69%

Komentáře a recenze 36

Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
10
Výborné drama napsané na motivy divadelní hry Tracy Lettse "Srpen v zimě indiánů". Chcete-li se dozvědět kruté pravdy o rodině, pak přijměte pozvání na smuteční hostinu pána domu a pozorně se dívejte a poslouchejte. Dozvíte se i pravdy, které neměly být nikdy vysloveny. A pak už beztak chabým rodinným vztahům nic nepomůže. Je radost sledovat jednotlivé dialogy a situace, kterým vévodí Meryl Streep v roli matky Violet a které gradují až k destruktivnímu závěru. Vůbec celé obsazení je skvěle sehrané, takže chválím Julii Roberts, Ewana McGregora, Chrise Coopera, Juliet Lewis a další. Zase jeden skvělý přepis úspěšné divadelní hry na filmové plátno.
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
7.5
Americká verze na dánskou Rodinnou oslavu od Thomase Vinterberga. Vůbec nevadí, že jde o statickou, čili divadelní předlohu. Postavy jsou napsané přesně, životně, hezky se demýtizuje obrázek dokonalé americké rodiny, která za všech okolností drží při sobě a tak zdolá hory, doly, louky, lesy. Jen to obsazení jinak mého oblíbeného Ewana McGregora jsem úplně nepochopil. Ne že by hrál špatně, ale působí tak trochu jako Estella Warren v Burtonově Planetě opic.
EXpenzza
EXpenzza
747 bodů
7
Věčně tvrdím, že je Meryl Streep nadhodnocená a nebaví mě. Ale pokud bych jí měl v nějakém filmu skutečně doporučit, tak je to tento. Zbytek hereckého obsazení také nezaostává a to je ten největší klad, co tato oscarovka nabízí. Pokud se ale nechcete koukat, jak se ta mizerná rodina dvě hodiny hádá, tak radši zkuste něco jiného.
mil78
384 bodů
7.5
Sophiina volba, Madisonské mosty, Železná lady...to je jen zlomek kompletního výčtu rolí, ve kterých zazářila svým všestranným talentem letos již poosmnácté na Oscara nominovaná Meryl Streep. Svoji nejnovější roli krutě pragmatické paní domu a těžce nemocné matky ztvárnila a vybalancovala opět bravurně na hraně suše jízlivé nestvůry a nešťastné zlomené osoby budící soucit. Film Blízko od sebe má sice pomalejší expozici, která nezapře že jeho původem je divadelní hra, nicméně má k realitě rodinných vztahů bohužel blíž než je milé. Výborné obsazení, Meryl za 100%, film za 75..
LiborLibor
43 bodů
8.5
Pro mne velmi sugestivně natočená divadelní hra se skvělými hereckými výkony. Trochu matoucí je název, pokud uvážíme, že v našich divadlech se předloha uvádí pod původním titulem "Srpen v zemi Indiánů". Překvapila Julie Roberts, která však (jak se zdá) stále více dává o sobě vědět jako o skvělé herečce. Zajímavý protiúkol svědčil i Benedictu Cumberbatchovi.
xbore
33 bodů
9