Kong: Ostrov lebek

69%

Zajímavosti 156

  • Toby Kebbell, který hraje Jacka Chapmana, také pomáhal s motion capture Kongova obličeje.
  • Když motor na provizorní lodi, kterou Marlow postavil, poprvé naskočí a zadrhne se, vydává zvuk identický s vrčivými zvuky Millenium Falcon (Hvězdné války), když se snaží aktivovat vadný hyperpohon.
  • Je velmi nepravděpodobné, že by Conrad jako bývalý operátor SAS vedl misi v džungli vybaven pouze upnutým tričkem a pouzdrem přes rameno.
  • Japonský voják nosil meč v dřevěné pochvě. Tento typ pouzdra se nazývá shira saya (odpočinková pochva). Používá se k uložení japonského meče, nikoli k jeho nošení.
  • Landsat Steve (Marc Evan Jackson) se 27. 9. 2021 zúčastnil vypuštění družice Landsat 9 v kostýmu a komentoval význam tohoto programu. Družice Landsat 1 původně ve filmu objevila Ostrov lebek.
  • Kongova velikost byla klíčovým faktorem při rozhodování režiséra o tom, že většinu Kongova představení bude tvořit animace klíčových snímků, kterou vedl vedoucí animace v ILM Scott Benza. To režisérovi umožnilo úzce spolupracovat s animátory, aby dosáhl požadovaného výkonu Konga.
  • Se svými 100 stopami představuje největšího a nejodvážnějšího Konga. A přestože společnost ILM použila referenční video zachycující pohyb obličeje (tělo ztvárnil herec Terry Notary a obličej herec Toby Kebbell, který má vedlejší roli), animace byla kompletně vytvořena pomocí klíčového snímání. Systém snímání obličeje společnosti ILM, který byl letos oceněn cenou Akademie za vědecko-technické řešení, posunul kupředu zejména práci s očima. "Od začátku jsme věděli, že oči budou muset být vychytané na [novou] úroveň," řekl White. "A gorily mají fascinující oči se složitou barvou duhovky a zabarvenou bělmem, takže jsme strávili spoustu času správným propracováním detailů. Vlastně jsme jako jedni z prvních vůbec přidali posunutí, které dodalo duhovce 3D hloubku."
  • "Zajímavé je, že Kong v tomto filmu záměrně není gorila," řekl vedoucí VFX v ILM Jeff White. "Jordan se chtěl vrátit k verzi z roku 1933, kde byl Kong spíše novým druhem - křížencem člověka a gorily. A vrátili jsme se k myšlence, že je to filmové monstrum, takže nechodí po čtyřech. A být vzpřímený je pro normální gorilu obtížné, takže jsme museli najít správnou kadenci a správný styl pohybu, aby to fungovalo."
  • Podle Jordana Vogt-Robertse vychází několik scén z filmu, které připomínají střílečky z první osoby, z jeho lásky k FPS hrám, jako je Call of Duty. Jméno postavy Mason Weaver je ve skutečnosti převzato z videohry Call of Duty: Black Ops (2010), kde se dvě různé postavy jmenovaly Mason a Weaver. Také hra se zabývá tématikou vietnamské války, stejně jako tento film.
  • Původně se myslelo, že je to samec, ale ve skutečnosti je to samice a je matkou lebkodlaků, které Kong zabil dříve a kteří byli o polovinu menší než ona.
  • Několik dialogů a násilných scén bylo změněno nebo nahrazeno alternativními záběry, aby bylo dosaženo ratingu PG-13.
  • Na hřbitově kostí (známém také jako "Údolí padlých bohů") jsou po zemi rozesety kostry Kongových druhů (jeho zesnulých rodičů).
  • Vogt-Roberts se rozhodl pro animaci klíčových snímků, především kvůli Kongově velikosti. Tato volba umožnila Vogt-Robertsovi úzce spolupracovat s animátory a dosáhnout požadovaného provedení.
  • Původně měl mít Mason Weaver s Kongem romantický vztah. Tento nápad byl změněn, protože se zdál příliš podobný filmu King Kong (1933) a remaku Petera Jacksona z roku 2005. Producenti také chtěli, aby byl Kong hlavním hrdinou místo Masona. Nicméně malá scéna, kdy se Masonova ruka dotýká Kongovy, je pozůstatkem původního scénáře.
  • Na stole podplukovníka Packarda (Samuel L. Jackson) leží kniha "Přelet nad kukaččím hnízdem".
  • Kong musel také přirozeně obývat "Ostrov lebek", který byl z větší části natočen ve Vietnamu kameramanem Larrym Fongem. (Ve výsledném filmu je také několik počítačových prostředí a několik scén kombinujících živou akci a počítačovou grafiku.) Aby byl Kong přirozeným obyvatelem ostrova, kladla společnost ILM důraz na CG osvětlení. "Opravdu jsme se snažili napodobit osvětlení, které jsme získávali z místa natáčení; Larry Fong odvedl tak krásnou práci," říká White a dodává: "Nejvíce času jsme strávili vývojem vlasů. Náš vývoj vlasů byl posunut daleko od místa, kde byl u Warcraftu a Revenanta [aby vznikl slavný medvěd].
  • Stejně jako ve filmu z roku 1976 je Ostrov lebek nalezen pomocí satelitů, ale namísto stálého mraku je ukryt uvnitř věčného bouřkového systému. Lidé se na Ostrov lebek vydávají hledat ropu. V dřívějším návrhu scénáře tohoto filmu cestují na Ostrov lebek kvůli Conradovu pátrání po jeho zmizelém bratrovi poté, co na ostrově uvízl při hledání léku na všechny nemoci známého jako "Titan Serum".
  • Zdá se zvláštní, že když mají nejméně dva členové týmu u sebe granátomety, nevystřelí ani jeden na žádnou z bestií, se kterými se setkají. Jelikož se zdá, že kulky nedělají skoro nic, změna munice by asi dávala smysl.
  • Pruhy z invaze v den D, které byly na letadle během havárie v první scéně, by se na tomto letadle v Tichomořském divadle nenašly.
  • Tom Hiddleston popsal svou postavu jako muže, který "není v konfliktu politicky loajální", ale "konfliktu rozumí", a dále uvedl: "Je to bývalý voják, kterého formovalo pochopení války, ale jeho specifické dovednosti jsou spojené se silou přírody; a myslím, že to je něco, co lidé už dlouho neviděli."
  • Úvodní scéna začíná na pláži a následuje krátká honička lesem. Náhle se dostanou na okraj útesu, který je několik set metrů nad údolím pod nimi. Protože začali na pláži na úrovni moře a během krátkého běhu lesem zjevně nevyšplhali na horu, není možné, aby se dostali do údolí nižšího než hladina moře tak blízko pobřeží, které není zaplněno vodou (tzv. laguna).
  • Stylus na přehrávači byl nastaven na 45, ale přehrával LP.
