Gringo: Zelená pilule

55%

Komentáře a recenze 10

4
Čekal jsem nějakou bláznivou a ujetou komedii,ale to Gringo v žádném případě nesplnil. Postavy byly obstojně napsané a některé z nich i vcelku zábavné,ale samotný příběh za moc nestál. Navíc délka bezmála dvou hodin byla v tomto případě až příliš a jen těžko jsem udržel pozornost až do konce.
28 434 bodů
5
Nejedná se o komedii, nejedná se o drama, nejedná se o akci. Ale jakoby to mělo touhu se u všeho tak tvářit. Korporace, korupce, kšefty, intriky, zrada. Zkrátka vše, na co si divák v rámci žánru vzpomene, tu má. Celkově to ale prostě nějak není ono. Chvílemi z dané atmosféry vyznívá pocit, že se tvůrci snažili krapet nadnést tvorbu Tarantina, ale celá plejáda všeho možného i nemožného jakoby nedosáhla ani prvního schodu. Příběh sice má potenciál žánrově spíše pobavit, tudíž se nebrat vůbec vážně, ale místama se to plácá ve zmatečnosti, jakým směrem se ubírat dál. Chvílemi má tak děj vcelku rychle tempo a chvílemi se zdá být vývoj až moc natažený. A tak po divácké stránce nezbývá nic jiného, než zkoprněle sledovat děj a etudy hlavní postavy, kde to často vypadá, že se něco stane, ale ne a ne něčeho dosáhnout. K nenáročné mírně zábavné filmové podívané snímek postačí, ale velmi brzy zpaměti vyšumí.
4
Na černou komedii málo vtipné, na drama zase příliš nevyvážené. Obsazení ale luxusní a u některých roliček mě až mrzelo, že nedostaly víc prostoru (Charlize, Sharlto).
4
Rovnou řeknu, že Gringo není žádná pecka ale je to spíš oukey/fajn film. Film který rychle uteče, zabaví ale není nic víc. Naštěstí film táhne perfektní obsazení. David Oyelowo jakožto hlavní hrdina mně mile překvapil jelikož jeho postava Harold má vývoj, chová se lidsky a tudíž uvěřitelně, dokážeme mu rozumět proč dělá to co dělá a vlastně mu celou dobu divák přeje aby to s ním dopadlo dobře. Jeho ´´nejlepšího kamaráda´´ tu hraje Joel Edgerton (jehož bratr Nash režíroval tento film ale o tom až za chvíli) který dokáže zahrát falešného člověka tak dokonale, že mu dokonce chvíli věří i divák. Celkem zábavná je ve své roli (jako vždy) i Charlize Theron, roztomile a nevinně působí Amanda Seyfried, ale hlavní hvězdou filmu je Sharlto Copley který v každém filmu dokáže všechny herecké kolegy převálcovat a tady se mu to opět povedlo jelikož opět hraje těžce uchopitelnou postavu s morálním komplexem a tahle póza mu prostě perfektně sedí. Problém tedy není ani tak s herci ale spíše celým uchopením tohoto filmu. Scénář kteří spolu napsali Anthony Tambakis a Matthew Stone hapruje mezi černou komedií, akčním thrillerem a romantickým dramatem a nějakému šikovnému a zkušenému režisérovi by se možná i povedlo aby ten film fungoval. Bohužel ho dělal právě Nash Edgerton a v tom právě tu režisérskou jistotu nevidím. A s tím nejistým režijním vedením je pak úplně jedno, že hudba zní nádherně, kamera působí dynamicky a herci jsou perfektní. Protože ten film prostě nefunguje jako totální celek. Jako černá komedie u které se dá vypnout mozek to ale funguje na výbornou.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
2
Popravdě ani nevím, o čem to vůbec mělo bejt. Jeden negr jde na služební cestu do Mexika, a chce nafingovat a zařídit vlastní únos, aby za to dostal prachy či co? Pak jeho šéf, který ho chce i tak vyrazit, tak ho napadne, jako správného podvodníčka a mazaného fráju, že nechá negra zabít a tím dostane on ještě víc peněz, asi od pojišťovny? Pošle na něho nájemnýho zabijáka, tudíž na jeho únosce. Pak ještě partička barmanů a štětek, chce vojebat ještě více lidí. A všechno do toho ještě nějací pablo kumpáni, chtějí nelegálně prodávat nějaké zelené pilule? Jo a ještě tam hraje hromada slavných lidí, a očividně ani oni nevědí o čem to má bejt? Hooooo.. Motá se mi z toho řepa.