parkem. Bylo to pro mě skutečné zjevení. Přesuneme se do roku 2018 kdy vyšel Zánik říše. Kvalita šla dost dolů. Film to nebyl úplně špatný, mělo to dobré momenty, hudbu i kameru ALE… Ten film byl jen klasický vypínák mozku. Což není nutně špatně ale bohužel já sem znal kvalitu jeho předchůdce. Prostě Jurský svět a původní Jurský park měli určitý přesah narozdíl od všech ostatních dílů. Myšleno tak, že měli velmi silné emočně vypjaté chvíle kdy ste se opravdu báli co se stane, jestli naše postavy přežijí. Dinosauři zde působili skutečně jako stroje na zabíjení, které žerou cokoliv co se jen trochu pohne. Postavy zde umíraly, a to je můj hlavní problém s ostatními díly této série. A v Zániku říše sem s tím měl největší problém. A tento problém bohužel přetrvává i v tomto díle. Ale… není to tak špatný. Takže nyní se konečně přesouváme k samotné recenzi na tento nový počin z Jurské série s podtitulem NADVLÁDA. Všichni neustále haní tento film za přehnanou stopáž, tak já si dovolím s nimi nesouhlasit. Sice to je možná dlouhé. Jenže ten čas je podle mě skutečně dobře vyplněn, neustále ten film na vás hází jednu akční scénu za druhou, ten děj se pořád posouvá dopředu a opravdu to má skvělé tempo. Můj názor. Co se týče scénáře, tak samozřejmě, nečekal sem nic ohromnýho. Což se potvrdilo, je to dost hloupé a ohrané. Ten film možná není nějaká nová Nolanovka ale je opravdu zábavný. Narozdíl od Zániku kde vůbec nevyužívali to téma toho ostrova a v každé půlhodině sem myslel, že usnu. Tady těch akčních scén bylo tolik, že sem je možná ani nedokázal spočítat na prstech dvou rukou. Možná to už potom ke konci působilo trochu přehnaně a zaplácaně. Ale když si vzpomenu na akční scénu na Maltě, Therezinosaurus v lese, konečný souboj a třeba souboj na ledě tak to byly skutečně dost kvalitně sestříhané a natočené akční scény. Jedna věc tomu ale stále chybí, ty dinosauři neloví a nechovají se jako zvířata. S tím souvisí, že našim postavám nic nehrozí, nebo jakoby hrozí ale vy víte, že se jim nic nestane.To je prostě strašný průšvih. Takže i když postavy vyváznou ze všeho na těsno a na poslední chvíli tak vy se o ně nebojíte. Zaporák, toho taky hodně lidí nemá rádo, mě přišel dost v pohodě v porovnání se Zánikem říše, dál bych to nijak nerozpitvával. Postavy z prvního dílu jsou zpět a já sem byl z toho nadšený, byl sem fakt rád, že je vidím. To provedení sice mohlo být o trochu lepší, a naše nové postavy se s těmi starými mohly potkat dřív, ale tak budiž no. Jinak další zásadní problém s tímto filmem mám následující: Ti dinosauři se vážně sekali?? Nechápejte mě špatně možná mám problém s očima ale přísahal bych, že ty efekty byly značně nedolazené, speciálně Giganotosaurus a místama i T rex a Blue. Tomuto filmu dávám 68%, celkem dost zábavný akčňák.