  • Družice, která snímky pořídila, se ve filmu jmenuje Landsat. Družice vypuštěná v roce 1972 se jmenovala Earth Resources Technology Satellite (ERTS). Její název byl změněn na Landsat v roce 1975, dva roky po natáčení filmu.
  • Jeden z technických pracovníků je označován jako "data wrangler", což je pracovní pozice 21. století.
  • Když jdou Randa a Brooksová získat souhlas senátora Willise s misí, používají se počítačové terminály VT100 společnosti Digital Equipment Corp, které byly uvedeny na trh koncem roku 1978.
  • Nákladní loď Athena, která tým na ostrov dopravila, byla postavena až v roce 2003.
  • Psychovultures jsou podobní netopýru Terapusmordaxovi z filmu King Kong (2005).
  • V některých propagačních materiálech se o Skullcrawlerech říká, že jsou "chybějícím článkem mezi hady a ještěry". Předkové hadů však nejprve přišli o přední končetiny, protože byly nalezeny fosilie primitivních hadů bez předních končetin, ale se zakrnělými zadními končetinami.
  • V oficiální novelizaci na Slivka zaútočí další bahenní chobotnice, která se ho pokusí sežrat, než jí San Lin usekne jednu ruku a dorazí ji světlicí do inkoustového vaku, čímž ji zabije.
  • Listokřídlí jsou nejmenší známí kaiju z MonsterVerse.
  • Na place měl filmový štáb k dispozici několik věcí - zejména nástroj CineView, který vyvinuli v ILM. Funguje na počítači Jeff White prohlásil: "Je to velmi jednoduchá aplikace pro rozšířenou realitu, kde si můžete vybrat správné objektivy kamery, takže získáte představu o správném zorném poli. Můžete načíst [CG] modely a pak říct: "Dobře, tenhle model je ode mne 100 stop." A pak se můžete podívat do kamery. Můžete si ho prohlédnout v prostředí a říct: "Dobře, když je Kong 100 stop daleko, musím se naklonit takhle vysoko, abych se dostal k jeho hlavě. Myslím, že to bylo užitečné pro herce a také pro kameramany."
  • Bojový nůž Ka-Bar, který měl u sebe jeden z vojáků, měl na zadní straně vroubkování. Zobrazené zoubkování je autorsky chráněný vzor společnosti Spyderco, který před rokem 1981 neexistoval.
  • Identifikační pásky na letounu P-51D zobrazené v úvodu filmu představují identifikační pásky používané Pacifickou stíhací letkou, které jsou později ve filmu, když jsou zobrazeny při stavbě říčního člunu, červeně obkresleny, což je nesprávné. Červené obrysy byly ze všech amerických označení po roce 1943 odstraněny.
  • Jordan Vogt-Roberts naznačil, že Kong, se kterým se mladý Marlow a Gunpei Ikari setkali na začátku, je možná Kongův otec.
  • S požehnáním předchozího herce Konga, Andyho Serkise, dokončil Terry Notary motion capture Konga za pouhé tři dny.
  • Skutečné kosti rekvizity se stále nacházejí na ranči Kualoa na ostrově Oahu.
  • Kong kombinuje rysy raných hominidů, kryptoida Yettiho a možná i některé aspekty gargantuy a gigantopitheka, na rozdíl od realističtější gorily, jakou známe z filmu King Kong (2005).
  • Lebkouni v sobě spojují znaky hadů, ještěrů a mosasaurů, kteří patří do řádu plazů Squamata (je možné, že lebkouni jsou starobylí, vysoce specializovaní příslušníci tohoto taxonu).
  • Marlow říká, že sloužil u 15. letecké armády a nosí její ramenní insignie. Patnáctá letka působila během druhé světové války v Itálii. Správně by mělo jít o 13. leteckou armádu v jihozápadním Pacifiku.
  • Co se týče obličeje, White vysvětluje: "Jednou z největších obav, které jsme ve filmu měli, bylo, že Kong je ústřední postava a má trochu dějový oblouk, ale nemůže mluvit. Jak tedy sdělí, co cítí? To se týkalo práce s obličejem, zejména animace očí. Strávili jsme obrovské množství času, abychom to správně vystihli."
  • V Severní Americe byl film uveden v omezeném počtu 70mm filmů.
  • Skullcrawleři byli navrženi jako "padlí andělé" Kongova království a představují temné a ponuré aspekty Ostrova lebek.
  • Kong sídlí v jeskyni s lebkou na vrcholu nejvyšší hory ostrova, stejně jako ve filmu King Kong (1933).
  • Režisér Jordan Vogt-Roberts uvedl, že inspirací a referencí pro design Skullcrawlerů byl pokémon Cubone.
  • Poměr stran se v různých okamžicích filmu mění na formát letterbox, kdykoli se film vysílá v televizi. Někdy ke změnám dochází v rámci střihů v jedné scéně nebo kulise, což má za následek velmi neobvyklý divácký zážitek. Ukázalo se, že HBO vysílá letadlový sestřih tohoto filmu namísto sestřihu pro kina. Režisér Jordan Vogt-Roberts se na Twitteru zeptal HBO, proč nevysílá nebo nepřenáší původní sestřih tohoto filmu. Tvůrci často musí poskytnout letecký sestřih filmu, aby se jejich filmy mohly řádně promítat na tak malých obrazovkách. Vogt-Roberts říká, že u některých záběrů v letadlovém sestřihu přešel na formát letterbox, aby mohl zachovat stejný rozsah a velikost jako originál, ale na menší obrazovce. Peter Atencio, režisér komedie Keanu - Kočičí gangsterka (2016) s Jordanem Peelem a Keeganem-Michaelem Keyem v hlavních rolích, reagoval na Vogt-Robertse a prozradil, že se u svého filmu potýkal s podobným problémem s HBO, který nebyl nikdy napraven. "HBO odmítá přehrávat anamorfní filmy ve správném poměru, pokud k tomu není smluvně zavázána," uvedl. "Naprosto směšné, že to nedělají, když i televizní reklamy jsou dnes letterboxované."
  • Kong je poslední svého druhu, jak byl ztvárněn ve filmu King Kong (2005), s viditelnými pozůstatky svých rodičů.
  • Spoluautor scénáře Dan Gilroy původně napsal Conrada jako "chlápka, jehož jednotka byla ve Vietnamu napadena monstrem, což ho přimělo vydat se ho hledat, a místo toho, aby ho oslovili v baru a dali mu práci, by se Conrad chtěl účastnit mise."
  • V novelizaci je uvedeno, že Skullcrawleři jsou obojživelníci, protože Mason Weaverová (Brie Larsonová) se zmínila, že ten v Boneyardu měl žábry, a tudíž by představoval hrozbu pro svět, kdyby někdy opustil Ostrov lebek. To je podobné jako u Godzilly, která je také plaz, ale kupodivu má žábry. To, že si lze oční důlky lebkounů splést s jejich skutečnýma očima, má podobný fakt u kosatek, protože jejich bílé znaky nutí lidi věřit, že to jsou jejich skutečné oči.
