Strážci Galaxie: Volume 3

86%

Zajímavosti 55

• V závěrečných titulcích filmu Zvláštní poděkování je příjmení komika Bobcata Goldthwaita napsáno chybně jako "Goldthwaite".
  • Designéři použili pro sídlo a technologie společnosti Orgo Corp tělesný design: hlavní použité barvy jsou tělové tóny růžové, hnědé a červenébezpečnostní monitory mají tvar očížlutá tekutina protékající potrubím připomíná mozkomíšní mok.
  • Postava Christophera Fairbanka "Broker" je krátce k vidění u pokerového stolu na Knowhere s Kraglinem a Cosmem, což naznačuje, že přežil Thanosovo zničení Xandaru.
  • Během závěrečných titulků se na fotografii, která se objevuje spolu s titulky, krátce objeví tvůrce Marvelu Stan Lee a také několik fotografií Strážců v různých pózách.
  • Nebula uvádí, že Vysoký evolucionář stvořil Xerony, Ani-meny a Vládce.
  • Peter Quill má ve filmu na červeném tričku obrázek malého hlodavce zvaného Orloni.
  • Podle Beth Mickleové je toaleta v Bowie vyrobena ze staromódních ledových obkladů.
  • Když se na začátku filmu objeví nápis "Scénář a režie: James Gunn", v Quillově ložnici zhasnou světla, což je odkaz na to, že James Gunn ukládá svou trilogii Strážci Galaxie ke spánku.
  • Orgosféra od společnosti Orgo Corp je vyrobena z masa a jejími hadicemi a fontánami protéká hustá žlutá tekutina. Pravděpodobně se jedná o stejnou tekutinu jako žlutá krev Abilisků, kterou jsme viděli ve Strážcích Galaxie Vol. 2 (2017), a dokonce by mohlo jít o stejnou žlutou tekutinu pocházející z nebeské páteře na Knowhere, do které Ronan hodil Draxe ve Strážcích Galaxie (2014).
  • V jednom okamžiku filmu se o Mantis mluví jako o "Broukovi", což byla další marvelovská postava (původem z Micronautů), ale krátce byla Strážcem Galaxie.
  • Po filmech X-Men: První třída (2011), Ghost Rider, Ghost Rider a další je to devátý film od Marvelu s ratingem PG-13, ve kterém je použita jediná povolená F-bomba: Duch pomsty (2011), Wolverine (2013), X-Men: Dny budoucí minulosti (2014), X-Men: Apokalypsa (2016), Venom (2018), X-Men: Dark Phoenix (2019) a Venom: Venom: Ať žije krveprolití (2021).
  • Na začátku filmu je Peter Quill/Hvězdný pán viděn opilý a mrzutý ve stejném baru jako ve filmu Strážci Galaxie - prázdninový speciál (2022).
  • Druhý film MCU, ve kterém byla použita píseň Heart: (1976). Poprvé byla použita ve filmu Captain Marvel (2019), když se poprvé objevují Caroliny vzpomínky na dětství.
  • Kovový dekorativní regál ve tvaru diamantu v obývacím pokoji rodiny netopýřích lidí je odkazem na Star Trek. Stejný regál se nachází v Kirkově bytě ve filmu Star Trek II: Khanův hněv (1982) a ve třech epizodách seriálu Star Trek: Nová generace (1987) (Setkání na Farpointu (1987), Nahá teď (1987) a Vždycky budeme mít Paříž (1988)).
  • James Gunn prozradil, že hlavním antagonistou filmu měl být Annihilus, ale byl změněn na Vysokého evolucionáře.
  • Cosmo řekne ruskou větu "Bože můj", což v překladu znamená "Můj Bože". Stejnou větu pronesla Nataša Romanoffová ve filmu Avengers (2012) poté, co dostala příkaz vystopovat Bruce Bannera.
  • Tento film představuje nejdelší mezeru mezi prvním a třetím filmem trilogie MCU, 8 let a 10 měsíců, protože Strážci Galaxie (2014) byli uvedeni 1. srpna 2014.
  • Vysoký evolucionář říká, že Adam Warlock "měl být zaklínačem, vrcholem jejich lidu". V komiksu to byl právě Vysoký evolucionář, kdo přejmenoval "Jeho", božské jméno bytosti od jejích stvořitelů Onclave, na "Adama Warlocka".
