Strážci Galaxie: Volume 3

86%

Komentáře a recenze 107

29 308 bodů
8
Strážci galaxie jsou u mě jednou z nejoblíbenějších partiček superhrdinů a třetí díl to jen potvrdil. Je to akční přepálená jízda, ale toto přesně chci, když se chci podívat na superhrdinské sci-fi. Tvůrci ubrali na humoru a stále je ho tam dost, jen už to není tlak na vtip za každou cenu. Digitální efekty parádní a i přes spousty klasických klišé je to skvělá akční podívaná. Závěr naznačuje, že by mohl být s touto partou konec, ale zároveň je otevřený. Osobně si myslím, že jeden z nejúspěšnějších projektů Marvelu pojede dál. Udrží si svou vysokou kvalitu? Uvidíme..
22 268 bodů
6
Dvě a půl hodiny brečení, kde jediná postava, kterou něco váže k záporákovi, leží v komatu, a ostatní jen běhají z místa na místo, aby získali McGuffin. Příběh jen opakuje předchozí motivy a nikam je neposouvá (Rocketova série flashbacků, která sentimentálně a nekonečně dlouze doslovně přehrává původ traumat, který přitom dávno známe, je nesnesitelná). Vůbec to nedrží pohromadě. Vtipy taky výhradně recyklované a film je tak posedlý svým sebedojímáním, že v něm humorné vsuvky beztak působí jako pěst na oko. I ta šestka je milost, upřímně řečeno.
9 183 bodů
9
Nechápu, jak to, že Strážci Galaxie působí film jako z jiného vesmíru, když se odehrává v našem vesmíru... MCU v posledních letech zkazí, na co sáhne a daří se jim pořád úspěšně prorážet hlubší a hlubší dno. A bylo by krásné, kdyby už níž zkrátka nešlo a tímhle snímkem se opět vyrazilo na opačnou stranu, ale nějak zvláště bych v to nedoufal.. Série Strážců Galaxie je tu už s námi od roku 2014 a v celém MCU je pro mě unikátní i tím, že jde o jedinou, při níž jsem každý jednotlivý díl navštívil v kinosálu.. A co jsem si včera uvědomil, když jsem seděl na téhle partě dementů už potřetí? Že je miluji! Že tohle je pro mě pomyslné srdíčko celého MCU, na které se v konkurenci Avengers zapomíná, ale absolutně si to nezaslouží.. A já měl konečně po letech pocit (ach jo, už vážně množné číslo), že bych u tohohle měl v kině být.. Někdy loni jsem si to zakázal, že se nechci dočkat toho, že bych šel do kina na špatný film (a ono by to nastalo, kdybych navštívil některý z těch posledních).. Strážcům jsem ale nechtěl přestat věřit, a tak jsem tomu tu šanci dal! A já se královsky bavil! Nevěřil jsem, ale takové to kdysi bylo.. Žeru, jak to pracuje s hudbou, barvami a překvapivě i tím humorem. Jde o kombinaci takového buranství, u kterého se necítíte trapně. Normálně se v kině nesměji, ale tady jsem musel.. James Gunn je génius, který je vzorem toho, jak by se mělo naslouchat fanouškům. Možná, je to fakt někdy moc ujetý, anebo příliš hraje na emoce, ale jsem naivní a přišlo mi to opravdové, a tak moc nostalgické, že jsem nechápal, jak to, že tohle ten Marvel nedokáže v každém svém filmu.. Neexistuje žádná týmovka, kde by tolik fungovaly všechny postavy, kromě téhle... A vrcholem téhle partičky bude navždy Quill, což mi tak nějak došlo až u tohohle filmu.. Normální polobůh, co s hudbou v uších vládne galaxii.. Osobní příběh, který poutá všechny postavy a neustále udržuje diváka v napětí, že se snad vyhne tolik bolestivému konci.. Záporák, jenž má motivaci a zvládá působit charismaticky, a že by z něj měli mít hrdinové strach.. Samozřejmé kvality, jaké ale vidím v MCU po takové době! Jedinou výtku bych měl k nadbytečnému Adamovi Warlockovi, který mě sice pokaždé na plátně bavil, ale pro tenhle příběh byl navíc. Vrcholem filmu je pak epilog s Quillovým návratem na Zemi, jako jedna z nejpamátnějších scén vůbec. Na emocích postavená jízda, která je zaslouženým vrcholem celé trilogie. Fantastická synergie audiovizuální stránky, která si minimálně drží sérií nastavenou úroveň.. Takový závěr si tahle parta dementů nemohla ani přát, ale přitom si ho nanejvýš zaslouží. /viděno v kině/ 95%
8 503 bodů
