Princ z Persie: Písky času

72%

Komentáře a recenze 52

29 851 bodů
7
Takový hollwoodský Princ z Persie, který je plný akce, příběh by ani nebyl tak špatný, ale hollywood to opět upravil pro americké publikum. Autentičnost prostředí staré Persie je velmi dobrá a to je asi hlavní klad filmu. Co se týče konce, relativně ok. Na film se dá bez sebezapření podívat znovu i po letech.
22 284 bodů
6
Čistě průměrná akce, na kterou se pěkně kouká, ale už během titulků se vykouří z hlavy.
8
Jedna z mála povedených herních adaptací...Která možná není úplně přesně věrna hře, ale to mi teda vůbec nevadilo. Tenhle pohodový letní blockbuster řadím hned vedle prvních Pirátů a Mumie. Chemie mezi prince of parkour Jakem a Gemmou funguje neskutečně a jejich vzájemné popichování se postaraly o dostatečnou zábavu (stejně jako skvěle obsazené vedlejší postavy), takže se Písky času svižně sypou ke svému cíli...Prostě příjemná letní akční pecka, která má vše, co chybělo např. Titánům...8/10
7.5
Úvodní čtvrthodinku jsem chtěl odejít z kina. Film za 200 mega a budí dojmem papudenklové parodie, jak z románu Joan Wilderové (spisovatelka v komediích Honba za diamantem a Honba za klenotem Nilu) a navíc se bere smrtelně vážně! Po dobytí města a nástupu Gemmy Arterton se však najednou na plátně začal odehrávat úplně jiný film, lepší! Dokonce to začalo vypadat, že i scenáristé si pustili před spaním ty lepší komedie o válce pohlaví z 30. let a Jake Gylenhaal se ve chvíli kdy může hrát a nemusí jen skákat jak v počítačové hře, cítí evidentně také mnohem lépe.
7.5
Naprosto pohodová fantasy story s pěknou výpravou a velmi sympatickou ústřední dvojicí. Jak už je u Disneyho zvykem, film je provoněný magickou, místy i trochu pohádkovou( na americké poměry) atmosférou, která bude dozajista svědčit i mladšímu osazenstvu. Což v tomto případě vůbec není na škodu a celý příběh se rázem stává obrazově rozsáhlejší, dějově svižnější a vizuálně působivější podívanou, která dojíždí snad jen na mírnou přeplácanost v závěru, kdy se celá zápletka blíží "velkému" vyvrcholení. Být o dvacet let starší, asi by se mi to tolik nezamlouvalo, ale tohle zkrátka není dobrodružství pro všechny věkové kategorie..
7
Jako pohádka to bylo pěkné, ale s přehnaným bojovým stylem na danou dobu. Není se čemu divit, když měl na starosti choreografii zakladatel parkouru. Jake Gyllenhaal mi v této roli byl nesympatický, nemůžu si pomoct. Zato Gemma Arterton byla k pomilování:-) Příběh pěkně postupně plyne a nezdržuje se ničím zbytečným. Celkem pěkné.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Týmto komentárom asi poriadne naserem jednu nemenovanú osobu ,ale úprimne je mi to jedno :) Prince of Persia je jeden z tých lepších filmov podľa hry ,ktorý som mal tu možnosť vidieť. Oproti jemu podobným filmom disponuje omnoho väčším rozpočtom ,skúsenejším štábom ,dobrými efektami ,dobrým fázovánim a tempom vďaka ,ktorému nebudete mať pocit ,že film stagnuje na jednom mieste ,v neposlednom rade aj známejším a profesionálnejším hereckým obsadením. Jake Gylenhaal mi ako princ jednoducho sedí. Na jednu stranu môžem povedať ,že sa film moc nedrží svojej predlohy ,no miesto toho ,aby dosieral celý LORE si film zobral len hlavnú zápletku i postavy a vyšla z toho jednoduchá popcornovka pre celú rodinu pri ktorej sa dá veľmi slušne zabaviť a rozhodne vás film presvedčí si zahrať aj hru. Mne osobne stačilo ,aby vo filme bol princ ,ktorý zachraňuje princeznú so svojou dýkou času a je to v PERZII ( pozerám sa na teba Uwe Boll ) ! To som aj dostal čiže z mojej strany úplná spokojnosť. Je pravda ,že Prince of Persia má omnoho komplexnejší príbeh než ten ,čo sme vo výsledku dostali a niekomu sa to môže zdať ako prílišne sprimitivizovanie ,ale načo si zbytočne komplikovať veci...A kludne so mnou nesúhlaste ,ale film je dostatočne dobre spravený na to ,aby si svoje hodnotenie na ČSFD zaslúžil. Celý čas ma držal v napätí a v očakávaní ako to sakra vyvrcholí a skončí. Po všetkých týchto veciach si myslím ,že sa PoP ako prerábka hry podaril a to v celku dosť. Ako jeden z mála filmov ho pochopia aj neznalci originálu ( a určite si ho aj rovnako užijú ). Preto dávam filmu 5* i keď si ich možno nezaslúži. No ,čo už, je to moje Guilty Pleasure. Škoda ,že mal film finančný neúspech a tak sa asi už nikdy nedočkám sfilmovanej celej trilógie ( po novom tetralógie )...Ak by takto dopadol aj filmový Assassins Creed vôbec by som sa nehneval :)
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
4
Vážně si nemyslím, že by se film měl držet předlohy zuby, nehty, ale v tomhle případě by měl. Hra Prince of Persia: Sands of Time se stala legendou nejen kvůli akci, hádankám atd., ale hlavně díky úžasnému příběhu. Tady nalákají fandy na pár, doslova, fragmentů ze hry, ale celek je úplně o něčem jiném. Nezlobil bych se kdyby to bylo dobré, ale kvalitě příběhu předlohy to nesahá ani po paty. Fakt nechápu proč museli za každou cenu vymyslet něco vlastního. Prostě nám naservírovali místo smrťáku jen hrnek Disneyho vymáchaných fuseklí.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
A tak tedy nakonec jo, povedlo se. Proto jsem schopen této pohádce na motivy počítačové hry, a to hry, kterou znám, měl jsem možnost hrát a byla velmi zábavná. Film je taktéž zábavný, obsahuje hlavní atributy, které hra obsahovala a díky kterým byla zábavná (souboje, různá comba atd.). Tento snímek má výhodu v tom, že po scénáristické stránce je dosti jednoduchý, a proč ne, vždyť jde, přece jenom, o pohádku, kterou pochopí každý a i ti, kteří neměli možnost hrát herní předlohu. Hereckého obsazení jsem se mírně obával, protože Gyllenhaal mi nepřišel jako ta nejlepší volba, a to ne proto, že by byl špatný herec, ba naopak, ale spíše proto, že se mi na roli Prince z Persie příliš nehodil. Nakonec konstatuji, že tento tah byl více, než výborný, Gyllenhaal zahrál skvěle, ostatní taktéž (Kingsley, patřičně slizkej záporák).
Pas
Pas
6 225 bodů
8
Šeherezáda trochu jinak Skvostná výprava, slušná chemie mezi hlavním hereckým duem, v rámci blockbusterů inteligentní scénář a pro mě osobně i nadprůměrná akce... to všechno plus halda odkazů na herní předlohu dokáže výborně zabavit. Jen kdyby na režijní sesli neseděl znuděný Newell, ale třeba Gore Verbinski. Třeba příště. Mě se to líbilo 75%