Černobílá spravedlnost

71%

Zajímavosti 14

  • Motel Algiers se ve filmu nachází na druhé straně zalesněného městského bloku, v ulici souběžné s budovou pojišťovny Great Lakes Mutual Insurance, kterou střeží policie a Národní garda. Vojáci a policisté vidí na motel a okna budovy Annex přímo, protože motel je obrácen k průčelí této budovy. Ve skutečnosti je budova Great Lakes hned vedle Algiers, na stejné straně téže ulice. Lidé stojící před touto budovou by nemohli vidět na průčelí motelu ani na dům Annex, alespoň ne v tak jasném úhlu, jaký je zobrazen ve filmu. Nikdo v domě Annex by nebyl schopen vidět na průčelí budovy Great Lakes.
  • Většina účesů policistů je v rozporu s dobovými předpisy.
  • Telefony v hotelových pokojích i jinde mají sluchátka s modulárními konektory a ohebnými kabely. Takové telefony byly dostupné v celé zemi až v 70. letech, ale v Detroitu byly k dispozici už v roce 1961.
  • V jedné scéně odjíždí z místa činu označené vozidlo michiganské státní policie s jedním rozsvíceným modrým majákem nad hlavou. Vozidla michiganské státní policie měla vždy jeden červený maják.
  • John Krasinski si pro tuto roli nasadil paruku (z vlastních vlasů).
  • Laz Alonso prostudoval rozhovory, projevy a veřejná vystoupení Johna Conyerse, ale nepodařilo se mu najít mnoho materiálů týkajících se tohoto incidentu, kromě Conyersova popisu události jako "masakru", nikoliv jako výtržnosti.
  • Jedná se o třetí spolupráci režisérky Kathryn Bigelow a scenáristy Marka Boala. Prvními dvěma byly Zero Dark Thirty (2012) a The Hurt Locker (2008). Bigelowová i Boal získali za film The Hurt Locker Oscara, včetně ceny za nejlepší film.
  • Režisérku Kathryn Bigelow inspirovaly nepokoje ve Fergusonu (MO) (srpen 2014), kde bělošský policista smrtelně postřelil černocha.
  • Algee Smith, který hraje Larryho Reeda, člena skupiny The Dramatics ze 60. let, napsal píseň "Grow", která se objevuje na soundtracku k filmu.
  • Většina filmu a všechny alžírské sekvence byly natočeny v chronologickém pořadí.
  • Exteriér motelu Algiers, včetně neonového nápisu a scén u bazénu, byl natočen v Maldenu ve státě MA. Bazén byl instalován na parkovišti speciálně pro film. Po skončení natáčení byl bazén odstraněn a parkoviště bylo obnoveno.
  • Při natáčení v Brocktonu ve státě Massachusetts byla na místě Stromu svobody, platanu zasazeného v roce 1763, který byl zastávkou podzemní dráhy, postavena scéna zachycující Detroit z roku 1967. Během občanské války se otroci na cestě na sever za svobodou přes den ukrývali ve stájích Edwarda Bennetta, aby mohli cestovat pod rouškou tmy.
  • Julie Ann Hysellová, která přežila, byla na place po většinu natáčení jako konzultantka. Veterán z Vietnamu Robert Greene byl stále naživu, ale producenti se s ním nemohli spojit.
  • Režisérka Kathryn Bigelowová použila styl, který si poprvé osvojila ve filmu The Hurt Locker (2008), a nasadila tři nebo čtyři kamery najednou, které se neustále pohybovaly kolem herců. Bigelow dávala přednost nasvícení celé scény, aby se účinkující mohli volněji pohybovat. Neblokovala scénu pro kameru tím, že by si naplánovala sérii detailních a širokých záběrů, místo toho vše natáčela v několika záběrech, aby emoce zůstaly co nejsyrovější. "Po dvou nebo třech záběrech to mám," řekla.