Kletba bratří Grimmů

62%

Komentáře a recenze 8

22 285 bodů
6
Docela příjemný film na zaplácnůtí devadesáti minut. Nic extra, ale ani nic špatného. Prostě taková průměrná podívaná... Docela dobrá atmosféra a celkově je to v pohodě. Rozhodně ale nejde o nic nadprůměrného nebo výjimečného, jak si někteří myslí. Vykopnout režiséra se nevyplácí. S Terrym by to mohlo být mnohem lepší.
Fingon
16 886 bodů
6
Opakuje se stejné zklamání jako po Stroji času Simona Wellse - vypadá to krásně, ale stojí to za... Škoda.
6.5
Wilhelm (Matt Damon) a Jacob Grimm (Heath Ledger) jsou slavní bratři žijící na konci 18. století ve Francouzi okupovaném Německu. Živí se jako profesionální vymítači pohádkových bytostí a nutno podotknout, že velmi úspěšně. Jednou ale sklapne past. V jistém Marbadenu se totiž ztrácejí děti a úchylný generál Delatombe (Jonathan Pryce) si oba bratry nechá přivést svým šíleným italským inkvizitorem Marcuriem Cavaldim (Peter Stormare), protože je přesvědčený, že v tom mají prsty, neboť se dozvěděl, že oba bratři jsou spíš kejklíři a podvodníci než skuteční exorcisté. Bratři tak budou muset zjistit, jak to ve skutečnosti je. Pomáhat jim bude prý prokletá, ale velmi krásná Angelika (Lena Headey), která skrývá rodinné tajemství. V lese u Marbadenu však žije pětisetletá babizna (Monica Bellucci), která je přesvědčená, že je nejkrásnější na světě. Scénář Ehrena Krugera šitý na míru Terry Gilliamovi vychází ze základních premis pohádek bratří Grimmů a nabízí tak zvláštní koktejl pohádky, horroru a velmi specifického humoru a nutno přiznat, že v rukou méně zkušeného režiséra se mohl opravdu hodně vymknout kontrole. Takhle se vymkl jen trochu a tudíž je Kletba bratří Grimmů docela dobrou podívanou, která však trpí jistou nevyvážeností v tempu. Překvapivý problém je i v typovém obsazení hlavních dvou herců, kteří nijak neoslní a dohromady příliš nefungují. Oproti tomu obsazení labužnického Jonathana Pryce a opět výborného Petera Stormarea bylo velmi dobrým tahem. Film stál osmdesát milionů dolarů a v zemi svého vzniku se stal překvapivým propadákem.
5.5
Pěkný příběh, efektní vizuál, ale film má rozhodně celkově na víc.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
5.5
Málokdo by si asi pomyslel, že Kletbu bratří Grimmů natočil ten samý režisér, co natočil legendární film 12 opic, ale je to opravdu tak. Po mnoha stránkách není tenhle film úplné špatný, hlavně kostýmy a kulisy jsou super, ale příběh už tolik ne.
Evah
Evah
2 137 bodů
4
To je taaaaak divný film, přirovnala bych to asi k Van Helsing, který mě vůbec neoslovil. Odkazy na různé pohádky byly fajn, ale ty rádoby příšery to mělo být co? Nejstrašidelnější byla asi scéna s koněm, většina toho byla spíš takový bizár, herci skvělí ale obsahově to bylo vážně divné a ani rozuzlení to nijak nezachránilo.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Můj oblíbený film. Nazval bych tzv. horrorovou pohádkou, čímž bez pochyby je. Budete se bát? Pravděpodobně ne. Budete se bavit? Určitě ano.
LDD40K
LDD40K
7 bodů
7
Ten to film jsem viděl už nějaký ten čas zpátky a tak jsem si pustil znovu A musím říct, že mě ten film baví i po těch letech. Má to svoje mouchy hlavně mezi bratrský vztah který nebyl moc dobře uvěřitelný a pak má člověk dojem, že jsou to jen dobří přátelé. Ale kostýmy, akce, hororové prvky jsou úžasné a i humor ujde, za mě tenhle film je docela nedoceněný už jen za originalitu a je to dost odlišné o proti ostatním snímkům a doufá, že takových to snímků bude více.