  • Když Hank Marlow (John C. Reilly) předvádí svou provizorní loď Grey Fox, je na ní baseballový míček podepsaný Billem Nicholsonem z Chicaga Cubs, Marlowova oblíbeného týmu. Nicholson hrál za Cubs v letech 1939-1948 během druhé světové války, tedy v době, kdy Marlowovo letadlo havarovalo na Ostrově lebek.
  • Původně měl být záporným kaiju obří dračí had s pilovitou čelistí, ale byl vyřazen a nahrazen Skullcrawlery. Několik nepoužitých konceptů pro Skullcrawlery zahrnovalo, že budou mít tělo více podobné hadovi, budou schopni plachtit a šplhat po stromech a budou mít dravé ruce podobné kudlance.
  • Během vývoje filmu doporučil Peter Jackson jako režiséra Guillerma del Tora.
  • V úvodních titulcích je nákres želvy a vedle něj nápis "M.U.T.O. - Massive Unidentified Terrestrial Organism". Mohlo by jít o odkaz na filmy Gamera, v nichž obří želva útočí na Japonsko, nebo na dvě obří želvy z filmů společnosti Toho, na kosterní pozůstatky jedné z nich ve filmu Mothra vs. Godzilla (1964) a na Kamoebu z filmu Space Amoeba (1970).
  • Fotoaparát Masona Weavera je Leica KE 7A U.S. Army.
  • Weaverová kontroluje černobílý film ve své temné komoře tak, že ho drží proti světlu. Na okraji je napsáno Kodak 400TX, model z roku 2007.
  • Když Masonová popisuje své vojenské zkušenosti, zmiňuje, že "...byla nasazena u MACV-SOG". Praxe nasazování novinářů do vojenských jednotek během války se stala oficiální praxí až během války v Iráku v roce 2003. Předtím si mnoho novinářů během války ve Vietnamu, jako například Joseph Lee Galloway, který byl u 7. kavalerie v údolí Ia Drang, muselo najít cestu na bojiště samo.
  • Na začátku filmu Packard sáhne po krabičce doutníků s etiketou Rocky Patel, která obsahuje jeho medaile. Společnost Rocky Patel Cigar Company existuje teprve od roku 2002.
  • Na nákladní lodi je červeným písmem vyveden obří nápis "Zákaz kouření". Zákaz kouření na obchodních lodích začal platit teprve v roce 2009. Žádná loď v 70. letech by neměla takové pokyny viditelně namalované na palubě.
  • Grafika seismických přístrojů je daleko za možnostmi počítačů z roku 1973, natož přenosných počítačů.
  • Americký pilot padající ze slunce má naznačovat Ikara, svět mýtů a ztrátu spojení lidstva s nimi.
  • V dubnu 2016 zažaloval výtvarník Joe DeVito producenty tohoto filmu za to, že použili prvky z jeho univerza Ostrova lebek, které podle něj vytvořil a producenti je použili bez jeho svolení a bez toho, aby ho odškodnili.
  • Je dost možné, že Kongovi rodiče ho v boji s Ramarakem málem zabili nebo přinejmenším těžce zranili, než je přemohla přesila Ramarakových potomků. Geniální na tom je dvojí: že Ramarak se na dlouhá léta ukryl pod zem, aby se jednoduše vyléčil ze svých zranění (na rozdíl od toho, aby pustošil Ostrov, jakmile se mu nikdo nepostaví), a že Kong nebojoval s menšími lebkoplazy jen kvůli zkušenostem, ale vybíjel jejich populaci. Tím si vlastně zajistil, že až bude dostatečně velký a silný, aby se s Ramarakem utkal, bude Ramarak nucen bojovat sám. Někoho by mohlo zajímat, proč se Ramarak ani v jednom z případů, kdy je Kong zdánlivě poražen, nepokusí Konga sežrat, a místo toho se rozhodne pokračovat v pronásledování lidí. Připomeňme si však, že těla Kongových rodičů také zřejmě zůstala z velké části nedotčena (soudě podle stavu jejich koster). Kong pro ně není kořist, ale soupeř, kterého je třeba odehnat nebo zabít, podobně jako mnoho predátorů ve skutečném světě, jako jsou lvi, ochotně zabíjí jiné velké šelmy, například levharty a hyeny, ale málokdy je sežerou.
  • Scéna, kdy se Kong v noci v mlze přiblíží k Jamesi Conradovi (Hiddleston) a Masonu Weaverovi (Larson) a má svítící oči, vedla k některým zákulisním neshodám. "Někdo kvůli tomu skutečně odešel z produkce: 'Nerozumím tomu! Mně to prostě nedává smysl!" "Ne," říká režisér.
  • Jedním z vymazaných kaiju byl druh obřích tygrů s parohy, zatímco jiní měli zakřivené, protáhlé zuby. Režisér Jordan Vogt-Roberts uvádí jako vliv na jejich design videohru Okami. V životopisu tohoto tvora, který je součástí čínského marketingu filmu "Kong: Ostrov lebek", je uvedeno jeho anglické druhové jméno Icarus tigris. Jeho čínské jméno se zhruba překládá jako "svatý tygr". V knize "The Art and Making of Kong: Skull Island" popisuje spisovatel John Gatins plánovanou scénu s Icarusem tigris: "Postavy" přistály na ostrově a strávily noc na pláži, než se vydaly do vnitrozemí. Seděli kolem, pili pivo u ohně a zpívali námořnické šantány. To se mi prostě líbilo, ale bylo to trochu takové podružné, když jsme se museli dostat k jádru věci. Ráno po této bujaré noci vylezou z džungle dva šavlozubí tygři a očichávají tábor. Někdo řekne: "Nestřílejte a oni odejdou." Ale ten chlap vystřelí a jednoho zabije. Byl to pár, samec a samice, a ten druhý se prostě zblázní. Zabije toho, kdo vystřelil. Je to jako podnět k válce, taková předzvěst; jste na místě, které neznáte, a teď jste se probudili víc, než si myslíte. Byl to první náznak toho, že nejsme na normálním místě. Neexistuje nic takového jako šavlozubý tygr a je to obrovské."
