Recenze: Goon je zábavnou jednohubkou s výborným hereckým obsazením

Ranař
Seann William Scott
Někteří hokejisti nestřílí góly, nejsou tak rychlí ani obratní. Někteří jsou ve hře jenom kvůli rvačkám. Poté, co na zápase Doug (Seann William Scott) zmlátí naštvaného hráče, který si odpykává 2 minutový trest, všimne si ho trenér a nabídne mu místo v týmu. Doug přijme a netušíce se tím dostává do hledáčku větších a mocnějších manažerů. Jeho kariéra bitkaře právě začíná.
Kdyby se věta "podle pravdivých událostí" objevila až na konci filmu, řekl bych si, že něco tak bláznivého nemůže být pravda. Doug Glatt ale opravdu existuje a snímek je natočen podle jeho života. I přes zajímavý základ Goon (2012) vyznívá jako tuctová napodobenina Rockyho (1976), kde to ubožák dotáhne až na vrchol. Díky sympatickým hercům, lehkým a pekelně sprostým vtipům a skvělé hokejové atmosféře to naštěstí příliš nevadí.
Hlavní role se ujal již výše zmíněný Scott, který tradičně hraje menšího blázna s prakticky nulovými vyjadřovacími schopnostmi, ale (na rozdíl od jeho jiných rolí) s dobrým srdcem. Jeho nejlepšího kamaráda si zahrál Jay Baruchel, který se spolu s Evanem Goldbergem podílel rovnou i na scénáři.

Dalšího legendárního hokejistu, jež se většinou ohání hlavně pěstmi, si střihnul Liev Schreiber, jež je bohužel nejvíce znám asi jako Sabretooth (bratr Wolverinea) z fiaska jménem X-Men Origins: Wolverine (2009). Ve filmu je vidět, že si herci natáčení užili. Schreiber si roli vyloženě vychutnává a já se těšil na každou jeho další scénu. Scott nabral svalovou hrotu a rány mu věříte. Jedinou chybou v obsazení je právě Baruchel, který si nejspíše psal charakter na tělo a z jeho úst nevyletí jiné slovo než 'fuck' nebo 'shit'.
Seann William Scott
Ranař
Režisér Michael Dowse, jež minulý rok natočil nevýraznou, leč celkem ucházející komedii Noc je ještě mladá (2011), vsadil na standardní hollywoodskou šablonu, a proto film odsýpá a i když nepřináší nic nového určitě se nebudete nudit.
Goon je zkrátka funkční komediální jednohubkou, která neurazí a rozhodně by si zasloužila místo i v našich kinech. Bohužel to nevidím slibně.
Hodnocení: 75%