Soumrak dne

75%

Články 4

Fatální diagnóza jako životní šance. Bill Nighy v dramatu Žít ukazuje, že je britským pokladem
Recenze8. 3. 2023

Populární rocker z Lásky nebeské ztvárňuje v oscarovém dramatu Žít o poznání civilnější úlohu stárnoucího úředníka, jemuž neléčitelná rakovina žaludku změní pohled na život. Remake japonské klasiky Ikiru z roku 1952 se odehrává v 50. letech v Londýně a skýtá emočně silné vyprávění, které nás přiměje zamyslet se nad vlastní existencí a přetvářkou v odtažitém byrokratickém světě.

10 největších výkonů Anthonyho Hopkinse. Sluha, císař a nejslavnější kanibal slaví 85 let
Téma31. 12. 2022

Velšský velikán Philip Anthony Hopkins patří vedle Iana McKellena a Patricka Stewarta mezi poslední herecké mistry ze staré školy. Jeho expresivní výkony se silným vlivem divadelní tradice se často vymykají realistickému, uměřenému trendu. Hopkins raději rozdává své charisma plnými hrstmi, jak to jeho kolegové z mladších generací umí jen málokdy. Jistě i proto se stal předloni nejstarším vítězem hereckého Oscara. Přesto je stále plný energie, jak dokazuje jeho rozverná přítomnost na sociálních sítích, a nebylo by překvapivé, kdyby si pro nás ještě několik silných výkonů schovával. K jeho pětaosmdesátým narozeninám se podívejme na deset z jeho dosud největších rolí.

Neměly celosvětovou premiéru, a přesto jsou hitem. 10 filmů, které se prosadily navzdory nedůvěře studií
Téma28. 8. 2022

Úspěch filmu se už léta měří s ohledem na tržby, kterých dosáhne v kinech po celém světě. I když tomu tak nemusí být vždy, historie kinematografie je plná případů, kdy díla v kinech propadla, ale diváci a divačky po celém světě je milují. Pro filmová studia je to ale základ, a tak se snaží, aby film vidělo co nejvíc lidí po celém světě.

Na pořádný sex není nikdy pozdě. Komedie o lačné šedesátnici vás vzpruží, ale nestrhne
Recenze14. 7. 2022

Divácký hit letošního karlovarského festivalu představuje Emmu Thompson v roli stárnoucí ovdovělé učitelky, pro niž je život jeden velký stereotyp. V práci se podivuje nad stále kratšími sukněmi svých pubertálních studentek, doma ji čeká „nudný a nevýrazný“ syn a dcera, s níž nevychází, a její sexuální minulost jako by neexistovala. To vše hodlá změnit během série schůzek s profesionálním společníkem, který jí má přivodit vysněný orgasmus. Na povel ale lidské tělo ani mysl nefungují.