Tržby v českých kinech: Jobs je dobrý, Percy Jackson lepší a Šmoulové nejlepší

Tržby v českých kinech: Jobs je dobrý, Percy Jackson lepší a Šmoulové nejlepší
Šmoulové mohou slavit. Jsou druzí!
Žebříček sice i tentokrát ovládli, jejich úspěšnost ovšem také klesla. A rovnou o 40%. Ano, mluvíme o pokračování filmových Šmoulů. Za druhý ví
Šmoulové 2
kend vydělali 4.5 milionu korun, přišlo se na ně podívat 32 tisíc diváků, divaček a především diváčat. Tahle značka prostě táhne. Nehledě na to, že kvalitám animovaného seriálu (1981) se tohle komediální dobrodružství ze světových metropolí nemůže ani přiblížit. Takže, bude třetí díl?
Percy Jackson: Moře nestvůr
Dobrodružný fantasy snímek Percy Jackson: Moře nestvůr (2013) vstoupil minulý čtvrtek do našich kin. Táhne na poutavou mytologii, která bude mladé školáky konfrontovat s výkladem jejich učitelů. Takový Eintopf ze starých řeckých bájí a mýtů, okořeněný výletem do Bermudského trojúhleníku, na Floridu nebo do Washingtonu, by neuvařil ani ten největší německý kosmopolita. Percy nicméně vydělal 2.5 milionu korun, na jeho druhé dobrodružství se přišlo podívat téměř 17 tisíc diváků.
jOBS
| BontonFilm
Třetí místo patří jOBSovi (2013), tedy životopisnému snímku, který vzdává hold zesnulému guruovi nových médií Stevu Jobsovi. 1.5 milionu korun na tržbách a 10.5 tisíc diváků v kinosálech, to není vůbec žádná sláva. Tenhle film vznikl z musu, narozdíl od neporovnatelně kvalitnějšího snímku The Social Network (2010). Za Jobse bude na poli filmu promlouvat spíš pixarovská klasika Toy Story (1995), "Pan Jablko" byl výkonným producentem téhle průkopnické animované pohádky.
Machři 2
A teď jedno zbytečné pokračování zbytečné komedie. Čtvrtí skončili Machři 2 (2013), ztřeštěný film Adama Sandlera a jeho kamarádů. Snímek o premiérovém víkendu utržil 1 milion korun. Sled více či méně vtipných skečů přišlo shlédnout 7.730 diváků.
Miroslav Krobot, Marián Geišberg
| BontonFilm
Nejúspěšnějším českým filmem je Revival (2013), který po víkendu skončil na pátém místě. Hudební komedii Alice Nellis vidělo 7 tisíc 587 diváků, kteří v pokladnách kin nechali shodně jako návštěvníci druhých Machrů 1 milion korun. Pokles o 42 procent. V součtu všech týdnů je nicméně snímek úspěšnější než na 18. místě velkofilm Velký Gastby (2013). A pak, že o české snímky není zájem.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin najdete ZDE.