Retro recenze: Kapitán Phillips - somálští piráti, americká nákladní loď a tradičně přesný Tom Hanks

Zaprvé. Příběh je podle skutečných událostí a vztahuje se k americké historii (vzhledem k tomu taky nepovažuji nic za spoilery a pokud nevíte, oč jde, možná byste měli přestat číst, i když se budu snažit nevyzradit nic klíčového). Zadruhé. Záporáky představují lidé, kteří v reálu běžně zabíjí americké námořnictvo (tudíž mají američtí diváci extra důvod hrdinům fandit). Zatřetí má film Tom Hankse, který dokáže cokoliv proměnit v oscarové zlato.
Kapitán Phillips
Kapitán Phillips
V mnohém mi tak Hanksova námořnická novinka připomíná jeho starší film Philadelphie, za který získal svého druhého Oscara. Snímek mi nepřipadal extra nápaditý a moc jsem se do něho nedostal, ale poslední 2-3 minuty Hanksova výstupu vás donutí mít chuť se na film kouknout znovu.

Stejně to funguje i s Kapitánem Philipsem, jen se jedná o jiný žánr. Za kamerou sedí starý známý Paul Greengrass, který má s adaptacemi skutečných událostí bohaté zkušenosti. V roce 2006 natočil dnes již kultovní Let číslo 93, který dechberoucím způsobem nastiňuje situaci, jenž se 11. září odehrávala v jednom ze čtveřice letadel, která byla unesena teroristy.
Kapitán Phillips
Greengrassova ruka na kameře jde poznat od samého začátku a příběh od první minuty pěkně ubíhá. Po přepadnutí lodi však režisér často vaří z vody. Veškerý děj se odehrává na vysílačkách a snímek pomalu ztrácí tempo.
Kapitán Phillips
Kapitán Phillips | Columbia Pictures
Možná mě film prostě nechytil tak, jak jsem očekával, nebo nebyl naladěn na takto podobné "více konverzační, méně akční" drama. Dodávám to proto, neboť to vypadá, že jsem jedním z mála, kdo má na film podobný názor. Přesto by rozhodně bylo chybou snímek ignorovat. Nejenom, že se dozvíte něco zajímavého, ale jsou tu i scény, které opravdu stojí za to vidět. Jen je jich na můj vkus, a na to, co čekám od Greengrasse, trochu málo.
Hodnocení: 65%