Air Strike

34%

Zajímavosti 14

  • Film byl natočen ve 3D v létě 2015. Od 3D bylo upuštěno v postprodukci.
  • Číňané létají na letounech Polikarpov I-16 sovětské výroby.
  • Film byl natočen jako vzpomínka na 70. výročí vítězství Spojenců ve druhé světové válce.
  • Jack je zřejmě založen na Claire Lee Chennaultové, bývalé důstojnici amerického armádního letectva, která se stala leteckou poradkyní a instruktorkou čínské vlády. Chennault později organizoval, cvičil a vedl skupinu Létajících tygrů. V roce 1942 byly pod jeho velení zařazeny americké letecké jednotky v Číně.
  • Film vychází ze skutečného příběhu čínského města Čchung-čching, které bylo za 2. světové války šest let a deset měsíců bombardováno Japonci.
  • Mel Gibson byl uměleckým ředitelem.
  • Čínská premiéra filmu, která byla stanovena na srpen 2019, byla zrušena poté, co byla Bingbing Fan obviněna z daňových úniků.
  • Původní stopáž filmu přesáhla 5 hodin.
  • Čínští piloti bojují proti japonským A6M Zero, které vstoupily do služby v roce 1940. Propagace filmu uvádí, že se odehrává v roce 1943.
  • Pilot japonského bombardéru říká, aby otevřel dveře pumovnice. Záběry exteriéru letadla ukazují bomby připevněné přímo k trupu a žádné dveře pumovnice, které by se daly otevřít. Japonské bombardéry mají vnitřní pumovnice, které bylo třeba otevřít a pumy nést zvenčí.
  • Jack na letecké základně instruuje a představuje se novým rekrutům. Na konci, když odchází, vydává rozkaz "At Ease", avšak oni už celou dobu stojí "At Ease". Ruce mají za zády, levou ruku svírají pravou rukou na zádech, což je postoj "At ease". Obvykle záleží na uvážení velitele nebo vyššího důstojníka, který je oslovuje, zda mají být v pozoru, nebo v klidu, přičemž první postoj je správný a nejběžnější.
  • Film ukazuje japonské stíhačky Zero shazující bomby na Čchung-čching. Hlavním úkolem stíhaček byl doprovod bombardérů. Nesení bomb by omezilo jejich dolet. Stíhačky Zero byly stále používány k taktickému bombardování, pokud měly dostatek paliva na let tam a zpět.
  • Když čínský pilot pronásleduje japonské Zero, které zaútočilo na letiště, I-16 sovětské výroby si v boji se Zerem drží svou pozici, zůstává s ním ve stoupání a zrychlování a manévruje na stejné úrovni. Ve skutečnosti Zero překonávalo I-16 ve všech ohledech a japonští piloti byli mnohem lépe vycvičeni. Zera si nárokovala téměř 300 sestřelených I-16 nad Čínou, zatímco žádné Zero nebylo ve vzdušném boji ztraceno.
  • V hangáru má P-40 příďové číslo 41A. Po přistání se číslo změní na A14. Písmo je takové, že nemůže jít jen o video s obráceným úhlem otočení čísel.