Blu-ray: Máme rádi velryby, pokud hrají v lepších filmech (recenze)

Blu-ray: Máme rádi velryby, pokud hrají v lepších filmech  (recenze)
blu-ray-mame-radi-velryby-recenze
FILM - 50%
Příběh Máme rádi velryby (2012) je tak absurdně nepravděpodobný a dobrosrdečný, až ho mohl napsat jen sám život. Jde o milý film plný lidí, kteří jsou ochotní vždy a za všech okolností pomáhat (včetně těch, kteří se napřed tváří jako milovníci rybí pomazánky). V mnohém snímek připomíná V zajetí rychlosti (2005) s Anthonym Hopkinsem, což byla podobně optimismem nasládlá podívaná. Jediný větší rozdíl je v tom, že tenhle film má roztomilé velryby, tudíž je šance, že zaujme víc dětí, než vrásčitý Hannibal požírající lidský mozeček.
Bohužel je až příliš cítit to, že jde o hollywoodský projekt šitý na míru poptávce, který se více soustředí na hvězdné tváře, nežli na příběh tragédie a naděje. Díky tomu snímek nepřesahuje práh (ač líbivého) divadla.
Vynucenost celého projektu si uvědomíte u závěrečných titulků, kde běží záběry ze skutečné záchranné akce. Ty mají sílu, náboj, odhodlání a upřímnost. Filmu jsem jeho poselství nevěřil ani minutu. X-známých tváří, řada snaživých frází, ale opravdové srdce v tomhle netepe. Jen dobrý úmysl, přetavený do průměrného filmu. Kdyby tvůrci bývali raději vytvořili celovečerní dokument složený z původních záběrů, udělali by líp.
OBRAZ - 80%
Většina filmu se odehrává v malém aljašském městečku, kde to zrovna nehýří barvami. Obraz tak zaujme především v rámci exteriérů, kdy naplno vyplouvá jeho ostrost a jas. Akorát podmořské záběry velryb mi nepřišly dvakrát kvalitní, ale těžko soudit, zda jde o nevalný přepis nebo práci animátorů (snímek se vyhnul českým kinům, tudíž není s čím porovnávat).
ZVUK - 80%
Pokud vám chybí zvuky, které vydával kdysi zachráněný Willy, přijdete si na své. Překvapivě silná je hra na detaily (praskající ledy, nejrůznější zvuky strojů, jimiž se snaží postavy velryby zachránit), sem tam nicméně zanikne nějaký dialog. Hezky vyzní ve stopě na citlivou notu hrající soundtrack.

BONUSY - 40%
Doprovodný materiál odpovídá filmu, který prošuměl kiny bez většího povšimnutí a ve většině zemí putoval rovnou na video. V nabídce je série vystřižených záběrů a dva průměrné dokumenty. Vše bez české podpory.
CELEK - 60%
Mám s Máme rádi velryby jediný, zato klíčový problém. Po celou dobu jsem se nedokázal přenést přes otázku „proč mě to má sakra zajímat“. Možná to dělá ta rostoucí obliba k sushi. Pokud máte pro podobné „pohádky ze života“ slabost, je solidní pravděpodobnost, že vás snímek nezklame. Minimálně ho můžete pustit dětem a tím si vyšetřit dvě hodiny volna. I to se počítá.
Obraz: 1080p 2.35:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Máme rádi velryby koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.