Vidly10
Vidly10
996 bodů
6
Jako většina obyvatel planety narozených okolo přelomu tisíciletí, jsem vyrůstal s velkou láskou k dinosaurům. Z původních filmů Jurské série jsem však viděl pouze první díl a v posledních dnech jsem nakoukal oba Jurské světy. Zatímco první díl byl velmi kvalitní záležitostí, druhý tohoto statusu nedosáhl. Na třetí díl jsem šel s malými očekáváními a modlitbami, aby šlo o lepší film než předchozí. A upřímně jsem s tímhle filmem spokojen. ALE! Scénář je až moc neuvěřitelný (v horším slova smyslu). To mám fakt věřit, že Claire uteče sprintem raptorům? Dále neskutečná shoda náhod, a to dokonce tak často, že už to člověka štve. Při útěkové scéně je jasné, že někdo zakopne a bude v nouzi. ALE KDYŽ SE TO STANE PATNÁCTKRÁT BĚHEM JEDNÉ SCÉNY, TAK UŽ TO NENÍ ZAJÍMAVÉ. Tím ztratí divák i veškeré napětí, které se snaží film vybudovat. Nápad s dinosaury mezi lidmi? Jo asi prvních 20 možná 30 minut, pak se zase dostanete na podělaný ostrov/park. A to ještě nemluvím o tom, že tahle série chytla syndrom Rychle a Zběsile, kdy se musí přistát s letadlem (které je už tak ve špatném stavu) do fucking zamrzlého jezera. Ale abych do toho pořád nekopal, tak musím přiznat, že jinak je to dle mého zvládnuté dobře (kamera, CGI, postavy). Opravdu tady prostě kulhá scénář, který podráží nohy všemu ostatnímu. Doporučení? Jděte radši na Top Gun. 6/10
tedoun
tedoun
923 bodů
6.5
Tento snímek snad má údajně být šestým a posledním z dinosauří série, kterou zahájil svým legendárním snímkem Steven Spielberg před téměř 30 lety. Až na to v tomto filmu již klonují i člověka jako u Aliena. Tento žánr je relaxu, kde jde o strach a leknutí v kině, proto jsem to viděl s efektem. A o krásná, strašidelná zvířata. Tento účel film splnil. Děti, které zrovna prožívají své dinosauří období, to možná ocení (byl tam chlapeček, který měl s sebou dinosaura v kině), protože ty nemají svých miláčků nikdy dost, ale obecně je film zábavný zhruba sto minut, těch čtyřicet sedm navíc je zbytečných a zase jsem usínal.
Ronan369
Ronan369
804 bodů
4
Priznám sa nečakal som od toho veľa, a dobre som spravil. Potešili ma pár pomrknutí na staršie parky, ale čo ma dosť prekvapilo, že efekty miestami drhnú, celkom veľa nelogickostí a strašne domrvený záver a mal som pocit, že režisér absolútne nevedel čo s postavami, a preto konajú strašne nelogicky, že som si to dokonca aj ja všimol. Čo sa mne veľmi páčilo boli zmeny biotopov, ďalšie dinosaury a celkom slušne zostrihaná akcia. Jediná scéna, ktorá stála za to a kde bolo napätie z jednotky bola na Malte. Táto jediná scéna za niečo stála z celého filmu.
Tomas.Abi
Tomas.Abi
706 bodů
4
Bohužel ani i když se snažili tvůrci zahrát na nostalgickou notu, já jsem necítil vůbec nic jiného, než prázdnotu. Jindy charismatičtí herci, kteří mě bavili v předešlých dílech a kteří mě baví i v jiných filmech, zde pouze postávají, pobíhají, přecházejí, vypadají znuděně, jejich charisma je asi někde na dovolené, či pod nánosem prachu, písku a kamene Jurského období. Dialogy mi přišli nahodilé a prázdné a mnohdy improvizační, až jsem si říkal, zda to bylo napsáno ve scénáři, či opravdu herci na place improvizovali, aby tam náhodou nebylo ticho a oni jen nemlčeli. Jeff Goldblum a nejen on, mi v mnoha scénách připadal tak znuděný a jeho herecký výkon jako by parodoval celý tento film, který i přes některé kvality scén, parodií v mnoha momentech, i přes svou vážnost byl. Příběh je dle mého také velice slabou záležitostí a ani nevím co bych o něm mohl napsat. Je zřejmě jako prázdná láhev, z které utekl magický Gin, který dříve vykouzlil magický příběh. CGI nepatří také k tomu nejlepšímu a dinosauři i když vypadají dobře a hrozivě v pár momentech vypadají jako kdyby vypadli z grotesky Laurel a Hardy. Hlavně v některých momentech, kdy nahání naše herce při útěku. Neustále zdvižená ruka ve stylu Neo z Matrixu či mistra Yody, která zastavuje jedny z nejhrozivějších predátorů, kteří kdy kráčeli po planetě Zemi je už také přehnaná a únavná. Jediný světlý okamžik filmu byl začátek, a pak úplný konec, kdy byla zatmívačka. Smutné je i to, že jsme se začali u filmu nudit a kontrolovali, kdy bude konec, což se nám u jiných filmů Jurských světů a parků nestalo. Jediné pozitivum, které na celém filmu shledávám je ten, že jsem ho neviděl v kině a tím pádem jsem se nepodílel na tom, aby náhodou utržil. Slabých 50%. Doufejme, že už nechají dinosaury odpočívat v pokoji, protože toto si opravdu naše prehistorické legendy nezasloužili.
jajsemviktor_
jajsemviktor_
621 bodů