  • Jeff White prozradil, že Jordan Vogt-Roberts vysvětlil o Kongovi dvě věci: "Zaprvé: není to gorila. Za druhé: není to něco, co bychom nutně viděli v předchozích iteracích Konga, ale určitě hledá co největší inspiraci v původním '33 Kongovi'. "To bylo opravdu zajímavé, protože když jsme o projektu začali mluvit, udělali jsme to, co přirozeně děláme, tedy vytáhli jsme spoustu referenčních [záběrů] s gorilími pohyby. Ale po prvním setkání s Jordanem jsme rozhodně trochu měnili stopy, kdy Kong neměl být čtyřnožec a měl stát vzpřímeně. Tato rozhodnutí skutečně ovlivnila mnoho věcí ohledně tohoto Konga. Jednou z věcí, které jsme se při jeho vzpřímené chůzi velmi obávali, bylo: "Bude vypadat jako chlap v obleku?". Chtěli jsme se ujistit, že stále působí jako toto stvoření. Jordanovi šlo opravdu o to, aby se vrátil k pocitu filmového monstra, a ne jen obří gorily. Vedli jsme opravdu zábavné diskuse a řešili věci, co se týče jeho anatomie, jeho základní plastiky. Je to opravdu zajímavý hybrid člověka a gorily. Gorily vlastně neumějí moc dobře stát. Je to pro ně velmi nepohodlné, protože jejich žebra se nakonec opírají přímo o pánevní kost. Takže pro tohoto muže jsme ho znovu vymodelovali, ponechali jsme mu kratší nohy, velmi dlouhé ruce a přidali jsme větší oddělení mezi trupem a hrudním košem a udělali jsme z něj jeho vlastní věc. Ale myslím, že zejména když se dostanete k obličeji, začali jsme s docela tradiční gorilou. Vzhlížíme spíše ke gorilám nížinným západním než ke stříbrohřbetým. Pak jsme začali anatomii posouvat dál a dál, až jsme se dostali k tomu filmovému monstru, které Jordan hledal, kde má mohutné obočí. Líbil se mu Kong z roku 33, jak se v jeho očích dalo vyčíst šílenství. Hodně to bylo proto, že ta gorila měla tak zářivě bílé oči, že se často tvářila, jako by měla vytřeštěné oči. Obrovskou výzvou pro nás bylo: "Jak do něj zakomponovat tento vzhled a pocit, a přitom vypadat realisticky?".
  • V pozadí scény briefingu hraje skladba "Now Hear This" od Chucka Jonese. Vogt Roberts ji vždycky miloval a využil toho, že se jedná o film WB, a hodil ji do filmu.
  • Kong se v jednom z vrcholných momentů pokouší rozlomit čelisti Skullcrawlerovi, podobně jako to udělal T. Rexovi v King Kongovi (1933) a V. Rexovi v King Kongovi (2005). Celkově se zdá, že závěrečný souboj mezi Kongem a alfa Skullcrawlerem si bere určité příklady ze souboje King Konga (2005) mezi King Kongem a V. Rexem. Oba souboje mají velmi bažinaté prostředí, Kong drží a chrání hlavní hrdinku před nepřítelem, který se ji snaží sežrat. V obou soubojích Kong také náhodou použil kámen, ale zatímco ve filmu King Kong (2005) byl pro V. Rexe smrtelný, ve filmu Skullcrawler způsobil jen minimální poškození.
  • Tom Hiddleston natočil tento film společně s filmem Thor: Ragnarok (2017).
  • Domorodci z Ostrova lebek byli v King Kongovi (1933) antagonisty ze zoufalství a v King Kongovi (2005) strašlivě zdegenerovanými troglodyty. V tomto filmu jsou to velmi teritoriální a málomluvní, ale nakonec přátelští a vstřícní lidé.
  • Vogt Roberts povečeřel s Park Chan-wookem a hlavní otázka korejského režiséra ohledně filmu se týkala toho, jak věrohodně působí posádka na palubě lodi.
  • Část filmu se natáčela v severním Vietnamu, včetně slavné zátoky Halong.
  • Podle Jeffa Whitea bylo oživování chapadlových rukou u bahenní chobotnice komplikované. "Docházelo k interakci s Kongovou srstí, ústy a vodou. V jednu chvíli ji chytí a uvědomí si, že je hrozivá, a my jsme museli vyjádřit jeho vyčerpání." Vogt-Roberts dokonce poslal společnosti ILM odkaz z korejského thrilleru Old Boy(2003), aby se podívala na jeho nechutnou scénu pojídání při zpracování způsobu, jakým Kong chroupe chapadla v ústech.
  • Scénář původně obsahoval část, ve které našli "město lodí", což byla steampunková vesnice složená z lidí, kteří byli vyplaveni nebo se převrátili na ostrově.
  • Kongův vzhled vychází z jeho protějšku z filmu King Kong (1933).
  • Bill Randa zmíní, že se už 30 let snaží dokázat, že monstra existují, což je stejný dialog, jaký pronesl Howard Stambler, představitel Johna Goodmana, ve filmu Ulice Cloverfield 10 (2016).
  • Podle Vogt-Robertse a Borensteina byla role San-Linu původně větší, ale byla snížena. Alison de Souza z deníku Straits Times napsala, že ve finální verzi filmu by role Jing Tian byla v čínštině popsána jako "hua ping", což znamená váza, což odkazuje na bezvýznamné role, a že "téměř nic nedělá ani neříká".
  • Film zachycuje protesty proti válce ve Vietnamu v roce 1973 a oznámení prezidenta Richarda Nixona o stažení vojsk považuje za překvapení. Ve skutečnosti byly Pařížské dohody podepsány v prosinci 1972 a protiválečné demonstrace utichly poté, co Nixon v květnu předchozího roku přijal podmínky příměří. V lednu 1973 nebylo pro nikoho tajemstvím, že vojenská angažovanost USA ve Vietnamu skončila.
  • O počtu vrtulníků, které z lodi vzlétají, se fanoušci na různých fórech dohadují. Když jsem však film viděl podruhé, viděl jsem na palubě v dlouhém bočním záběru šest Hueyů a jeden Chinook na přídi. A pak, když začnou startovat, můžeme vidět CH-56 startující ze zádi, což je okamžik, kdy si můžeme všimnout hangáru s dalšími dvěma Hueyi. takže na lodi bylo 10 vrtulníků. V detailních záběrech nám neukazují více než 3 Hueye najednou. CH-53 a zadní hangár se 2 Hueys se ukáží až v sekvenci vzletu na Ostrov lebek, která začíná.
  • Mason říká, že nemůže pořídit dlouhou expozici polární záře na noční obloze, protože má rozbitou baterku. Nechtěla, aby baterka pomohla s osvětlením scény, což by bylo zbytečné, ale aby osvětlila ovladače fotoaparátu a mohla je nastavit pro expozici.
  • Na Havaji se natáčel také film King Kong (1976).
  • Režisér Jordan Vogt-Roberts je fanouškem videoher, anime a mangy, a tak film prošpikoval odkazy na ně. Například bunda, kterou nosí Hank Marlow (John C. Reilly) ("Dobré pro zdraví, špatné pro vzdělání"), je odvozena od bundy, kterou nosí Kaneda v manze "Akira" od Katsuhiro G "tomo ("Dobré pro zdraví, špatné pro vzdělání").
  • Ve chvíli, kdy se vrtulníky zvedají z paluby lodi, je vidět záběr na cykliku vrtulníku (řídicí páku), která se stahuje dozadu. Bezprostředně poté následuje záběr na vrtulník, který se zvedá a pohybuje se vpřed. Na rozdíl od letounů s pevnými křídly, u nichž zatáhnutí za řídicí páku zvedne příď a způsobí stoupání letounu, zatáhnutí za cykliku vrtulníku způsobí, že vrtulník letí dozadu.
