75%

Komentáře a recenze 13

Marcos22
Marcos22
994 bodů
8
Gejša je velmi propracovaným řemeslným dílem muzikálového režiséra, Roba Marshalla, který si získává srdce diváka především prostřednictvím silně empatického příběhu a nádherných japonských scenérií. Ty bez jakéhokoli použití digitálních efektů působí v roce 2021 mnohem výpravněji, než v poslední době v obdobném prostředí natočené Mulan, Shang-Chi či Velká čínská zeď. Vyjma výše uvedeného tkví síla snímku v jeho retrospektivním způsobu vyprávění hlavní představitelky. Tento osvědčený způsob známý například z Titanicu či později ze Zlodějky knih, Gejše vyloženě sedí a daří se jí po celou dobu držet diváka v napětí, jak příběh dopadne, jelikož v průběhu vyprávění otevírá opravdu mnoho různých cest, kterými se může ubírat. Právě to však paradoxně snímek lehce sráží, z nepřeberného množství možných závěrů, právě ten režisérem vybraný nemusí sedět každému a divák tak může z projekce odcházet zklamaný, což je ke kvalitám snímku ohromná škoda. Vynikajícím asijským dobovým feelingem, prvotřídními kostýmy, excelentními hereckými výkony a absencí digitálního bordelu je Gejša opravdu silnou čtyřhvězdou, u níž si dám opravdu rád brzy opáčko, a pak další, a pak další, a pak další =). 👍 (20.09.2021)
Bori02
404 bodů
8
Vizuálně nádherný film. Krásná ukázka japonské kultury. Ukazuje jak ve skutečnosti v minulosti vypadal život gejši. Snaží se ukázat i negativní stránky jejich života. Příběh hlavní hrdinky mi jen přišel ke konci trochu moc idealistický a vysoce nepravděpodobný. Nepřišlo mi to reálné. Kromě něj ale obsahuje velice zajímavý příběh, s nádhernou japonskou atmosférou, která stojí za to vidět.
radkav
143 bodů
8