Výplata

70%

Komentáře a recenze 9

6
Ten námět je na Výplatě asi to nejlepší. Dick má ale smůlu, že jeho knižní adaptace dopadnou ve většině případů "nanejvýš průměrně". Wooovi (ta čeština je kouzelná) vážně moc nevyšel casting, a tak se stalo, že jsem fandil záporáku Eckhartovi, nejen kvůli tomu, že herecky unylého Afllecka převyšoval o třídu. 5.5/10
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
6
Slabý kousek zachraňuje vynikající soundtrack a druhá akční polovina. Thurman naprosto nesympatická, Affleck se probudí až v druhé půli a Eckhart je jen na ozdobu. Tři hvězdičky (namísto plánovaných dvou) pouze proto, že tam John nakonec protlačil svou holubici. Více takových vlastnoručních podpisů Johne, nějak stárneš a už to nejsou ty filmy, kdy byla každá akce nutně zážitkem. Škoda, další guru filmové akce je nenávratně pryč a namísto něj zbyl pouhý rutinér... Veliká škoda...
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Tvorba Johna Woo se vždycky nesla ve znamení ohlušujících výbuchů, ultrazpomalených záběrů na kráčející hrdiny a zálibě (přímo fetiši) v ručních zbraních, zabíraných ještě zpomaleněji. K tomu všemu dostal Woo ve Výplatě vrchovatě prostoru a jako bonus všechen svůj rukopis narouboval na zajímavý příběh. Jeho jednotlivé detaily sice není radno zkoumat z příliš velké blízkosti (hrozí řada fatálních otázek), ale jako poslepovaný a vratký celek na rychlé zhlédnutí funguje perfektně. Woo se vyžívá ve svých tradičních explozivních trademarcích, k tomu přidává samoúčelnou, ale nápaditou automobilovou honičku ze staré školy, ultrarychlé kamerové nájezdy, bullet-time, spoustu hi-tech hračiček a malých roztomilých nápadů a k tomu nechá hrát téměř geniálního Powella. Místy jsem této kombinaci přišel minimálně velice na chuť. Jistě si pár lidí bude stěžovat na určité až televizní momenty, ale Woo takhle dřív prostě točil, ten styl mu sedí a neviděl bych to tudíž jako obrovský zádrhel. Co bych jako zádrhel viděl, je prkenná, přehrávající a špatně nalíčená Uma Thurman, po Kill Bill neúprosně zaškatulkovaná spolu se svým pohledem do žluté teplákové soupravy, odkud ji už jen tak něco nevytáhne. Na druhou stranu, jestli mi připadal Ben Affleck nemotorný a prkenný v Daredevilovi, o to větší mám radost z jeho role ve Výplatě. Vládne slušnou fyzičkou, s tyčí mu to solidně odsýpá a občas předvede i nějakou vypečenější akční lahůdku. A to nemluvím o tom, že herecky dospěl od všech svých filmů minimálně o třídu. Podtrženo a sečteno, forma občas hodně přebíjí obsah, ale jinak jde o slušné řemeslo a film, za který se John Woo rozhodně nemusí stydět.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
9
"Rethricka s prodejem nemůžeme spojit, protože Dekker skonal. Přirozenou smrtí." - "Přirozenou se myslí gravitace po čtyřicetimetrovém pádu z jeho bytu." Již začátek vtáhne do děje a nepustí ho až do konce. Zajímavé honičky, spousta výbuchů, dobří herci. Uma Thurman tu je sexy a Ben Affleck excelentní. "Svůj osud nezměníš, dneska tu zemřeš." - 90%.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
4
Nedejte se zmást tím, že jde o adaptaci povídky Philipa K. Dicka. S původní povídkou má společného jen velmi málo a navíc je to jeden z těch vykonstruovaných scénáristických paskvilů, kdy do sebe rádoby vše zapadá, ale přitom tomu chybí elegance a nezřídka i logika. Ben Affleck je herecky tak mimo, že mu tu ztrátu paměti fakt uvěříte. Uma si svoje odvedla; ovládá kopací techniku špička-brada opravdu dobře a navíc je k sežrání pěkná, ale paradoxně právě díky tomu je obtížné věřit, že je doktorka biologie. Ale kdoví, třeba se v posledním semestru biologie, učí i kung-fu. Viděl jsem i horší filmy, ale vedle takového Déjà Vu (2006), působí scénář Výplaty, jako Hamlet vedle pohádky O perníkové chaloupce. K tomu velmi nevhodně zvolený hudební podmaz ...za mě nejménědoporučeníhodné "áčkové" sci-fi dekády a současně jedna z nejméněpovedených "Dickovek".
harry456
harry456
2 437 bodů