Lůno

66%

Články 7

Eva Green vysoudila za svou účast na zrušeném „pitomém béčku“ milion dolarů
Téma4. 5. 2023
Eva Green vysoudila za svou účast na zrušeném „pitomém béčku“ milion dolarů

Eva Green jistě patří k nejpopulárnějším a nejúspěšnějším francouzským herečkám své generace. Viděli jsme ji v blockbusterech jako Casino Royale či Království nebeské, ale také ve festivalovkách Snílci a Lůno, pro určitou část seriálového publika se stala kultovní jako Vanessa Ives v Penny Dreadful. Nyní si odnesla milionový šek za účast na dalším filmu. Za zmínku to stojí, protože v něm nakonec nehrála, hrát nebude a samotná produkce nespatří světlo světa.

Film coby nákladné samostudium
Téma19. 9. 2011
Film coby nákladné samostudium

Maďarský filmař Benedek Fliegauf ve svých značně různorodých filmech i hudbě poukazuje k věcem, které nás obklopují, ač si jich běžně nejsme vědomi. Pracuje u toho se specifickým humorem. Hovoříme mimo jiné o libůstkách festivalových krys, o sledování vlastního pupku a všudypřítomném bzzz.

Zakázané touhy a duševní sex pozoruhodného filmu Lůno
Téma15. 9. 2011
Zakázané touhy a duševní sex pozoruhodného filmu Lůno

Do tuzemských kin se dostal nový film Maďara Benedeka Fliegaufa Lůno, v němž se radikální experimentátor více přiblížil konvenční filmové formě. Kritik a publicista Benjamin Slavík ve své kavárenské rubrice Špinavej pop upozorňuje například na citlivé ztvárnění skutečně čisté lásky. Lásky, která není obvyklým předmětem obchodního myšlení.

Režisér Benedek Fliegauf v lůně maďarského filmu
Téma6. 9. 2011
Režisér Benedek Fliegauf v lůně maďarského filmu

Sci-fi drama Lůno s Evou Greenovou v hlavní roli, které se právě hraje v českých kinech, natočil sedmatřicetiletý maďarský režisér Benedek Fliegauf. Minulý týden zasedal tento mezinárodně uznávaný filmař v porotě Fresh Film Festu.

Hypnotický flirt s mainstreamem
Téma2. 9. 2011
Hypnotický flirt s mainstreamem

Filmy sedmatřicetiletého maďarského autora Benedeka Fliegaufa jsou z těch, které rozdělují. Ať už se jedná o trojici formálně nejradikálnějších snímků z let 2003-2007 – magická a hypnotická díla Houština (Rengeteg), Dealer a Mléčná dráha (Tejút) – či krátké experimenty, jakým je třeba Hypnos z roku 2003, vždy k nim lze přistupovat rozdílně, tu s nepochopením či předsudky o artových experimentech, tu s nadšením a nekritickým obdivem Fliegaufova vizionářství.

Postavím scenérie Osvětimi a dalších genocid z lega
Téma28. 8. 2011
Postavím scenérie Osvětimi a dalších genocid z lega

Rozhovor - Hostem Freshfilmfestu je v Praze i jeden z hlavních představitelů současného uměleckého filmu Benedek Fliegauf, jehož filmy se pohybují na pomezí experimentu a audiovizuálního minimalismu. O jeho talentu svědčila před lety klaustrofobní Houština (2003), ve Varech hypnotizoval publikum temný melancholický Dealer (2004). Na locarnském festivalu triumfovala vizuální bezeslovná Mléčná dráha (2007) a distribuční společnost Artcam nyní zakoupila do našich kin jeho anglicky mluvenou novinku Lůno (Womb). V ní autor poprvé obsadil profesionální herce a vypráví lineární příběh zasazený do blízké budoucnosti, který se zabývá se tématem klonování.

Film s bývalou bondgirl není jednoduchá zábava. Zamýšlí se nad klonováním
Téma17. 8. 2011
Film s bývalou bondgirl není jednoduchá zábava. Zamýšlí se nad klonováním

Maďarský experimentátor natočil první film v angličtině. Meditativní sci-fi rozjímá mimo jiné o toleranci k jinakosti. Režisér dovádí do extrému motiv zesnulé a poté reinkarnované milované bytosti, který se v různých variantách objevil v několika snímcích jiných tvůrců.