Blu-ray drobky: 21 Jump Street a Rock of Ages (recenze)

21 Jump Street
blu-ray-drobky-21-jump-street-a-rock-of-ages-recenze
21 Jump Street: Vynikající akční buddy-movie komedie, která s nadhledem navazuje na (i u nás velmi dobře známý) seriál s Johnnym Deppem, se bohužel do českých kin nepodívala. A to přesto, že se snímek dočkal přímo nadšených ohlasů a celosvětově vydělal 200 milionů dolarů. Co nadělat. Alespoň, že příběh dvou mladých policajtů, kteří se musí v utajení vrátit na střední školu, vychází na Blu-ray. Minout by ho byla chyba. Společně s Méďou (2012) a Diktátorem (2012) jde totiž o nejlepší komedii, jakou Hollywood v letošním roce dokázal vyprodukovat.
Na filmu je strašně znát, že se při jeho natáčení všichni hrozně bavili a naštěstí i veděli, co dělají. Klobouk dolů před tím, jak se Jonah Hill a Channing Tatum s látkou poprali, protože navazovat na podobný odkaz nikdy není lehké. 85% a jasná párty-kultovka. Když si tohle pustíte s partičkou kamarádů, je jistota, že budete mít v následujících týdnech co citovat.
Jonah Hill, Channing Tatum
21 Jump Street
Blu-ray disk toho nenabízí v rámci bonusové sekce málo, vše je bohužel prosto cz podpory (lze nicméně zapnout anglické titulky). Vybírat můžete mezi vystřiženými/prodlouženými scénami (především delší Tatumův trip v hudební třídě stojí za to), zkaženými záběry, vtipným komentářem herců a tvůrců, dokumenty o natáčení či trailery. Pár hodin vám to zabere a všechno se nese ve stejném duchu, jako film - nikdo to nebere zbytečně vážně. Díky tomu dokumenty ani minutku nenudí.
Pokud jde o technickou úroveň, obraz je solidní, i když v temnějších interiérech se trochu vytrácí ostrost i barvy. Originální zvuk je bez větší chybičky, přičemž akční scény vám svou intenzitou bohatě vynahradí absenci filmu v kinech. Dokonce i dabing je z lepších, zbytečně nezjemňuje a vtipy nekomolí. Smíšené dojmy jsem měl akorát ze skutečnosti, že Tatuma dabuje Filip Čáp, který shodou okolností daboval Deppa v původním seriálu.
21 Jump Street, Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 5.1 česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč, Hodnocení disku: 80%
blu-ray-drobky-21-jump-street-a-rock-of-ages-recenze-2
Rock of Ages: Měla to být oáza energie a oslava jedné divoké hudební éry, v níž se lidé možná chovali šíleně, ale těžko lze celé té době upřít, že měla styl a koule. Když byl k nadějnému projektu o rocku angažován zkušený Adam Shankman (výborný muzikál Hairspray / 2007), zdálo se, že je vyhráno. Dvakrát tolik, když se filmu upsalo hvězd, že by to stačilo na pět celovečerních filmů. Jenže se nepovedlo zachytit onu klíčovou jiskru. Hodně se tu zpívá, herci se snaží svým karikaturám dodat život a scény hrají barvami, ale chybí ona živočišnost, kterou je paradoxně rock proslulý. Rock of Ages je jen krotké ohlédnutí pro mladou generaci, která vyrostla na seriálu Glee (2009). Nic proti tomu, ale pocta rocku by měla vypadat jinak.
Ještě že je ve filmu věčně zhýralý Tom Cruise, hlavní hrdinka nemá daleko k pozici anděla a ve finále se přeci jen na chvíli vetře z pódia až do obýváků atmosféra. Bohužel to nestačí, čemuž odpovídá i to, že snímek v kinech propadl a ve většině koutů světa putoval přímo na video. Vydřených 50%.
Tom Cruise
Tom Cruise
Bonusy jsou poměrně obsáhlé, česky otitulkované a bohužel stejně utahané, jako samotný film. Provedou vás celou výrobou a odhalí zákulisí samotného fenoménu. Pokud nicméně nepatříte mezi hardcore fandy rocku, s největší pravděpodobností vás rychle omrzí. Holt jaký film, takové bonusy. Alespoň že technicky snímek válí. Paleta barev je krásně pestrá a hudební čísla se sem tam dokáží zarýt pod kůži (na druhou stranu - mimo zpěv je hudební stopa poměrně hluchá a nevýrazná).
Rock of Ages, Obraz: 2.40:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 5.1 česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč, Hodnocení disku: 60%
Oba disky zakoupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disků k recenzi obchodu děkujeme.