  • Weaverová měla ve skutečnosti příběh o vyrůstání s otcem, který byl posedlý kontrolou, a o dysfunkční rodině, který byl napsán ve scénáři, ale nikdy nebyl natočen.
  • Když se ve filmu objevil Toby Kebbell v blíže nespecifikované roli. Vzhledem k tomu, že herec vycházel z nadšených kritik za svůj výkon v motion capture jako opičák Koba ve filmu Úsvit planety opic (2014), začalo se spekulovat o tom, že skutečně hraje Konga. Kebbell hovořil s magazínem Entertainment Weekly, kde přiznal, že pro Konga poskytl obličejové reference, ale samotného mohutného lidoopa ztvární prostřednictvím motion capture Terry Notary, herec, koordinátor kaskadérů a odborník na motion capture, který s Kebbellem spolupracoval na Úsvitu planety opic.
  • Technicky byly největší výzvou vlasy. Společnost ILM zdokonalovala vlasovou techniku už ve filmech Warcraft a The Revenant, ale Kong vyžadoval speciální dvoučlenný tým pro hustší a realističtější úpravu, která si vyžádala i bojový vzhled. ILM pracovala se sedmimetrovým modelem gorily, který pak zvětšila na 100 stop a více a vyplnila plochu 19 miliony chlupů. To bylo komplikováno interakcí vody na srsti, což znamenalo úzkou spolupráci s týmem pro simulaci vody na různých vzhledech.
  • Když Marlow (John C. Reilly) poprvé poznamená, že je fanouškem Cubs, Slivko (Thomas Mann) si z něj dělá legraci a poznamená, že je fanouškem Tigers. Marlow se pak zeptá, jestli Tygři vyhráli všechno. V roce 1945, rok poté, co byl Marlow sestřelen a uvízl na Ostrově lebek, Tygři porazili Cubs ve Světové sérii. Cubs se v další Světové sérii objeví až v roce 2016
  • Ve chvíli, kdy Cole upustí AK47, aby se pustil do velké bestie, uvidíte, jak se "dřevěný" konec ohýbá a odhaluje, že jde o gumovou podpěru.
  • Nezdá se, že by lebkoun měl schopnost trávit kosti, protože jeden z nich zvrací na kostech lidskou lebku, což je podobné jako u některých druhů hadů, kteří se živí vejci.
  • Toby Kebbell hrál motion capture opici (Koba) ve filmu Úsvit planety opic (2014) s Andym Serkisem, který hrál motion capture Caesara. Andy Serkis hrál King Konga ve filmu King Kong (2005).
  • V září 2015 společnost Legendary Pictures přesunula tento film z Universal Pictures pod Warner Brothers.
  • Žádný novinář nebude nasazen v MACV-SOG. Armáda dokonce nikdy nepřiznala, že MACV-SOG existuje, a to až do 80. let.
  • Dlouho před začátkem natáčení filmu experimentovali filmaři s různými technikami pro vytvoření Kongova řevu, na které dohlížel vedoucí střihu zvuku / zvukový designér Al Nelson. Vzhledem k tomu, že řev King Konga (1933) byl vytvořen pomocí obráceného tygřího řevu a lvího řevu, navštívil Nelson Národní zoologický park ve Washingtonu a Zvířecí království Walt Disney World a jako výchozí bod nahrál lví řev. Dále smíchal a zkombinoval zvuky goril a opic, aby vytvořil další vrstvy. Pro úplné zachycení požadovaných "ostrovtipných" úrovní nastavil zvukový tým ve Skywalker Sound reproduktorové systémy a přehrával Kongův křik a řev prostřednictvím 5.1kanálového systému.
  • Pavouk Mother Longlegs by mohl být poctou obřímu pavoukovi s krabími klepety, který byl vystřižen z filmu King Kong (1933). Také lebkoplazi by mohli být poctou dvounohému ještěrovi, který šplhá po úbočí hory ve filmu King Kong (1933).
  • Lebkouni mají vodorovně rozříznuté zorničky jako kozy, i když u velkých suchozemských zvířat je to vlastnost býložravců, která jim pomáhá hlídat predátory.
  • Kong, který roztrhá a pozře bahenní chobotnici, je vzácným případem, kdy kaiju aktivně konzumuje jinou chobotnici, zatímco Godzilla je "predátorem" M.U.T.O., ale nekonzumuje jejich pozůstatky poté, co je zabije. Ve vymazaném scénáři filmu Godzilla vs. Biollante (1989) však Godzilla Deutaliose pozře.
  • Kong je označován pouze jako "Kong", nikoliv jako "King Kong" (oficiální životopis na to odkazuje a uvádí příběh o tom, jak se Kong stal králem).
  • Když Kong pojídá chapadla bahenní chobotnice, Toby Kebbell, který se podílel na motion-capture, žvýkal červené liány, aby simuloval tento efekt.
  • Sker buvol se podobá větší verzi Yaka, ale jeho rohy připomínají losí parohy a je velmi podobný buvolci kapskému a filipínskému vodnímu buvolci (známému také jako karabao).
  • Navzdory svému jménu se kudlanka nábožná nepodobá skutečné kudlance (chybí jí charakteristické sevřené přední končetiny) a vypadá spíše jako hmyz na tyčích. Je možné, že jméno je odkazem na kamakury.
  • Téměř všichni tvorové (nebo alespoň ti, kteří se objeví na plátně) na Ostrově lebek mají schopnost maskovat se a splynout s okolím, od matky dlouhonohé, kudlanky sporové, buvolce skerského až po listonohy. Tím se maskují před vrcholovými predátory, jako jsou Lebkouni a samotný Kong. I domorodci na ostrově se také naučili splynout s prostředím, aby nebyli odhaleni.
  • V románové verzi se dozvídáme, že Conradovo (Tom Hiddleston) cynické chování pramení z incidentu, kdy se mu nepodařilo zachránit unesenou sedmiletou dívku Jenny, kterou spolu se dvěma z pěti mužů pod jeho velením zabil odstřelovač.
  • V rámci přípravy na natáčení Jordan Vogt-Roberts promítl jihokorejský monster film Mutant (2006), jihokorejský western Hodný, zlý, divný (2008) a dokument Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) pro herce.
  • Hlasem v telefonu s Brie Larsonovou je Thomas Middleditch.
  • Získat povolení a zajistit natáčení ve Vietnamu bylo náročné. Vogt Roberts říká, že to byl první americký film, který se tam natáčel od roku 2002, kdy vznikl Tichý Američan.
  • Ve vrtulníku, který míří do bouře, Samuel L. Jackson říká: "Držte si zadky!" Připomíná tak svou postavu z Jurského parku (1993).
  • Vietnamská národní správa cestovního ruchu (VNAT) navrhla, aby se velvyslankyní cestovního ruchu ve Vietnamu na tříleté funkční období stala ředitelka Jordan Vogt-Robertsová.