  • Zdá se, že mrož Teefs je v Marvel Cinematic Universe (MCU) verzí Wal Ruse, zvířecího kolegy Rocket Racoona z komiksů. Ve filmu Strážci Galaxie Vol. 2 (2017) je na stěně nevěstince v Contraxii za Yonduem namalován Wal Rus. Teefs mluví s cockneyským přízvukem podobně, jak ho namluvil Asim Chaudhry, jako byl Rocket Raccoon ztvárněn ve filmech Ultimate Marvel vs. Capcom 3 (2011) a The Avengers: Korvac (2012), kterého namluvil Greg Ellis.
  • Xeroniáni jsou humanoidi s bledou kůží a talířky, které jim zakrývají ústa a které jsme viděli vedle Sběrače v post-kreditové scéně filmu Thor: Temný svět (2013) a v pozadí filmů Strážci Galaxie (2014) a Strážci Galaxie Vol. 2 (2017). V komiksech jsou Xeroniáni mírumilovná rasa, která získává sílu díky slunečnímu záření.
  • Než byl do role Adama Warlocka obsazen Will Poulter, uvažovalo se o George MacKayovi, Ismaelu Cruz Cordovi a Regé-Jean Pageovi.
  • Nathan Fillion se poprvé objevuje na plátně ve filmu Strážci v roli mistra Karji. V předchozích dvou filmech o Strážcích si už zahrál: Fillion byl hlasem mimozemšťana Monstrous Inmate, kterého Groot chytí za nos v prvních Strážcích Galaxie (2014), a ve scénách vymazaných pro Strážce Galaxie Vol. 2 (2017) hrál Simona Williamse/Wonder Mana.
  • Orgo Corp (orgo znamená organický nebo uhlíkový) je korporátní zástěrka Vysokého evolucionáře pro kybernetické součástky a implantáty používané v celé galaxii. Skutečnost, že ve Strážcích Galaxie Vol. 2 (2017) Yondu věděl, že vědci vyrobili Rocketa, prozrazuje, že tato galaxie ví, kdo je Nejvyšší evolucionář, a jen se dívá jinam, když jde o jeho experimenty na nižších formách života.
  • 32. film filmového světa Marvelu.
  • Podle Jennifer Holland se její postava jmenuje Kwol, což znamená "Kickass Woman Over-Lord".
  • Strážci operují z Knowhere, useknuté hlavy prastaré nebeské bytosti. Knowhere byla představena ve filmu Strážci Galaxie (2014), když Strážci chtěli prodat kouli Sběratelovi, a znovu se objevila ve filmu Avengers: Strážci Galaxie se stali novým domovem Strážců a všech uprchlíků po Thanosově konfliktu, a od filmu The Guardians of the Galaxy Holiday Special (2022) také novým domovem Strážců a všech uprchlíků po Thanosově konfliktu.
  • James Gunn oznámil, že hudbu k filmu bude skládat John Murphy a poprvé se tak ve filmu neobjeví Tyler Bates, který složil hudbu ke Strážcům Galaxie (2014) i Strážcům Galaxie Vol. 2 (2017).
  • Karen Gillan vlastní 35kilový model Chrise Pratta v životní velikosti, který sám Pratt považuje za děsivý.
  • Vrchní evolucionář/Herbert Windam je v marvelovské kontinuitě vrchní genetik, který se poprvé představil v knize "The Mighty Thor (vol.1) #136 v roce 1966 a hrál roli v příběhu "Annihilation Conquest" z roku 2008, na němž jsou částečně založeny filmy Strážci Galaxie. Vrchní evolucionář je známý tím, že vytváří hybridy zvířat a lidí, jako jsou Ani-Men nebo New-Men, a má pevnost na hoře Wundergore, kde Pietro a Wanda Maximoffovi strávili nějaký čas jako děti.
  • Oznámeno měsíc před vydáním filmu Strážci Galaxie Vol. 2 (2017).
  • Raketovo první vyřčené slovo je "Hurts".
