Grinch

69%

Komentáře a recenze 28

Bordoshut
1 647 bodů
8
7/10 – Americká vánoční klasika s Jimem Carreym, která si nekompromisně rok co rok na Vánoce uzurpuje místo v bedně i u nás v českém zapadákově či spíš Západozemí (narážka na pana Babiše, jehož covidová opatření mnohdy připomínala vypočítavé intriky vzniklé rokováním bandy vlivných parchantů kolem hranatého stolu, ve Hře o Trůny známých jako Malá rada, u nás přezdívaných 2. vláda Andreje Babiše – pardon, nechal jsem se unést). Docela dobře tenhle „Grinchův kult“ chápu, námět je to už historický, takový kulturní a zejména v tomto filmu se pořádně vyřádil úžasný komik Jim Carrey. Bez něj by to nebyla ani poloviční zábava, jak nám dokázala nedávná animovaná adaptace Grinche, která sice vydělal balík, ale prostě už to není to pravé ořechové. Jim Carrey tomuhle filmu prostě vdechl duši. Grinch v jeho podání je velmi komplexní postavou, která v sobě nevědomky dusí emoce, až se jí povedlo sebe sama přesvědčit, že žádné nemá. Navíc všechny možné hlasy, psí kusy a celkově kreace, které Jim vyvádí, jsou k nezaplacení. Každou scénu si krade sám pro sebe – jako ostatně celé Vánoce. Hlavní negativum filmu pak je totální předvídatelnost, každému divákovi musí být celou dobu nad slunce jasné, že v závěru dojde na starý dobrý redemption arc. Taky romance mezi Grinchem a jednou obyvatelkou Whovillu vůbec nefunguje. Jestli jste nadávali na romantickou linku v prvním Top Gunu, tak zde si budete chtít vyškrábat oči. Ale co už. Klasika je klasika. Verdikt: „Heil Grüner Krampus!“
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
10
Bláznivá,šílena komedie prostě Jim Carrey.Až bolí pusa jak se člověk pořát směje.A dá se na něj koukat v jakékoliv podobě.
Pajmen
1 204 bodů
8
Vanocni klasika pro male i velke. Hlavne tedy male, aby si uvedomili prave kouzlo Vanoc. Bylo pro mne velke prekvapeni, jak dobre se hlavni role zhostil Jim Carrey. Jeho potresteny styl vystupovani se na roli Grinche hodi a pomohl take cesky dabing, ktery byl kouzelny.
Dzany
Dzany
408 bodů
5.5
Naprosto bezchybně nasnímané. Po straně režiséra nemám výtky. Navíc i Jim, kterému osobně moc nefandím, se předvedl a dokonce scény bez něho jsou k uzoufání nudné. Ano, sice přehrává, ale je to pohádka pro děti. Grinche si určitě pustím znova a pravděpodobně půjde nahoru i hodnocení.
kapi128
318 bodů
6