  • V rozhovoru pro Collider prozradil spoluscenárista Dan Gilroy, že Mason Weaver (Brie Larson) měla být původně "válkou unavená fotografka, která příliš dlouho fotila a ničemu nevěřila, ale během prvního setkání s Kongem se probudí".
  • Psychovultures byli původně založeni na rejnocích.
  • Film se odehrává v roce 1973. Na začátku filmu prezident Richard Nixon oznamuje konec války ve Vietnamu; k tomuto oznámení došlo v lednu 1973.
  • Design a přístup k příšerám ovlivnil film Hayao Miyazakiho Mononoke-hime (1997). Jordan Vogt-Roberts prohlásil: "Mijazakiho Princezna Mononoke byla vlastně velkým odkazem v tom smyslu, že duchové mají své vlastní domény a zapadají do nich, takže velkou věcí byla snaha navrhnout tvory, kteří by působili realisticky a mohli existovat v ekosystému, který působí tak trochu divoce a odtažitě, a pak také navrhnout věci, které by zároveň působily krásně." Biofyzikální analýza Konga a dalších tvorů však dospěla k závěru, že ačkoli jsou biofyzikálně životaschopní, ekosystém ostrova by je neuživil.
  • Ve filmu se objevují různé přímé odkazy na King Konga (1933), například když Kong bojuje s helikoptérami stejně jako původní Kong s letadly v New Yorku a Kong je na chvíli zadržen řetězy, což připomíná vystavení Konga pro diváky. Hlavní ženská postava utěšující Konga je také opakujícím se tématem v několika Kongových filmech.
  • Jackson přirovnává svou postavu ke kapitánu Achabovi z Moby-Dicka a říká: "Musí se do jisté míry pomstít za lidi, které ztratil. Taková je prostě naše povaha - oko za oko!".
  • V rozhovoru pro Entertainment Weekly v listopadu 2016 režisér Jordan Vogt-Roberts na otázku ohledně své umělecké vize Konga a procesu jeho oživování odpověděl: "S Kongem bylo v minulosti samozřejmě vytvořeno tolik různých verzí a ta naše musela být pro náš film jedinečná. Měl jsem zadání, že chci, aby si ho dítě mohlo načmárat na zadní stranu domácího úkolu a aby jeho tvary byly jednoduché a doufám, že dostatečně ikonické, aby třeba žák třetí třídy mohl nakreslit tento tvar a vy jste věděli, co to je. Velká část našeho Konga spočívala v tom, že jsem chtěl vytvořit něco, co by vyvolávalo dojem, že je to osamělý bůh, že je to morousovitá postava, která se potlouká po tomto ostrově. Tak trochu jsme se vrátili k verzi z roku 1933 v tom smyslu, že je to dvounohý tvor, který chodí ve vzpřímené poloze, na rozdíl od antropomorfní, anatomicky správné gorily stříbrohřbeté, která chodí po čtyřech. Náš Kong měl říct, že to není jen velká gorila nebo velká opice. Je to něco, co je svým vlastním druhem. Má to svá vlastní pravidla, takže si můžeme dělat, co chceme, a opravdu jsme chtěli vzdát hold tomu, co bylo předtím, a přitom udělat něco úplně jiného."
  • Japonský pilot Gunpei Ikari byl na začátku filmu zobrazen s německou pistolí Mauser C96, přestože piloti japonského císařského námořnictva tento typ zbraně nedostávali. Nebylo by však překvapivé, kdyby pistole byla soukromou zbraní, kterou si Ikari koupil pro sebe. Nebylo neobvyklé, že důstojníci, včetně pilotů, nosili v době války své vlastní zbraně.
  • Japonský pilot Gunpei Ikari se na začátku filmu pokouší použít německou pistoli Mauser C96. Přestože japonské síly by na konci druhé světové války kvůli finančním problémům nemohly získat další munici, munice, kterou již měly, by byla stále v oběhu.
  • Masonová byla ukázána, jak do fotoaparátu vkládá film Kodak Plus-X, což je nebo byl středně rychlý černobílý film, který je vhodný pro denní fotografování, ale ne pro záběry při slabém osvětlení, jak je vidět později, alespoň ne bez chvění fotoaparátu a rozmazání nebo pokud nepoužijete blesk. Protože je také černobílý, není to to, co byste použili k zachycení barev jižní záře, a časosběrná expozice by byla jen hromada šedé šmouhy. Mnoho fotografů s sebou nosí více než jeden typ filmu a mohlo dojít k přepínání typů filmů mimo fotoaparát.
  • Jako předloha pro Skullcrawlery byl použit dvouruký ještěr z filmu King Kong (1933). Inspirací pro ně bylo i několik dalších filmových tvorů. Režisér Jordan Vogt-Roberts prohlásil: "Ten tvor je kromě odkazu na tvora z verze z roku 1933 také takovou šílenou fúzí všech vlivů, které mě v průběhu života ovlivnily, jako je první anděl z filmu Shinseiki Evangelion(1995) a No-Face z filmu Cesta do fantazie (2001) a Cubone z filmu Pokémon.
  • Kong je v několika ohledech podobný Godzille z filmu Godzilla (2014): oba jsou posledními svého druhu, oba se mstí svým přirozeným nepřátelům (Skullcrawlerům/MUTO), kteří zabili zbytek jejich druhu, a oba jsou vykresleni jako morálně neutrální alfa-predátoři, kteří udržují pořádek a nemají osobní spory s lidmi. Zatímco však Godzilla lidi ignoruje a nevěnuje jim žádnou pozornost (kromě případů, kdy spatří Forda Brodyho a projeví emoce, když spolu naváží oční kontakt), Kong jednotlivé lidi poznává a vytváří si s nimi vztahy buď jako s přáteli (Conrad a Weaver), nebo jako s nepřáteli (Packard). Také zatímco Godzilla je dospělá, Kong je dospívající, stále roste a učí se.
  • Při premiéře ve Vietnamu zachvátily šestnáctimetrový model Kongovy sochy plameny, které způsobily modely sopek obklopující sochu. Požár byl uhašen během patnácti minut a nikdo nebyl zraněn.
  • Druhý díl MonsterVerse po filmu Godzilla (2014).
  • Tom Hiddleston a Samuel L. Jackson přiznali, že jejich důvody pro účast ve filmu byly v podstatě tyto. Jackson dokonce prohlásil: "Když řekli: 'King Kongu, chceme tě', řekl jsem si: 'Úžasné!'. Pak jsem zjistil, že jsem byl druhá volba, a stejně mi to bylo jedno. Stejně do toho půjdu. Nejdřív měli držitele Oscara a on nechtěl být tak dlouho doma, daleko od svých dětí, protože jsme byli věčně pryč na Havaji, v Austrálii a ve Vietnamu. Tak jsem si říkal: 'Moje rodina se o to nestarala, já pojedu!". Brie Larsonová nabídku přijala, protože její postava byla akční holka, a ne dáma v nesnázích.
