68%

Komentáře a recenze 60

mikewin
mikewin
569 bodů
0.5
Nejhorší film, který jsem kdy shlédl. 5% je za to, že bylo v kině teplo a tma, takže se dalo v pohodě usnout, což se mi povedlo přes snahu vidět a pochopit cca 5x. Děj naprosto hloupoučký a nevýrazný. Brad Pitt mluví půlku filmu sám se sebou a líčí své psychologické problémy vzniklé tím, že je otec opustil, aby letěl na konec sluneční soustavy pátrat po mimozemské inteligenci. Akce jako průlet meteorickým rojem s kusem odšroubovaným z vesmírné stanice jako štítem a přesné nasměrování na zachycení se po několika kilometrech letu volným prostorem vlastní vesmírné lodi, prostě ani ne Béčkový, ale spíše eFkový film. Při přistání na Marsu zachrání posádku lodi, která se ho následně bez jakýchkoli předsudků pokusí zabít, což samozřejmě skončí jejich smrtí. Prostě někdo splácal nejhorší scény za sci-fi za posledních x let a vrazil je do tohohle odpadu. Polovina sálu odešla po cca 1/4 filmu a další čtvrtina v půlce. Zbytek nás čekal, že se třeba v závěru něco změní k lepšímu - naprosto zbytečně.
ondrej-sladky
258 bodů
8.5
Já jsem osobně strašně velký fanda sci-fi žánru. Filmy jako je třeba Interstellar nebo Marťan patří k mým oblíbeným a Ad Astru bych klidně mezi ně zařadil. Film má docela jednoduchý příběh, který obsahuje minimum akce, ale to mi vůbec nevadilo. Film mě hlavně uchvátil tím, jak byl natočený. Pasáže jako například honička na Měsíci nebo finále u Neptunu byly dokonale natočené. Brad Pitt byl v hlavní roli také úplně skvělý. Za mě skvělý film, který můžu určitě doporučit.
nairam67
nairam67
101 bodů
7
Po bombastických komentářích jsem se zvednul a šel do kina, půvadně jsem si tento film chtěl nechat na TV. Srovnání s Interstelarem,? Ani náhodou. Řemeslně perfektně provedeno, idea slušná (mimozemšťan je ET nebo EET?) - odpuštění skrze hledání. Brad má velice úspěšný rok, po Hollywoodu opět skvělý herecký výkon, ale to nestačí. Jedna postava je málo. Ti ostatní nedostali vůbec žádný prostor, ať už krásná Elfka, Donaldík nebo krásně permanentně nasraný TLJ
Robb
42 bodů
9
Filmařina je to vlastně dokonalá. Výtvarná řešení interiérů, geometrická, téměř až Kubricovsky přesná řešení mizanscény a postavení kamery, nádherné záběry z vesmíru úžasně vykreslující malost člověka v něm. To vše podbarveno hypnotickou hudbou, která tomu dodává zvláštní, téměř až filozofický opar. A v centru dění psychologická zpověď astronauta, která zároveň slouží jako autorův pohled na smysl lidského života, který si Pittův protagonista postupně uvědomuje. Nejdříve mi lehce vadil fakt, že Gray neřekne nic objevného, je doslovný, a navzdory tomu "filozofickému oparu" to neukrývá žádnou nosnější myšlenku s výjimkou finálního poznání hlavního hrdiny. Jenže Ad Astra není filmem, který chce sdělovat nějaké obrovské myšlenky a zřejmě ani nechce podněcovat diváka k přemýšlení nad bytím (ačkoliv i to se mu podařit může). Je to o jedné postavě, o vyrovnávání se s jeho osobními démony, o hledání sebe samého. Monology hlavního hrdiny mi ale i tak přišly místy zbytečné. Nechci ani náznakem tvrdit, že jakýkoliv film musí sdělovat nějakou myšlenku, v Ad Astra ale je ta snaha, vyvolat v divákovi pocit, že mu něco objevného sděleno bylo, velmi očividná, a ačkoliv ona myšlenka a pointa nejsou nijak objevné, v tomto provedení na tom absolutně nezáleží. V jádru je to pořád "jen" klasický hollywoodský blockbuster ve kterém je Pitt za geroje jak z osmdesátkovýho akčňáku, do kterýho jsou nacpaný akční sekvence (ale naprosto fenomenální, ta honička na Měsíci!). Je to zvláštní směsice, ale jelikož mě to moc bavilo a nechtěl jsem, aby to vesmírné putování skončilo, tak pod 90% nepůjdu. A Pitt zahrál fantasticky.
terka-kolarikova
21 bodů
8
Film je velice zajímavý a poutavý. Ačkoliv jsem měla občas pocit, že je na mě film už docela dlouhý, příběh Vám nějak nedovolí odtrhnout oči od plátna. Vlastně se příběh stále někam posouvá a něco se v něm děje. Je zde mnoho odkazů, ať už týkajících se civilizace nebo osobních průběhů a problémů. Myslím, že po odchodu z kina budou ti více všímavý a přemýšlivý mít tento snímek ještě nějakou dobu v hlavě.
Jindřich75
9 bodů
5