  • Podle produkční designérky Beth Mickleové je nová loď Strážců, Bowie, založena na kotoučové pile na počest Rocket Racoona, který je fanouškem elektrického nářadí.
  • Drax je viděn, jak jí celý sáček zargských ořechů. Jedná se o stejnou svačinu, kterou Drax pomalu jedl v Avengers: Stejnou svačinu Drax obvinil Kudlanku, že jí ve filmu Strážci Galaxie: Prázdninový speciál (2022), když tvrdil, že je neviditelný.
  • Snímek byl vydán přesně šest let po Strážcích Galaxie Vol. 2 (2017) a představuje tak nejdelší mezeru mezi filmem MCU a jeho pokračováním, čímž překonává rekord Doctora Strange (2016) a Doctora Strange v Multivesmíru šílenství (2022), které byly vydány s odstupem pěti let a šesti měsíců.
  • Lylla (alias subjekt 89Q12) je vydří stvoření s hlasem Lindy Cardellini, které se spřátelí s Rocketem. Jedná se o její druhou roli v MCU, protože hrála také Hawkeyeovu manželku Lauru Bartonovou. Cardelliniová také spolupracovala s Jamesem Gunnem na hraných filmech Scooby-Doo: Scooby-Doo (2002) a Scooby-Doo 2: Rozpoutané příšery (2004) a také Super (2010).
  • V tomto filmu je Protizemě umělou kopií Země, kterou ve fyzickém prostoru vybudoval Vysoký evolucionář a kterou obývají jeho vyvinutí živočichové z Dávky 90 a dalších. Couter-Earth v komiksech je syntetická verze Země vytvořená Vysokým evolucionářem a umístěná o mikrosekundu mimo dimenzionální synchronizaci, aby se skryla před Zemí, a je obydlená novými lidmi.
  • Po filmech o Spider-Manovi (2017-2021), které režíroval Jon Watts, a Ant-Manovi a Wasp (2015-2023), které režíroval Peyton Reed, se jedná o třetí trilogii v MCU, která má stejného režiséra pro všechny tři filmy.
  • Krugarr, jeden z Ravagerů, vytváří stejné typy portálů jako Doctor Strange pomocí svého prstenu, aby se ostatní Ravageři mohli dostat na palubu lodi Strážců, a také používá magii ke komunikaci pomocí něčeho, co vypadá jako magické emoji. Krugarrův odznak Ravagerů má na sobě zelený drahokam, který možná používá jako svou vlastní verzi Agamotova oka, které používá Doctor Strange (nešlo by o kámen času, protože byl v MCU atomizován, jak bylo vidět v Avengers: Endgame (2019)). Krugarr v komiksech je ve skutečnosti Sorcerer Supreme na Zemi-691, alternativní realitě 31. století, kterou vidíme v komiksech Strážci Galaxie.
  • Každá píseň (nepočítaje hudbu nebo Badlands během závěrečných titulků) je diegetická.
  • Poté, co byl James Gunn propuštěn kvůli kontroverzním citacím z minulosti, byl v březnu 2019 společností Disney znovu jmenován režisérem filmu poté, co se několikrát setkal s prezidentem Alanem F. Hornem. Horn k tomuto rozhodnutí dospěl na základě Gunnovy veřejné omluvy a jeho následného řešení situace. Gunn proti svému propuštění nikdy nebojoval a prohlásil, že "má slova z doby před téměř deseti lety byla v té době naprosto nepovedenou a nešťastnou snahou o provokaci. Od té doby jsem jich po mnoho let litoval, [...] také proto, že neodrážejí člověka, kterým jsem dnes nebo kterým jsem už nějakou dobu byl." Gunn začal s produkcí tohoto filmu až poté, co byla dokončena jeho práce na filmu Sebevražedný oddíl (2021).
  • Jeden z fanoušků se na Twitteru zeptal scénáristy a režiséra Jamese Gunna, zda skutečně došlo ke změně Draxova vzhledu, protože jim připadalo, že Drax má ve skutečnosti lehce zelený nádech, ale Gunn potvrdil, že Drax byl v MCU vždy šedý, a uvedl tři velmi konkrétní důvody tohoto rozhodnutí: "Drax byl vždycky šedý. Tři důvody: 1) V MCU je zelených lidí víc než dost. 2) S make-upem není těžší barva, která by vypadala jako kůže, než zelená. 3) Drax možná miluje Vánoce, ale není Vánoce."