0
Co se efektů týká, tak GotG3 vypadají lépe než Thor 4 nebo Ant-Man 3, ale výsledný dojem z filmu je víceméně stejně mdlý. Opět se jedná o rozjuchanou nekonzistentní pohádku, kde ze sebe postavy dělají voly pro divákovo pobavení - když teda zrovna explicitně nevykládají, co k sobě cítí (podtext Gunnovi nic neříká) - ale nakonec se ukáží jako správní hrdinové, protože porazí záporáka, zachrání svého kamaráda i hromadu dětí a zvířátek, načež si všichni společně v závěru zatancují. Někteří by možná po prvním traileru čekali osudovější, vážnější a tíživější pojetí, ale Gunn je obdobně infantilní jako Waititi. Sice tu jsou nějaké lehce hororové prvky (odloupnutý obličej), protože Gunn dostal větší volnost, ale stále je to dost příběhově rozlítané, takže ty potencionálně nosné motivy a linky jsou ředěny levným neškodným humorem (nezasmál jsem se ani jednou) i snahou představit další postavy, tudíž to, co by potencionálně mohlo být trochu zajímavé (Rocketova příběhová archa) je nakonec upozaděno ve prospěch snah diváka bavit barvičkami a ohranými hláškami postav, z nichž mnohé nemají co říct (Drax je prázdná postava). Na druhou stranu, ono je to jako z deště pod okap, páč když se tyhle filmy snaží být vážné, tak jsou plné patosu, což je důsledek povrchnosti, vyumělkovanosti, zkratkovitosti i absence podtextu. Racionálně lze i souhlasit s nějakými poučeními tohoto filmu, ale způsob, kterým jsou tato poučení řečena, ve mně osobně vzbuzuje jen cynismus a odpor. Dokážu si tuto pohádku představit podstatně funkčnější - bylo by však nutno být soustředěnější a dějově to lépe vystavět. Gunn má však hromadu postav, další musí představit (nedaří se viz. Warlock) a postava, kterou jako jedinou něco váže k záporákovi, je po většinu filmu v bezvědomí. Záporák High Evolutionary je mimochodem hrozný: Nejen, že má ohavný design (připomínající Cyborga z Justice League), ani jeho schopnosti nejsou divákovi zřejmé (zdá se, že vládne telekinezí a nějakými laserovými paprsky), tudíž je vágní i v tomto směru, a jeho motivací pro tu modifikaci jiných forem života jest: "Nedokonalé chci zdokonalovat." Zajímavé je, že Gunn se svým postojem staví jakoby na opačnou stranu tím, že dává najevo, že vše je krásné a v pořádku takové, jaké to je. To samozřejmě není žádnou univerzální pravdou. Může to být stejně uzdravující jako zhoubné. Na jednu stranu je třeba být spoko sám se sebou a nežít v křeči, ale na druhou stranu si nelze říct, že jsem dokonalý takový jaký jsem a rezignovat na stávání se lepší verzí sebe sama. Navzdory Gunnovo postoji v této věci je paradoxně právě on tím, kdo se nejvíc blíží záporákovi tohoto filmu. To on vytváří všelijaké (virtuální) mutanty, které záhy nechává umírat a jeho snahy o co možná největší, nejpestřejší a nejvelkolepější film vedou často ke křeči a pocitu zhnusení - některé momenty filmu lze považovat za opravdu odpudivé (ta organická korporace). Člověk si skoro říká, kam jsme se to 15 let po Temném Rytíři dostali... Někteří lidé sežerou i hovno, když jim ho naservírujete s cukrem a třpytkami.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 354 bodů
6
Jako kdyz se po delsi dobe potkate s nejakym starym znamym. Neni to vyslovene ztraceny cas, ale tak nejak si uz nemate moc co rict.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Nikdy jsem nebyl fanoušek Strážců galaxie, takže i třetí díl mě zachoval klidným. Každopádně jsem byl možná i proto velice mile překvapen. Konečně dobrý a smysluplný příběh, který chytne za srdce a velice dobré a důstojné zakončení ságy strážců galaxie. Jsem rád, že strážci šli přesně v opačném duchu jako začali. První díl byl komediální blbůstka a trojka je opravdu zajímavý film. Jedinou vrásku na čele mi dělala postava Adama Warlocka, která by si zasloužila víc než jak nakonec dopadla. Snad se ještě dočkám rozvoje této postavy.
