Lupinovi se i potřetí v řadě daří držet v napětí a kvalita seriálu neklesá

Lupin | Netflix
Již rok se Assane Diop ukrývá před zákonem a jeho kousky rozdělily společnost. Jedna skupina ho odsuzuje, zatímco pro další je hrdinou ve stylu Robina Hooda. Jediní, kdo však stávající situací trpí, jsou Assanův syn Raúl a jeho bývalá partnerka Claire. Novináři je pronásledují na každém kroku a Raúl se ve škole stává obětí posměšků a šikany. Assane se na to nemůže dívat, a tak se vrací do Paříže s plánem odvézt rodinu za hranice, kde budou moci začít nový život.
Lupin: trailer na 3. sérii | Netflix
Claire o tom nicméně nechce ani slyšet a žádá, aby se vydal policii. Assane souhlasí, ještě předtím však hodlá uskutečnit poslední husarský kousek – krádež černé perly – a odejít na výsluní. Jeho plán je jako vždy do detailu propracovaný, promyšlený, načasovaný a téměř dokonale provedený. Ano, téměř. Lupin totiž zapomněl započítat jednu proměnnou – dávno ztracenou matku, která se ocitá v rukách únosců a z Assana je rázem loutka, která plní jeden zadaný úkol za druhým. Dokáže Lupin i tentokrát přijít na to, kdo proti němu stojí, a najít řešení, nebo selže?

Ucelený příběh

Hned na úvod je třeba říci, že pro sledování třetí řady série diváci musí znát události z předešlých sezón. Celý příběh na sebe navazuje a stejně jako v případě první a druhé řady pracuje s prostřihy do minulosti. Flashbacky nás uvádí do situace, pomáhají nám chápat Assaneovy vazby na komplice i pozadí událostí, které ho utvářely a motivovaly. Celý děj tak skáče mezi roky 2017, kdy se Assane poprvé pokusil ukrást zmíněnou černou perlu, současností v roce 2022 a jeho dospíváním v roce 1998. Vše na sebe navazuje a jednotlivé díly skládačky se postupně odkrývají jako karty na herním stole. Poznáváme jednotlivé hráče a je naprosto jasné, že věřit se nedá nikomu.
Lupin
Lupin | Netflix
Lupin se tak i nadále drží osvědčené šablony. Nejdříve úvod, následuje zločin a poté se vrátíme do minulosti, aby nám Assane a jeho pomocníci přesně ukázali, jak vše provedli. Vodí všechny za nos, a přestože tušíte, co bude následovat, s netrpělivostí sledujete obrazovku. Hltáte každé Assaneovo slovo a čekáte, zda se mu to skutečně podaří, či nikoli.

Lupin drží vysoké tempo, kraluje mu Omar Sy

A to je hlavní výhodou tohoto pořadu. Nejenže má v čele úžasného a sympatického Omara Sye, ale zvládá držet tempo a vysokou úroveň napětí. Nevíte, kdo koho zradí nebo který nepřítel z minulosti se objeví. Vše se zdá buď příliš naivní, nebo přitažené za vlasy. Takhle to přece nikdo provést nemůže, honí se vám hlavou. Jenže v tom je právě to kouzlo. Assane Diop šikovně využívá nejen toho, co se naučil, ale i pomoci veřejnosti, nastalého zmatku i uvažování a zvyků zainteresovaných osob.
Lupin
Lupin | Netflix
Všichni čekají něco složitého a on jim jen kouká přes rameno. Chtějí, aby si vytáhl kartu, vymění balíček, hledá ho celá země a on si jen sebevědomě nakráčí do klenotnictví a svým šarmem oblouzní všechny přítomné. Žádají důkazy o jeho smrti? Tak si vleze do rakve a nechá se pohřbít zaživa, aby připraveným tunelem vylezl ven.
Třetí kapitola Lupina je sedmidílná, každá epizoda má zhruba padesát minut a končí v tom nejnapínavějším bodě. Blížíte se k finále a tušíte, že to všechno nebude jen tak. A není. Otevřený konec ponechává dost prostoru pro případné pokračování. Zda k němu dojde, rozhodnou divačky a diváci a zájem tvůrčího týmu včetně herectva.
85%
Lupin je jedním z nejlepších seriálů současnosti. Sází na oblíbenou hru kočky s myší a díky tomu baví po celou dobu. Má sympatické herecké obsazení a kvalitní, hravý příběh doplňují i atraktivní pařížské lokace. Všechny tři řady se navíc daří držet na stejně kvalitní úrovni.
Martina „Miňonka“ Krejzlová
Martina „Miňonka“ Krejzlová
Podívejte se na žebříček nejlepších letošních seriálů podle hodnocení uživatelek a uživatelů Kinoboxu.