86%

Komentáře a recenze 30

evismaior
evismaior
4 254 bodů
9
Silný příběh, krásná hudba, Dustin Hoffman, kterému bych z fleku uvěřila, že je autista, kdybych ho potkala na ulici a on to takhle zahrál (přestože jsem onehdy četla rozhovor s jedním specialistou na autismus, kde popisoval, že těchto "geniálních" jedinců je ve skutečnosti mezi autisty jen mizivé procento) a Tom Cruise velmi vhodně zvolený do role jeho podnikavého sobeckého bratra, který nejdřív "Rain mana" ze zištných důvodů unese a postupně si k němu vypěstuje vztah - s tím mám osobně trochu problém, protože nevěřím, že postava, kterou hraje Tom Cruise, by byla schopná si k někomu, jako je Raymond, vytvořit tak silné pouto během doslova jen pár dní. Ale snad právě pro tenhle náznak, že i na první pohled povrchní člověk může jít do sebe, mám ten film ráda.
8
O tomhle filmu lze říct jen jedno a to Dustin Hoffman víc není třeba.
kery-
kery-
3 671 bodů
10
Komentovat výkon Duffmana asi nemá moc smysl - vše naprosto uvěřitelné. V době, kdy jsem starší než Cruise v tomto snímku, je pro mě celý ten jeho herecký orchestr jen těžko pochopitelný (ve smyslu toho, že už tenkrát hrál fakt dobře). film je v kooperaci těchto dvou nesketečnou heartmelting záležitostí, a mnou během sledování projely (teda kromě těch 2 Jalapeno burgerů, které mi ne úplně sedly a na které budu mít poměrně žhavou vzpomínku) snad všechny pocity - nasrání (takhle ho využívat?), dojetí (tak on ho nevyužívá?), pobavení (on ho využije pro kasíno?) nebo dokonce i vzrušení (no ona ho v tom výtahu snad zneužije?). Jediné, s čím jsem měl problém, byla uvěřitelnost toho úplného otočení Cruisovo úmyslu - přeci jen, za ten týden se v těch 2 hodinách nestalo "zase tolik", aby ten počáteční parchant takhle otočil. Nebýt u konce filmu scéna s odmítnutím šeku, tak tomu snad ani teď úplně nevěřím. Celkově mě to ale bavilo a zcela chápu to umístění v TOP žebříčcích. Ne zrovna jednoduché téma, které ale bylo skvěle naservírováno ještě v době, kdy to musel být docela punk.
RolandBones
RolandBones
3 583 bodů
8.5
Dustin Hoffman v další ze svých nezapomenutelných rolí.Tom Cruise mě poprvé přesvědčil,že možná není jen herecké dřevo,ale že z něj může být i velice dobrý herec.S odstupem času musím také vyzdvihnout velice krásnou a skvěle fungující hudbu Hanse Zimmera.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
9
Film pohladí po duši.Výbornej scénář,Dustin Hoffman zahrál "autistu" dokonale a zasloužený oscar.Tom Cruise taky výborný výkon.Levinsonovo vrcholné dílo,který Hans Zimmer pocukroval skvostným hudebním doprovodem.
kknk2
kknk2
2 949 bodů
8
Osmdesátky bych nenazvala svou oblíbenou filmovou érou – spíše se jim vyhýbám – nicméně v případě Rain Mana stálo za to udělat výjimku. Po celou dobu přiměřeně dlouhé dvouhodinové stopáže jsem se bavila, snímek má hezký příběh a celkově pozitivní energii. 80 %
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
8
Oscarový film.Co dodat?
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8.5
Filmů, které věrně zachycují psychické poruchy, na světě moc není. Buď si to většinou tvůrci spletou s něčím jiným nebo je to naopak zpracováno nedostatečně či úplně přestřeleně. Jde vidět, že si Hoffman dal při budování autistické postavy hodně záležet a bedlivě to sledoval. Sám znám člověka, který je na tom podobně, tak mohu s jistotou říct, že zpracování je opravdu autentické. Navíc je radost vidět Cruise v jiné roli, než jen jako akčního hrdinu, který pořád někam utíká. Škoda, že se od takovýchto filmů nakonec přesunul jen k jedné a téže roli, již hrané v každém filmu. Jinak nejlepší je rozhodně pasáž v kasínu, která po krapet depresivní cestě člověka opravdu pobaví. 85%
2 481 bodů
8
8/10