John Q.

67%

Komentáře a recenze 5

7
Prvotřídní Hollywoodských kalkul plný sentimentu? Dost možná! Pokud se přes všechen tento patos přeneste,tak vám bude odměnou příjemný a napínavý film o otci,který se snaží zachránit své dítě. Denzel je pan herec a opět předvedl skvělý výkon. Pěkně natočené a plné emocí.
28 455 bodů
8
Že peníze nejsou všechno? Jak kdy a jak pro koho. Známé rčení vyslovují pouze bohatí jedinci, kteří jsou na tom po finanční stránce dobře a mohou si koupit bez rozmyslu takřka cokoliv a kdykoliv. Příběh snímku v thrillerovém ražení poukazuje na rodinu mající přesně opačný problém. Problém, který známe i v Česku, i když v Americe byl zdravotní systém přeci jen daleko problematičtější. To, že nejsou mnohdy peníze na důležitou operaci k záchraně umírajícího dítěte a úřady jakkoli odmítají pomoc, však máme společné. Děj tedy poukazuje v širokém spektru na daný problém a tak je zároveň i značně kritický. Neopomenuta není ani známá lékařská Hippokratova přísaha, která je však v rámci ekonomiky značně pokrytecká. Příběh příkladně vypráví osud zoufalých rodičů bezmocně přihlížejících na umírající dítě a na neochotu vedení nemocnice a úřadů cokoliv dělat. A tak otec ze zoufalství pozvedne zbraň. V tomto bodě se již však vyprávění odebírá ryze do thrillerové popkornové zábavy, neboť skutečná realita by přeci jen vypadala poněkud jinak. Bezmoc, vztek, zoufalství. Koho zajímá na smrt nemocné dítě a čin zoufalého otce, když to poškozuje politický zájem. Ano, peníze nejsou všechno, ale mají větší cenu, než lidský život. A tak lidé umírají i když nemusí. Na tento snímek je potřeba se dívat jako na kritiku systému a ne jen jako na obyčejný thriller.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
4
Téměř učebnicovou přehlídku všech filmových klišé, které lze ve filmu najít, nezachraňuje ani dokonalý výstup Denzela Washingtona (který by měl mimochodem trochu pečlivěji vybírat role). Prázdná hříčka, u které sledujete mnohem častěji hodinky než plátno Krásná ukázka toho, jak mizerný scénář nezakryjí ani sebelepší herecké výkony a že s naprosto banálním půldruhé hodiny protahovaným motivem zkrátka nenatočíte zábavný celovečerní film. Pokud existuje něco jako čistý průměrtak tenhle snímek mu nesahá ani po nehet na palci.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Denzel Washington v působivé obžalobě systému amerického zdravotnictví. Otec od rodiny, který si je jistý, že jeho zdravotní pojištění pokrývá všechno, ale pak zjišťuje, že na transplantaci srdce, kterou nutně potřebuje jeho syn, aby přežil, se nevztahuje. A tak vezme spravedlnost do vlastních rukou, zajme v nemocnici pár lékařů a pacientů a domáhá se zařazení na čekací listinu pro transplantace za každou cenu. Skvělá Anne Heche v roli ředitelky nemocnice, která má v popisu práce zabezpečit řádné financování nemocnice, a tak svým odmítáním požadavků zoufalého otce působí hodně necitelně, byť je její jednání svým způsobem logické. Moc fajn film
alexik789
2 512 bodů
9
Skvěle natočené. Má to perfektní děj, taký skvěle dojemný a divák má pro všechno pochopení. Jedna z nejlepších rolí Denzela Washingtona, ve které se mi opravdu líbil jeho styl hraní a zapálenost(což se v nynější době nestává). Určitě stojí za podívanou.