  • Důvodem, proč je Kong větší než obvykle, je to, že Jordan Vogt-Roberts řekl, že chtěl, aby se Kong před diváky cítil jako bůh.
  • Zdá se, že Kong je velmi osamělý, protože v mládí přišel o rodiče, které ztratil kvůli Skullcrawlerům. Když se ho Mason Weaverová (Brie Larsonová) něžně dotkne, v očích se mu zalesknou slzy a na jedné z jeskynních maleb je zobrazen, jak se krčí a truchlí nad ostatky svých zesnulých rodičů. Producenti záměrně navrhli Konga tak, aby jeho osobnost připomínala "teenagera, který brzy osiřel a je nucen převzít odpovědnost dospělého", protože ještě není zcela dospělý, ale je odkázán sám na sebe. Režisér Jordan Vogt-Roberts chtěl dát divákům nahlédnout do Kongova duševního stavu, kdy je osamělým a vyčerpaným bohem, který se plahočí po ostrově, je jeho ochráncem, ale také zabíjí čas, když se vleče z místa na místo. Terry Notary hrál Konga jako osamělého, zatíženého "čtrnáctiletého kluka, který je uvězněn v životě dospělého", který přichází na kloub sobě samému a své roli ochránce, poháněného k udržení svého smyslu pro povinnost břemenem ztráty rodiny. Režisér Jordan Vogt-Roberts také popsal Konga jako dospívajícího člověka, který dospívá do své role alfa, když čelí rozhodující bitvě svého života, aby si vydobyl své právoplatné místo krále Ostrova lebek.
  • Jména Marlow a Conrad pravděpodobně odkazují na Josepha Conrada a hlavní postavu Marlowa z Conradovy novely Heart of Darkness. Tato novela, stejně jako film Apokalypsa (1979) o válce ve Vietnamu, který ji inspiroval, jsou tematickou a vizuální inspirací pro tento film. Srdce temnoty četla také postava ve filmu King Kong (2005).
  • Stejně jako ve filmu Godzilla (2014) vystupovaly postavy, které pracovaly pro projekt Monarch a používaly termín M.U.T.O., tak i tento film spojuje oba filmy v rámci MonsterVerse, kam patří i Godzilla II Král monster (2019) a Godzilla vs. Kong (2021).
  • Režisér Jordan Vogt-Roberts se do Vietnamu zamiloval při návštěvě země během hledání lokací pro film. Po dokončení filmu se nakonec přestěhoval do Ho Či Minova Města, což se mu dařilo až do jedné noci v září loňského roku. Při návštěvě nočního klubu XOXO byl Vogt-Roberts zákeřně napaden: "Nebyla to rvačka," říká v rozhovoru pro QQ. "Málem mě zabili, stejně jako ostatní. Bylo to zkurvené napadení šílenými gangstery." Filmař utrpěl pohmožděniny, zlomeninu lebky, mozkovou vzduchovou kapsu a krvácení, což mělo za následek desetidenní pobyt v nemocnici a možnost trvalého poškození mozku. V popisu kamerových záznamů v článku se uvádí, že "vysoký chlap s draze vypadajícím účesem přistoupí k vousatému muži a chytí ho za rameno", přičemž vousatým mužem je Vogt-Roberts. Ten se otočí a vtom se na něj vrhne asi tucet těl, která mu uštědřují rány pěstí, převracejí stoly, házejí po něm brýle a tlučou ho, zatímco se svíjí na zemi. Scéna, jeden nepřetržitý, nesnesitelný desetiminutový záběr, končí až s devíti zmlácenými návštěvníky klubu na podlaze. "Jako režisér miluji násilné filmy," říká Vogt-Roberts. "A miluju bojové scény. Ale když jsem to viděl, byl jsem v šoku." "Pamatuju si, že jsem se nechoval jako kretén, nepodněcoval jsem. Pamatuju si, že jsem dostal pěstí do obličeje. Ale člověk nikdy neví. Jsi venku v zasraným nočním klubu." Vogt-Roberts, který je od dob natáčení tohoto filmu velvyslancem cestovního ruchu ve Vietnamu, začal pátrat po tom, kdo by mohl být za napadení zodpovědný, a dozvěděl se, že by to skutečně mohli být mocní mafiáni.
  • Původně byli s filmem spojeni Michael Keaton a J.K. Simmons. Oba však museli od natáčení odstoupit kvůli termínům.
  • Režisér Jordan Vogt-Roberts se podílel na Honest Trailers svého vlastního filmu a upozornil na některé oprávněné nedostatky filmu, jako jsou obrovské (podle jeho vlastních slov) strukturální problémy, nedostatek charakterových oblouků pro většinu lidského obsazení a skutečnost, že na začátku je příliš mnoho lidských postav. Přesto se za film postavil a zaútočil na video, které o filmu natočila CinemaSins krátce před vydáním Honest Trailers. Na Twitteru také strávil nějaký čas útokem na CinemaSins za jejich video o filmu, označil je za trolly a vyčetl jim některé konkrétní hříchy.
  • Podle Jordana Vogt-Robertse se první verze scénáře odehrávala v roce 1917 a jednalo se o zcela jiný film. Přestože se mu scénář líbil, nemyslel si, že by ho chtěl natočit. Když se ho zeptali, jaký monster film má na mysli, navrhl, aby se odehrával v období vietnamské války jako něco na způsob "Apokalypsa (1979) s monstry", protože v této době se ještě žádný monster film neodehrával. Viděl také zajímavé paralely mezi politickými nepokoji a rasovými nepokoji ze 70. let a z roku 2010. Navzdory jeho očekávání se nápad studiu líbil a scénář byl na jeho základě přepracován.
  • Autorská práva na sérii Kong jsou komplikovaná. Román King Kong (1933) je nyní veřejným majetkem. Jedním z drobných rozdílů mezi filmem a novelizací je jméno lodi kapitána Englehorna. Ve filmu je to "Venture", v románu "Wanderer". Zrezivělý trup Poutníka ve filmu je připomínkou románu.
  • V tomto filmu se objevuje nejvyšší ztělesnění Konga v americkém filmu, který měří přibližně 32 metrů (104 stop). Pro srovnání, Kong Petera Jacksona byl vysoký pouze 7,6 metru. Celkově nejvyšší inkarnací Konga je ta, která se objevila ve filmu King Kong vs. Godzilla (1962) a která měřila přibližně 45 metrů. Ve filmu je však uvedeno, že Kong stále roste, což vysvětluje, proč je ve filmu Godzilla vs. Kong (2021) vyšší.
  • Oblečení Billa Randy (John Goodman) kopíruje oblečení, které měl na sobě Robert Armstrong jako Carl Denham ve filmu King Kong (1933).
  • Kulisy byly postaveny na ranči Kualoa na Havaji, poblíž stejných míst, kde se natáčel Jurský svět (4) (2015).
