Blu-ray: Texaský masakr motorovou pilou 3D + 2D (recenze)

Texaský masakr motorovou pilou 3D
Zpočátku mě vlastně Texaský masakr mile překvapil. Na rozdíl od svých "rebootových" předchůdců to totiž zkouší z nové strany: Příběh začíná odhalením zrůdných činů Leatherface. Burani z celého města se sjedou k baráku jeho rodiny, všechny postřílí a dům lehne popelem. Zázrakem přežije malé dítě, které si jedna z rodin vezme za vlastní. O řadu let později, kdy už dítko dospěje do proporcí žánrově správně vyvinuté Alexandry Daddario, je hrdinka obdařena nečekaným dědictvím - domem. A s ním zjišťuje, že byla adoptovaná (netuší však okolnosti, ani kdo byla její skutečná rodina). Společně s přáteli se do domu vydá, tam otevřou nesprávné dveře a vyřítí se na ně Leatherface s pilou... cože?
Leatherfaceovým povstáním po osmnácti letech film odstartuje maratón blbých a ještě blbějších dějových kliček. Postavy vždy zvolí to naprosto nejšílenější řešení situace, takže to vypadá, jako kdyby šlo o nějakou parodie Mela Brookse (akorát tu není humor). Protože nechci spoilerovat, dodám jen, že mi finální třetina svou absurditou a tlačením na WTF pilu připomněla nechvalně proslulý restart Masakr z Texasu z roku 1994, v němž šílený Matthew McConaughey naháněl tehdy ještě neznámou Renée Zellweger.
Technicky si film na Blu-ray ostudu nedělá, 3D je ryze distribuční nálepka (všehovšudy vyjede na diváka tak 3x, přičemž 2x se o "průnik" postará motorovka) a bonusy tu nejsou pro jistotu žádné. Což má na druhou stranu tu výhodu, že je disk prodáván (oproti jiným 3D kouskům) za sníženou cenu.
blu-ray-texasky-masakr-motorovou-pilou-3d-recenze
Nevadí mi laciné horory, pokud nějakým způsobem fungují, případně když nabízejí alespoň dostatečná jatka. Nový Texaský masakr je sice natolik hloupý, až by to mohla být legrace, pokud ale máte fenomén v úctě (o Leatherfaceovi nemluvě), bude vás to akorát bolet. A na pořádně krvavou strunu se film naladí možná na 20 minut, takže ani žánrově nefunguje.
Hodnocení disku: 30%
Obraz: 1080p 2.35:1, Zvuk: DTS-HD Master 5.1 anglicky, česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Texaský masakr motorovou pilou 3D + 2D koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.
P.S. Kdyby to někoho zajímalo, celá situace se vyvine následovně: Letherface přežil vypálení domu (pravděpodobně byl zavřený ve sklepě, který nikoho po masakru nenapadlo prohledat), následně tam žil, než dorazila nějaká vzdálená příbuzná, znovu dům postavila a o magora se začala starat tak, že ho živila a zamykala v pokoji, protože "on je vlastně jenom trochu opožděnej". Když hrdinka přijede do města, vyjma jednoho policajta ji každý chce zabít, protože je potomkem rodinky maniaků (a navíc odhalí, jak to tehdy bylo, takže je vlastně i nepohodlný svědek). S tím jí dojde, že je Leatherface její příbuzný a protože lidé z města zabili její rodinu, zapomene na to, že jí brutálně povraždil přátele a pomůže mu všechny hříšníky zabít, protože rodina drží při sobě. A pak spolu začnou bydlet...
... člověk se ani nemusí moc snažit, aby to vyznělo jako hrozná blbost.