Jamie76
Jamie76
4 257 bodů
9
Strážci galaxii si udrželi parádní kvalitu až do poslední jízdy v podobě třetího dílu. Chvílemi dojemný ale akci nabitý snímek dokázal potěšit diváky celé rodiny
slord
slord
3 832 bodů
9
Tak cesta, ktorá započala ešte v roku 2014 s partičkou netradičných hrdinov, ktorých si nešlo nezamilovať a ktorým dal James Gunn tu potrebnú opateru a lásku, prišla do zdarného cieľa a ja som zdrvený, dojatý a vlastne šťastný z toho ako to tento tvorca dokázal tak schopne zavŕšiť a naservírovať takúto krásnu rozlúčku. Ako už trailery naznačovali, hlavnou postavou je Rocket, postava, ktorú som si zamiloval hneď, jeho backstory ma teda vždy zaujímala, no čo som tu videl ma veľmi zasiahlo a Rocket ako charakter u mňa ešte viac stúpol a radí sa tak medzi najlepšie postavy MCU. K tomu tu bol predstavený desivý a nemilosrdný zloduch High Evolutionary, ktorý sa vie dostať pod kožu a hlavne jeho spoločná minulosť s Rocketom tomu pridáva ten správny osobný podtón. Ale ani ostatné postavy nezostali pozadu a ich interakcie a všetky momenty opäť fungujú ako majú, u Gunna je proste cítiť, že mu na nich záleží a rozumie im a aj keď nie každá tu má veľa priestoru, tak každá má v príbehu svoje miesto a prispieva mu. Jediná postava, ktorá tu nemusela byť vôbec je Adam Warlock, ktorý síce ničomu neprekáža a jeho vyobrazenie sa mi páčilo, no mohli ho predstaviť v nejakom inom filme kde by bol lepšie využitý. Zatiaľ čo Marvel poslednú dobu robil projekty, ktoré boli bez duše a bez nejakej vízie, a kde nefungovali ani tie základné prvky, tak Gunn to všetko zvládol bez nejakého problému a ukázal, že ak niekto robí niečo s láskou a venuje tomu dostatok času, vie z toho spraviť niečo skvelé. Či už sme pri humore, ktorý je správne namiešaný, či emócie, ktoré z toho sálajú a vedia hitnuť v správny moment, či akcii, ktorá šlape nehorázne a hlavne tá one take scéna mi vytrela zrak, každý jednotlivý prvok v tomto mechanizme je funkčný a okrem pár drobných vecí je vlastne takmer dokonalý. Bola to neskutočná jazda, ktorá má rozložila na atómy, a z ktorej sa budem ešte dlho dávať dokopy. Vďaka James.
Marty McFly
Marty McFly
3 554 bodů
9
Perfektné zakončenie trilógie. Strážcov Galaxie som mal rád už od ich prvého filmu a vždy som sa vedel pobaviť. Príbeh Rocketa je dojímavý a smutný ale aj tak sa v tomto filme dobre zaobchádza s humorom ktorý je v niektorých scénkach celkom podarený. Škoda že James Gun odchádza z Marvelu pretože jeho filmy boli naozaj topka. Dúfam že sa mu bude dariť aj v DCU a dúfam že nám natočí ďalšie dobré filmy ako sú Strážcovia Galaxie 3. PS: Určite jeden z najlepších filmov roka. HODNOTENIE: 9/10
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 311 bodů
8
Návrat Jediů pro strážce. Je to uspokojivý konec, který je v některých ohledech nejsilnější ze série. Vše okolo Rocketa, jeho minulosti, cesty a vztahu se záporákem funguje mistrovsky. James Gunn je šikovný a zručný režisér, který každou scénu pozvedá svým provedením a stejně tak je to šikovný scénarista, který miluje každou jim stvořenou postavu. Jenže film se v prostředku ztratí ve slepenci vtípků a gagů, kde se plácá a neví, jak přesně a efektivně rozvinotu a zužitkovat všechny postavy, který nejsou Rocket. Oproti Návratu Jediů to ale v třetím aktu celé zachrání a ukočíruje a naservíruje vynikající finále. I přes uspokojivý konec série a postav se nemohu zbavit dojmu, že být ten prostředek lepší, mohlo to být naprosto dokonalý, takhle je to "jen" skvělý, což je škoda. Nejslabší Strážci s největšími ambicemi, kteří ale skvěle fungují, baví a dojímají.