Recenze filmu Odpočítávání

71%

Komentáře a recenze 20

31 382 bodů
6.5
Film stojí za to sledovat hlavně kvůli Samuelovi L. Jacksonovi.. ten je v roli sadistického vyšetřovatelé skvělý. Jinak jde o teroristicko-mučitelský film s ničím výjimečnou zápletkou. Zajímavý otevřený závěr ale divákovi monotónní tempo filmu také moc nevynahradí. 65%.
kunafix
kunafix
20 052 bodů
6
Téma, který není moc zajímavý, podaný celkem zajímavým způsobem, a o kterým víte, jak přibližně se bude vyvíjet děj. Nejdřív se nechce věřit tomu, že se někdo fakt odvážil natočil film s postavou, jakou tam hraje Samuel L., ale po chvilce ve výslechové místnosti už vás nic nepřekvapí. Režisér asi chtěl, aby obecenstvo bylo rozporuplné k jeho chování, ale logicky smýšlející člověk musí být na jeho straně. Takže ani krása Carrie-Anne mi nepoměnila smýšlení. Oko za oko, prst za prst, tak by se to mělo dělat u všech zločinů. Ale nehodnotím právní systém, ale film, kterej na rozdíl od právního systému nestojí úplně za hovno.
18 781 bodů
8
Amerika a terorismus zase trošku jinak...Určitě zajímavý pohled na získávání informací tajných služeb, který působí až nechutně skutečně. Ale bez těch skvělých herců (tradičně Jackson a hlavně čím dál u mě oblíbenější Sheen) by to hodnocení bylo asi trošku nižší...Ti tomu totiž dodávají neskutečné emoce.. 7/10
16 069 bodů
8
Komorní pecka s výbornými hráči v čele se Samuelem L. Jacksonem, který tuhle hru dokonale ovládl. Pozadu ovšem samozřejmě nezůstává ani Carrie Anne Moss a především Michael Sheen. tenhle film ve vás jen tak neprojde, budete se nad ním muset zamyslet a možná dostanete odpovědi, které s evám třeba vůbec nebudou líbit. Hodně odvážné a tleskám.
ZkuKol
12 290 bodů
6
Filmy o morálních dilematech vždy nabízí slušnou porci dramatičnosti a herecké příležitosti. Toho se zde také dočkáme v poměrně slušném vizuálním podání a skvělém obsazení. Bohužel scénář se upnul k hlavnímu dilematu, takže se nedozvíme, jaká je úloha kvalitně obsazených vedlejších rolí, zvraty se opakují, občas konstrukt zabrousí až do hloupých vod. Prostě to je hodně stavěné na jedné linii s tím, že režisér musí nedotažený zbytek zakrýt. Gregorovi to nejde, dramatičnost mu občas uteče, zoufalé členění na dny postrádá smysl a něktré chování vyšetřující strany je vysloveně stupidní. To, že se občas stane, že dialog jenž považoval scénárista za stěžejní, režisér potlačil si povšimnete už na první shlédnutí, takže zjevně tvůrčí komunikace moc nefungovala. Každopádně stopáž je střídmá, tempo slušné, téma atraktivní, pointa slabá, podruhé to vidět chtít nebudu. Máme teroristu, 3 bomby a pár dní na to je najít, je třeba páčit informace, kdo bude mít žaludek, kde jsou meze páčení a víme vůbec, co chceme vědět?.... 60%
7
Tak Samuel se mi svým chováním v tomto filmu pěkně zprotivil a věřte že jsem fandil tomu atentátníkovi. Solidní film.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
8
Film, který dokonale prověřuje naše vlastní svědomí. Byli bychom ochotní podobných činů, kdybychom mohli zabránit tragédii? Kde končí hranice a jakým způsobem bojovat s nepřítelem, který na slušnost dávno rezignoval? Správně položené otázky v syrovém podání, které se rozhodně nebude každému líbit. Samuel L. Jackson sympaticky "lidsky krutý", Michael Sheen fenomenálně nejednoznačný. Nejsem fanda mučení, ale ani idealista. Kdo má problém s tím, o čem film vypráví, má problém s realitou. Válka je zkrátka špinavá hra.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
První čtvrtinu filmu jsem si říkal kam to zase Samuel šlápnul, film mi připadal celek podřadně. Potom se to ale rozjede neskutečným způsobem. Role pro Jacksona jako vyšitá. Celkově jednoduchý ale hodně poutavě natočený. A ten konec - mazec. 77%
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
10
Lidé nemají hranice. To neni nic novýho... většina lidí by pro něco zabíjelo, at už to jsou peníze,rodina,přátelé atd... ale je smutné, jak nám příjde víc hnusný, když někdo mučí teroristu, než když někdo zabije 54 lidí v obchoďáku. Je to prostě něco jiného vidět někoho umírat na vlastní oči, než když někde bouchne bomba. Upřímě mi bylo toho teroristy líto a řikal jsem si, jaký to jsou zmrdi, když mučej takovíhleho člověka a můžou zajít tak daleko. Ale v tu chvíli by to udělal snad každej.
naytsirk
naytsirk
4 606 bodů
6
Čekal jsem, čeho všeho bude Samuel schopný, aby ze zajatce dostal potřebnou informaci, a pořád jsem trochu doufal, že přeci nikdo nemůže vydržet takový výslech. Došel opravdu hodně daleko, ale stejně mu to nepomohlo. Napjatý jsem byl až do konce...