  • Režisér Jordan Vogt-Roberts přiznal, že ho v dětství silně ovlivnily videohry. Proto film obsahuje mnoho záběrů z pohledu z místa, kde se střílí ze zbraní (jako ve střílečkách z pohledu první osoby), a záběr na vrtulník, který se otáčí o 360 stupňů směrem k zemi, byl inspirován podobnou scénou ze hry Resident Evil.
  • Strážný u brány Packardovi oznámí, že ho někdo volá. Packard přistoupí k telefonnímu automatu, odpojí sluchátko a začne mluvit. To by s telefonním automatem nebylo možné. Strážný by musel hovor přijmout a nechat sluchátko odpojené.
  • Na začátku, když americký pilot střílí na japonského pilota a vyprázdní svou pětačtyřicítku, je slyšet cvakání, jak stále mačká spoušť. Když je pětačtyřicítka prázdná a závěr je zajištěn zpět, spoušť je také zajištěna, takže není možné, aby cvakala.
  • Jeden z pilotů má u sebe a používá AK-47. Zatímco na bojové misi ve Vietnamu by to mohlo být přijatelné, v situaci, kdy nejsou podobně vyzbrojeni jiní vojáci, by to bylo nepřijatelné a poněkud hloupé. Střelec by v krizové situaci nemohl ani získat další munici od spoluhráče, ani by nemohl shánět munici, kdyby jí měl nedostatek.
  • Packard nosí baseballovou čepici s nastavitelným páskem vzadu. V roce 1973 nosila armáda pouze čepice s kšiltem.
  • Když se velký vodní buvol vynoří z jezera, nadechuje se a vydechuje, protože jeho čenich, nos a tlama jsou pod vodou. Také mouchy kolem jeho očí by byly velké jako basketbalový míč, ale proporčně odpovídají průměrné velikosti buvola.
  • Armáda nikdy nelétala na Sea Stallionech, jak se o nich mluví na Ostrově lebek. Na verzích tohoto vrtulníku létalo námořnictvo, námořní pěchota a letectvo, nikoli armáda.
  • Samurajské meče byly ostré jako břitva. Kdo by ho uchopil, přišel by o prsty.
  • Scény s horami, řekami a travnatými poli se natáčely převážně ve Vietnamu, včetně Ninh Binh a Quang Binh. Jordan Vogt-Roberts a členové štábu prohlásili, že to byla nejkrásnější místa, na kterých kdy byli.
  • Plakát pro IMAX verzi je poctou kultovnímu plakátu k filmu Apokalypsa (1979).
  • "Zní to jako pták, ale je to zasranej mravenec!" Celá tato scéna byla výstupem, ve kterém se John C. Reilly snažil rozesmát herce a štáb tím, že jim předhodil tu nejbizarnější, nejobludnější imaginární příšeru, jakou dokázal vymyslet. Režisér Jordan Vogt-Roberts se rozhodl, že se hodí do bizarní ekologie Ostrova lebek, a nechal ji tam. V pozdějším rozhovoru Vogt-Roberts uvedl, že chtěl obřího mravence zahrnout do jedné ze scén, ale kvůli omezenému rozpočtu to nešlo.
  • Brie Larsonová se na Ostrově lebek představí také jako jedna z domorodců. Přeživší vítá kopím.
  • Původně měl film přes tři hodiny, ale byl zkrácen na hodinu a padesát osm minut. Prvky rozšířeného děje filmu, které se nedostaly do finální verze, lze nalézt v novelizaci filmu. Patří mezi ně setkání Jamese Conrada (Tom Hiddleston) s obřím hadem a prodloužená bojová sekvence mezi Marlowem (John C. Reilly) a Gunpeiem Ikarim (Miyavi).
  • Když se sbírají psí známky mrtvých vojáků, jsou zobrazeny na jejich "dlouhých" řetězech. Ve skutečnosti se při každém sběru známek odebírá známka na krátkém řetízku a známka na dlouhém řetízku se ponechává na těle, aby se usnadnila budoucí identifikace. To je častá chyba, která se objevuje v mnoha filmech.
  • Na černobílé fotografii USS Lawton, která je vidět na začátku filmu, je na přídi namalován název lodi. Americké válečné lodě mají svá jména namalována na zádi, nikoli na boku přídě.
  • Samuel L. Jackson v jedné talk show řekl, že během natáčení on ani jeho spoluhráči nevěděli, jak velký Kong má být. Kdykoli se zeptali, dostali protichůdné odpovědi.
  • Když se Packard podívá do své krabice s medailemi, najde tam několik psích známek s černými gumovými "tlumiči" na okrajích. Ty se ve Vietnamu hojně používaly, aby se dvě známky o sebe netřely a nevytvářely hluk. Když se však později sbírají psí známky mrtvých mužů, ani jedna z nich nemá tlumič.
  • Po téměř 30 letech stání (a rozpadu) je pochybné, že by letecké palivo způsobilo, že by se motor podomácku vyrobené lodi otočil, natož aby běžel.
  • Po několika haváriích vrtulníků se piloti prodírají džunglí v běžných pěchotních přilbách a uniformách. Piloti s sebou nenosí "záložní přilby" a v letecké kombinéze by měli pouze leteckou přilbu nebo možná srolovanou čepici. Neberou si s sebou pěchotní výstroj, do které by se převlékli v případě havárie.
  • Když Masonová popisuje své vojenské zkušenosti, zmiňuje, že "...byla nasazena u MACV-SOG". MACV-SOG znamená Military Assistance Command Vietnam-Special Operations/Studies and Observations Group (Velitelství vojenské asistence Vietnamu - Skupina pro speciální operace, studie a pozorování). Tvořili ji vietnamští a američtí vojáci (jednotky pro speciální operace, jako jsou Zelené barety a SEAL) a jednalo se o společnou operaci se CIA, která se zabývala operacemi v zázemí, takže bylo velmi nepravděpodobné, že by k nim byl přidělen novinář, zejména fotoreportérka.
  • Když Masonová prochází džunglí, krátce po havárii vrtulníku se její košile změní z knoflíkové na tílko a pak se vrátí zpět na knoflíkovou. To se stane, když prochází vysokou trávou, těsně předtím, než její skupina narazí na vodního buvola.
  • Když Brie Larsonová na konci filmu stoupá na kopec, aby vystřelila světlici, povrch kopce se mezi záběry výrazně mění. V jednom je to řada skalních sloupů se zářezy, pak se z něj stane zaoblený skalní vrchol, pak je pokrytý vegetací a pak je to opět zaoblený skalní vrchol.
  • Během souboje vrtulníků s Kongem se několikrát změní denní doba, od západu slunce až po ostré sluneční světlo.
  • Na úvodním záběru Atheny je vidět vrtulník CH-47 Chinook na přídi, čtyři UH-1 Hueys uprostřed lodi a jeden CH-53 Sea Stallion na zádi. V pozdější bitvě vrtulníků s Kongem je vidět nejméně 10 Hueyů.