Čelisti IV : Pomsta

22%

Komentáře a recenze 15

0.5
Čelisti 4 jsou poslední hřebíček do rakve téhle série o obřím žralokovi. Při sledování této hrůzy sem tam ukápne slza při vzpomínce na skvělý první díl od Stevena Spilberga,který svým zpracováním a gradacím patří k tomu nejlepšímu ve světové kinematografii.
29 978 bodů
4
Celá série šla díl od dílu až k tomuto nepodařenému kousku. Tohle už natočeno být nemělo. žralok vypadal až komicky, když vycenil plastové zuby s látkovými dásněmi, jeho pohyby ve vodě a při útoku snad ani nestojí za to komentovat. Lepší, než celý žraločí příběh byl příběh vdovy a výborné postavy, které se zhostil Michael Caine. To ale nestačí.
28 443 bodů
4
Třetí volné pokračování této žraločí série u diváků dopadlo zcela stejně, jako snímek 'Halloween 3' (1982), který byl natočen rok předtím. Změnil se námět a místo a diváci to prostě nepřijali. Tvůrci se tedy vrátili k původní myšlence a tím i k postavám. Časový odstup tohoto čtvrtého snímku však udělal své a tak byly v postavách provedené změny. Šéf místní policie Brody je vlivem infarktu po smrti, na policii nastoupil jeho syn a středem všeho dění je tentokrát vdova Allen Brody. A opět se chystá oslava a opět začne útočit bílý žralok. Myšlenkou celého dějství je, že se chce na Brodyho rodině mstít. A tak se vše obrací v rodinné drama, bohužel nemající tendenci ozvláštnit koncepci hrozby, napětí a strachu. Pouze se recykluje původní námět okořeněný pouze jediným nápadem. Scénář je po dějové stránce napsán naprosto bezmyšlenkovitě, z naprosto nudnými dialogy a absencí jakéhokoliv napětí. Zábavnost celého snímku tedy upadá v niveč. Dopadnout to s tímto snímkem tedy nemohlo jinak. Více zbytečné pokračování být už prostě nemohlo.
0.5
Je docela fascinujicí, jak úroveň jednotlivých dílů pravidelně a docela vyváženě klesá. Jedničku mám za 100%, dvojku za nějakých 65, trojku za 30 a čtyřka se brodí někde kolem 2,5 až 5. A to vlastně jenom za Michaela Cainea, předvádějícího možná největší minelu hereckých legend v historii. Mstící se žralok je pro změnu vrcholem tematických minel bláznivých osmdesátých let..
3
Příběh je utopen kdesi hluboko na dně oceánu bez šance na znovuoživení.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
0
Zralok ma flashback a spomina... Precitajte si to znovu, ano je to pravda... Genialna pomsta na divakoch!
Žralok
Žralok
4 087 bodů
2
Pomsta. Název je výstižnej. Pomsta skvělej sérii a fanouškum. Pomsta na divákovi. Hůř už to snad dopadnout nemohlo. 1* spíš za to že se jedná o pokračování vynikajícího prvního dílu.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
0
Rozhodl jsem se, že udělám sérii těch nejhorších filmů vůbec a mám pocit, že to nebyl dobrý nápad. Upřímně tyhle filmy stojí za absolutní kulový a nemá cenu je brát jako filmy, spíš možná jako video na vypuzení mozku z hlavy. Pozorovat růst trávy v reálném čase je inteligentnější možnost strávení života, než koukat na tohle. Tento komentář použiji u všech těchto filmů, protože se nenajde jediný, na který by to nesedělo.
saboter
saboter
3 564 bodů
2
Příšerné efekty přitroublý příběh a prozívaný celý film nudou.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
1.5
nu což...už jen téměř odpad....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................