  • Nebula připevní na sídlo Strážců neonový nápis v jazyce Kree, který v překladu znamená "Strážci Galaxie". Stejný nápis uzavíral mnoho upoutávek na tento film.
  • Postava Adama Warlocka se měla objevit ve filmu Strážci Galaxie Vol. 2 (2017), ale jeho scéna byla vystřižena, protože James Gunn měl pocit, že by v něm nakonec bylo příliš mnoho postav.
  • První film MCU, ve kterém se necenzurovaně používá slovo "fuck" ve tvaru gerundia.
  • Chukwudi Iwuji natáčel testovací scénu pro film na place Peacemakera (2022) se štábem tohoto seriálu a Marvel se mu odvděčil tím, že Gunnovi umožnil použít plac a štáb Vol. 3 pro natáčení scény z finále Justice League.
  • James Gunn založil Vysokého evolucionáře a jeho Protizemi na temném sci-fi příběhu H. G. Wellse "Ostrov doktora Moreaua". Gunn je velkým fanouškem jedné z adaptací Ostrova ztracených duší (1932).
  • James Gunn a Chukwudi Iwuji se snažili vytvořit z Vrchního evolucionáře temnou, nenapravitelnou postavu a zaměřili se na jeho rysy "cílevědomosti, narcismu a fanatismu - vlastnosti, které mají ty nejstrašnější postavy v dějinách".
  • Nebula má v tomto filmu novou nano-technickou ruku, kterou pro ni vylepšil Rocket. Režisér James Gunn potvrdil, že Rocket tuto ruku pro Nebulu vyrobil jako poděkování za to, že mu daroval Buckyho oddělenou vibraniovou ruku ve filmu Strážci Galaxie - Prázdninový speciál (2022).
  • Karen Gillan si omylem naplánovala sezení párové terapie na den, kdy natáčela scénu pro tento film, a proto se na sezení dostavila v plném make-upu Nebuly.
  • Nathan Fillion hraje mistra Karju. Fillion se objevil v každém filmu Strážci Galaxie, pokaždé v jiné roli. Ve Strážcích Galaxie Fillion namluvil CGI postavu Monstrózního vězně. Ve druhém díle se objevil na filmových plakátech v pozadí jako herec Simon Williams (alias Wonder Man).
  • Cosmovo pohlaví je v tomto filmu ženské, jako pocta ruskému psovi Lajce, jednomu z prvních zvířat ve vesmíru.
  • O režisérovi filmu Thor: Ragnarok (2017) Taikovi Waititim se hovořilo jako o člověku, který by měl převzít režii po Jamesi Gunnovi poté, co byl ten z projektu dočasně propuštěn. Waititi však dal jasně najevo, že tato možnost pro něj nikdy nebyla na stole, a prohlásil, že "to jsou Jamesovy filmy. Bylo by to [to] jako přijít k někomu domů a říct: 'Ahoj, jsem tvůj nový táta a takhle teď děláme sendviče s burákovým máslem'. Je to trochu trapné."
  • Poté, co byl James Gunn propuštěn z pozice režiséra, se herec Dave Bautista (Drax) stal jedním z Gunnových nejhlasitějších zastánců a na Twitteru napsal: "James Gunn je jeden z nejlaskavějších, nejstarostlivějších a nejdobrosrdečnějších lidí, jaké jsem kdy potkal. Je jemný a laskavý a velmi mu záleží na lidech i zvířatech. Dělal chyby. Všichni je děláme. To, co se mu děje, mi NEvadí." Bautista dokonce prohlásil, že bude požadovat propuštění ze smlouvy, pokud studio nepoužije scénář, který Gunn původně pro tento film napsal. Gunn byl později znovu najat.
  • V tomto filmu se Drax odmítá podělit s Kudlankou o své zargské ořechy. Je to proto, že ve filmu Strážci Galaxie - Prázdninový speciál (2022) snědla všechny jeho bez dovolení.
  • Tento film je rekordmanem v počtu použitých maskérských pomůcek v jednom filmu - více než 23 000 protéz pro více než 1 000 herců.