Blu-ray: Akční 2 zbraně a nervydrásající Zmizení (recenze)

blu-ray-akcni-2-zbrane-a-nervydrasajici-zmizeni-recenze
2 zbraně: Akční snímek 2 zbraně je příběhem dvou tajných (Wahlberg a Washington), kteří společně dělají na případu drogového bosse, aniž by jeden o druhém tušili, že ve skutečnosti kopají za ty hodné. Když konečně dojde ke klíčovému průlomu, jsou oba hozeni svými nadřízenými přes palubu, přičemž v patách mají rozzuřené zabijáky. Od té chvíle se mohou spolehnout jen sami na sebe.
2 zbraně nemají originální zápletku. Nemají ani originální scénář nebo pojetí. Pracuje se tu s osvědčenými postupy parťáckých filmů + se sem tam citují jiné filmy (restaurační úvod dává vzpomenout na Pulp Fiction, vzájemné pošťuchování zase zkušenějším připomene béčkovou žánrovku Pistolníci s Christopherem Lambertem a Mariem Van Peeblesem). Výsledek je navzdory tomu poměrně chutnou jednohubkou, kterou si užijete o to víc, o co větší máte pro podobné podívané slabost. Vyloženou třešničkou je Billa Paxtona, jehož hláškující záporák by si zasloužil být v nějaké žánrové klasice.
Blu-ray fanoušky techniky nezklame obrazově i zvukově. V bonusech jde o sympaticky splněnou povinnost: Čtyřdílný film o filmu, (právem) vystřižené scény a audiokomentář režiséra. Vše je zajímavé a v rámci možností i zábavné, bohužel extra materiály postrádají českou podporu. Pokud tedy nešperchtíte anglicky, budete si muset tentokrát nechat zajít chuť.
blu-ray-akcni-2-zbrane-a-nervydrasajici-zmizeni-recenze-1
2 zbraně jsou solidní přírůstek pro milovníky parťáckých filmů, který se může opřít o šlapající tempo, technicky zvládnutou akci a výborného padoucha. Když se k tomu připočte opravdu nádherně vypadající zlatavý STEELBOOK, není důvod s nákupem váhat. Jednoznačný palec nahoru.
2 zbraně, Obraz: 1080p, 2,40:1, Zvuk: DTS-HD Master 5.1 anglicky, DD 5.1 česky, Běžná cena s DPH: 599 Kč, Hodnocení disku: 85%
blu-ray-akcni-2-zbrane-a-nervydrasajici-zmizeni-recenze-2
Zmizení: Není větší noční můrou rodiče, než ztráta milovaného dítěte. V thrilleru zmizení řeší dvě rodiny to, že jejich milované holčičky kdosi unese. Poměrně rychle se vyprofiluje hlavní podezřelý, policie ale nemá dostatek stop a pustí ho. Otec jedné z dcer (konkrétně Hugh Jackman) proto povýší pořekadlo „zoufalé situace žádají zoufalá řešení“. Podezřelého unese a začne z něj dostávat pravdu po svém, zatímco policejní detektiv (Jake Gyllenhaal) se zoufale snaží do případu vnést světlo.
Před uvedením bylo Zmizení proklamováno jako malá senzace. Šeptající hlásky mluvící o výjimečném thrilleru tentokrát nebyly liché, ani přehnané. Zmizení je silná látka v ruce silného vypravěče se silnými herci. Dokonale stupňovaná deprese stojí na pevných dějových základech, které evokují propracovanou knižní předlohu, přestože je scénář původní. Zoufalství hrdinů je hmatatelné a o to tíživější, pokud se Vám po domě nějaké děti prohání (hodně starostlivé maminky by pravděpodobně na Zmizení ani neměly koukat – je šance, že následující týdny prožijí v permanentním strachu).
Zmizení je skvěle zvládnutý thriller, jemuž lze vytýkat možná jen trošičku méně rezonanční závěr a celkově pomalejší tempo. Jinak jde ale o opravdovou pecku, patřící k těm nejlepším filmům loňského roku.
Značná část snímku se odehrává ve tmě, takže bylo otázkou, jak to dopadne s přepisem. Vše je naštěstí v naprostém pořádku a to i zvukově (dokonce i dabing není z nejhorších). Zklamáním jsou bohužel bonusy - pouhé dva dokumenty o délce dvanácti minut. Alespoň, že jsou česky otitulkované.
blu-ray-akcni-2-zbrane-a-nervydrasajici-zmizeni-recenze-3
Zmizení je excelentní záležitost, která se k nám dostávám na poněkud chudším disku. Ve světě to ale není o nic lepší. A pokud jde o technickou stránku, není proč remcat. Takže nákupem rozhodně nic nezkazíte.
Zmizení, Obraz: 1080p 1,78:1, Zvuk: DTS-HD Master 5.1 anglicky, česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč, Hodnocení disku: 70%
Oba Blu-ray filmy koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.