Osmdesát dopisů

56%

Články 25

Zpráva o záchraně mrtvého je tak umělecký film, že na něj nemá většina diváků uměleckých filmů
Recenze5. 3. 2022

Osmačtyřicetiletý režisér a scenárista Václav Kadrnka patří k nejosobitějším autorům současné české kinematografie. Jeho debut Osmdesát dopisů vyprávěl o přípravách na emigraci v 80. letech. Křižáček, v němž hrál Karel Roden, byl zase jakousi středověkou meditaci o hledání ztraceného syna. Třetí autorův počin je opět osobní a tentokrát se odehrává v současnosti – zachycuje několik dnů v životě rodiny, která navštěvuje u nemocničního lůžka starého otce v kómatu. Klíčovou otázkou zůstává, zda je film vybroušením určité metody či vidění světa, nebo zda už jde o překročení limitů psychické únosnosti většiny publika.

Velký přehled českých filmových novinek: Svěrák režíruje Svěráka, Sedláček psy a Balcar eroticky závislé
Filmy5. 2. 2022

Romantické komedie, povídkový film, dramata i návrat k poetice děl Miloše Formana slibují letošní premiéry tuzemských snímků. Přinášíme velký přehled českých premiér až do konce června 2022. Termíny uvádí Unie filmových distributorů na základě informací od jednotlivých produkcí a distribučních společností. Nejen kvůli covidové situaci se termíny premiér pochopitelně můžou měnit.

Člověk se nemá nikdy vzdávat. Vojtěch Dyk křísí otce v kómatu
Filmy1. 6. 2020

Koncem května padla poslední klapka natáčení nového filmu Václava Kadrnky Zpráva o záchraně mrtvého. Natáčení filmu po třech letech příprav zahájil režisér, producent a spoluscenárista několik dnů před vypuknutím koronavirové krize.

Retro recenze: Perfect Days - Osamělá kadeřnická celebrita a dredatý zajíček v „nadupané“ komedii Alice Nellis
Recenze15. 6. 2019

Dnes večer si v televizi můžete připomenout snímek režisérky Alice Nellis "Perfect Days - I ženy mají své dny", v němž se autorka pokusila skloubit britský humor s francouzskou elegancí. V hlavních rolích Vojtěch Kotek, Ivana Chýlková a další. Pojďme si snímek připomenout v dobové recenzi z roku 2011. PŮVODNÍ TEXT: Stárnoucí a osamělá kadeřnická celebrita Ivana Chýlková, sebevědomý dredatý zajíček Vojtěch Kotek a bezelstně homosexuální Ondřej Sokol v hlavních rolích "nadupané" komedie režisérky Alice Nellis o tom, že bohatství nerovná se štěstí.

Nevěra manželů Havlových, podivné bytosti a náročné divadlo. Státní fond kinematografie „přiklepl“ finanční podpory
Téma11. 12. 2018

Rada Státního fondu kinematografie (SFK) rozdělila mezi 8 filmových projektů s nejvyšším hodnocením částku v celkovém objemu 64 milionů korun. Jaké snímky se díky podpoře podívají do českých kin?

31. týden-kinopremiéry: Sexy špionka v Berlíně a oceněný Křižáček pod vlnou kritiky
Filmy3. 8. 2017

První srpnové premiéry se nesou v duchu akčního nářezu Atomic Blonde: Bez lítosti (2017) od autora Johna Wicka (2014) s Charlize Theron v hlavní roli. Distribuční premiéru podstoupí též Kadrnkův Křižáček (2017) s Karlem Rodenem v hlavní roli, který obdržel hlavní cenu letošního karlovarského festivalu. Chcete vědět, co je nově v kinech?

Karlovy Vary 2017: O Křišťálový glóbus se utká Křižáček s Rodenem. Mezi dokumenty bude Klusákův Daliborek
Festivaly a ceny30. 5. 2017

52. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary představil program jednotlivých sekcí. V hlavní soutěži se o Křišťálový glóbus bude ucházet novinka Václava Kadrnky Křižáček (2017) s Karlem Rodenem a Alešem Bílíkem v hlavních rolích. V soutěži dokumentárních filmů se objeví pohled do duše neonacisty Svět podle Daliborka (2017), který natočil Vít Klusák. Soutěžní sekce Na východ od západu nabídne celovečerní debut Josefa Tuky Absence blízkosti (2017).

Kritici míní, že Sedláčkova Rodina je českým filmem roku 2011
Filmy15. 1. 2012

Ceny české filmové kritiky za rok 2011 ovládla bilanční road movie Rodina je základ státu scenáristy a režiséra Roberta Sedláčka se čtyřmi trofejemi za nejlepší film, režii, scénář a herečku ve vedlejší roli, po dvou oceněních získaly Nevinnost a Poupata, jedno Alois Nebel. Objevem roku je scenárista, režisér a producent Václav Kadrnka, dokumentem roku komediálně laděný snímek o dvou českých elektrikářích v Africe Pod sluncem tma.

Český lev 2011: Ctihodní členové akademie, prosím neopomeňte...
Filmy31. 12. 2011

Boj o České lvy začal! Členové České filmové a televizní akademie (ČFTA) dostali hlasovací lístky pro první kolo, producenti je bombardují přesvědčovacími dopisy, citáty z pochvalných recenzí a samozřejmě i filmy samotnými. Uspět chce každý, protože zisk výroční filmové ceny znamená nejen prestiž, ale také vyhlídky na lepší komerční zhodnocení snímku. Jelikož je filmů hodně a času málo, tady je malý průvodce těmi nejlepšími výkony roku, které by akademie neměla při svém hodnocení přehlédnout.

Nominace na Cenu české filmové kritiky 2011: Rodina, Poupata, Nebel, Nevinnost
Filmy19. 12. 2011

Jednapadesát filmových kritiků rozhodlo, že nejlepšími českými filmy roku 2011 jsou: road movie Rodina je základ státu (8 nominací), sociální drama Poupata (8 nominací), adaptace kultovního comicsu Alois Nebel (5 nominací), psychologické drama Nevinnost (5 nominací), retro drama Osmdesát dopisů (3 nominace), drama Dům (2 nominace) a komedie Perfect Days - I ženy mají své dny (1 nominace).